12 ماده غذایی و نوشیدنی که به رفع نفخ کمک می کند!

  • کد خبر : 442502
  • 20 مرداد 1400 - 9:53
12 ماده غذایی و نوشیدنی که به رفع نفخ کمک می کند!

نیوز: نفخ یک مشکل شایع است که اغلب در اثر مشکلاتی مانند یبوست یا  باد اضافی شکم ایجاد می شود. به علاوه ، آنچه می خورید و می نوشید می تواند به طور قابل توجهی بر نفخ و سایر مشکلات گوارشی تأثیر بگذارد. خوشبختانه نشان داده شده است که بسیاری از مواد موثر در بهبود آن، جلوگیری از احتباس مایعات و افزایش سلامت روده هستند که همه آنها می توانند به جلوگیری از نفخ کمک کنند.رفع نفخ با خوراکی، در اینجا 20 غذا و نوشیدنی را نام خواهیم برد که می تواند به رفع نفخ کمک کند.

  1. آووکادوها

آووکادو بسیار مغذی است و مقدار زیادی فولات و ویتامین سی و کا را در هر بار مصرف به بدن می رساند. همچنین سرشار از پتاسیم هستند ، یک ماده معدنی ضروری برای تنظیم تعادل مایعات و سطح سدیم برای جلوگیری از احتباس آب بدن (ادرار). علاوه بر این ، آن ها سرشار از فیبر هستند ، که به آرامی در طریق دستگاه گوارش شما حرکت می کند تا از یبوست و نفخ جلوگیری کند.

  1. خیار

خیار حدود 95 درصد آب دارد و برای بهبود نفخ بسیار مفید است. خوردن غذاهایی با آب زیاد می تواند به شما کمک کند که هیدراته بمانید و مایعات مورد نیاز روزانه خود را تامین کنید. این ممکن است از احتباس آب جلوگیری کرده و نفخ ناشی از کم آبی را کاهش دهد.

خیار

 

  1. ماست

رفع نفخ با خوراکی/ماست سرشار از پروبیوتیک است ، یک نوع باکتری مفید که نقش کلیدی در سلامت روده ایفا می کند. بر اساس برخی تحقیقات ، پروبیوتیک ها ممکن است دفعات مدفوع را افزایش داده و نظم تخلیه مدفوع را افزایش دهند. علاوه بر این ، نشان داده شده است که پروبیوتیک ها باعث کاهش نفخ مثانه و نفخ شکم ناشی از شرایطی مانند سندرم روده تحریک پذیر می شوند ، یک اختلال شایع که روده بزرگ را تحت تاثیر قرار می دهد.

  1. انواع توت ها

انواع توت ها مانند توت فرنگی ، زغال اخته و توت سیاه سرشار از آنتی اکسیدان ها ، ویتامین ها و مواد معدنی هستند. آن ها همچنین فیبر بالایی دارند. به عنوان مثال ، توت سیاه تقریباً 8 گرم فیبر در هر فنجان (150 گرم) دارد. افزایش مصرف فیبر می تواند سلامت روده را افزایش داده و مدفوع شما را نرم کند تا از یبوست و نفخ جلوگیری شود.

  1. چای سبز

چای سبز یک گزینه عالی برای کمک به هیدراته ماندن و جلوگیری از احتباس مایعات بدن است. سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند اپی گالوکاتچین گالات می باشد که می تواند رادیکال های آزاد مضر را خنثی کرده و التهاب را در بدن شما کاهش دهد. چای سبز همچنین حاوی کافئین است ، ترکیبی که حرکت دستگاه گوارش را تحریک می کند و به نوبه خود ، این می تواند نفخ را کاهش دهد.

  1. کرفس

کرفس یک سبزی مغذی است که حدود 95٪ آب دارد. کرفس علاوه بر آب زیاد ، حاوی مانیتول است ، نوعی الکل قندی که با جذبب آب به دستگاه گوارش مدفوع را نرم می کند تا یبوست رخ ندهد. علاوه بر این ، ریشه این سبزی یک ادرارآور طبیعی محسوب می شود. این بدان معنی است که تولید ادرار را برای حذف آب اضافی و سدیم از بدن افزایش می دهد ، که می تواند به کاهش نفخ کمک کند.

  1. زنجبیل

زنجبیل گیاهی است که به دلیل توانایی خود در تسکین ناراحتی های گوارشی شناخته شده است. به عنوان مثال ، برخی تحقیقات نشان می دهد که زنجبیل می تواند برای جلوگیری از نفخ و احساس سیری ، تخلیه معده را سرعت بخشد. همچنین حاوی آنزیمی به نام زینجیبین است که به تجزیه موثرتر پروتئین برای هضم سالم کمک می کند.

>>>بیشتر بخوانید:

نفخ شکم، از علل تا درمان

  1. موز

موز به دلیل طعم ، قابلیت حمل و راحتی بسیار محبوب است. آنها همچنین بسیار مغذی و منبع عالی فیبر هستند ، زیرا 3 گرم فیبر در 1 موز متوسط (118 گرم) یافت می شود. علاوه بر این ، آن ها سرشار از پتاسیم می باشند، یک ماده مغذی که از تعادل مایعات سالم پشتیبانی می کند. به نوبه خود ، این ممکن است از نفخ و احتباس آب جلوگیری کند.

  1. عنبه هندی

عنبه هندی نوعی میوه گرمسیری است که به دلیل طعم شیرین و بافت صاف معروف است. نه تنها محتوای آب بالایی دارد بلکه فیبر زیادی در هر وعده مصرف فراهم می کند. همچنین حاوی آنزیمی به نام پاپائین است که به تجزیه اسیدهای آمینه در بدن شما کمک می کند. این باعث هضم سالم می شود و ممکن است به جلوگیری از نفخ کمک کند.

  1. زردچوبه

زردچوبه ادویه ای است که اغلب برای خوش طعم کردن سوپ و غذاهای دیگر استفاده می شود. حاوی ترکیبی به نام کورکومین است که به دلیل اثرات ضد التهابی آن به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته است. بر اساس برخی تحقیقات ، کورکومین همچنین می تواند سلامت روده را بهبود بخشد و باد شکم ، نفخ و یبوست را کاهش دهد.

زردچوبه/رفع نفخ با خوراکی

  1. کیوی

رفع نفخ با خوراکی/کیوی یک میوه محبوب غنی از چندین ماده مغذی کلیدی از جمله فیبر و پتاسیم است. همچنین حاوی اکتینیدین است ، آنزیمی که در برخی از مطالعات حیوانی باعث بهبود هضم و سرعت تخلیه معده می شود. به این ترتیب ، چندین مطالعه نشان می دهد که کیوی می تواند برای بسیاری از مشکلات گوارشی مفید باشد و به کاهش نفخ ، درد معده و یبوست کمک کند.

  1. سیب

سیب دارای مقدار زیادی آب و سرشار از پتاسیم است که از تعادل مایعات سالم پشتیبانی می کند و به شما کمک می کند تا هیدراته بمانید. علاوه بر این ، سرشار از فیبر هستند و تقریباً 5 گرم فیبر فقط در 1 سیب متوسط (200 گرم) وجود دارد. به طور خاص ، سیب سرشار از نوعی فیبر محلول به نام پکتین است که می تواند حرکت غذا را از طریق عبور از دستگاه گوارش برای درمان یبوست و نفخ سرعت بخشد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=442502
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://www.healthline.com/nutrition/foods-that-help-with-bloating#16.-Apples

ثبت نظر

-