فیلم لحظه دستگیری دو تن از عاملان آتش سوزی های عمدی در ترکیه

  • کد خبر : 441995
  • 11 مرداد 1400 - 13:00
فیلم لحظه دستگیری دو تن از عاملان آتش سوزی های عمدی در ترکیه

نیوز: دستگیری عاملان آتش سوزی ترکیه، مقام‌های ترکیه‌ای می‌گویند بیش از ۱۰۰ آتش‌سوزی در این کشور مهار شده اما در عین حال همچنان بسیاری از جنگل‌های این کشور در حال سوختن هستند.

رئیس جمهور ترکیه علت احتمالی آتش‌سوزی‌های جنگلی در این کشور را اعلام نمود.به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت که مقامات این کشور در حال بررسی علل آتش سوزی در جنگل‌های جنوب ترکیه هستند و امکان آتش سوزی عمدی نیز در حال بررسی است.

اردوغان در مرکز بحران آنتالیا بیان داشت: ما در حال بررسی دقیق دلایل آتش سوزی هستیم. اگر خائنینی وجود داشته باشند که بتوانند وطن خود را بسوزانند، سخت ترین مجازات را متحمل خواهند شد.

بکر پاکدمیرلی، وزیر کشاورزی و جنگلداری ترکیه، روز شنبه اعلام داشت که در چهار روز گذشته 88 آتش سوزی جنگلی در 30 استان ترکیه مهار شده است. اطفای 10 آتش سوزی در استانهای آدانا ، آنتالیا، مرسین و عثمانیه ادامه دارد.

فیلم لحظه دستگیری عاملان آتش سوزی در ترکیه:

خانواده های مجروحان سعی میکنند این دو فرد را با چوب و سنگ بزنند که پلیس مانع می شوند.

عملیات خاموشی

عملیات برای خاموش کردن این آتش ادامه دارد و ماشین‌های آب پاش پلیس که معمولا برای کنترل آشوب‌ها استفاده می‌شود هم در خدمت نیروهای آتش‌نشانی قرار گرفته تا از گسترش حریق جلوگیری شود. همچنین هلیکوپترها و ماشین‌های آتش‌نشانی فراوانی برای خاموش کردن آتش به محل اعزام شده است.

همچنین ایران هم یک هواپیمای آب پاش برای کمک به توقف حریق در ترکیه اعزام کرده است. رجب طیب اردوغان، رئيس جمهوری این کشور در بازدید از این منطقه اعلام کرد با اعزام هواپیماهای آتش‌نشان از سوی کشورهای جمهوری آذربایجان، روسیه، اوکراین و ایران، تعداد هواپیماهای آتش نشان افزایش یافته و روند خاموش کردن آتش تسریع شده است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=441995

ثبت نظر

-