طرز تهیه خیار شور خوش طعم و تُرد در خانه

  • کد خبر : 441779
  • 12 مرداد 1400 - 12:36
طرز تهیه خیار شور خوش طعم و تُرد در خانه

نیوز: خیار شور یکی از شوری های بسیار خوش طعم و دلچسب هر ایرانی سر سفره می باشد که همراه بسیاری از غذاها میل می شود.یکی از اجزا اصلی ساندویچ، خیار شور است و اگر شما علاقه به خوردن ساندویچ دارید و ترجیح می دهید خودتان در منزل آن را تهیه کنید تا هم با قیمت مناسب تر و هم بهداشتی تر باشد پس حتما باید خیار شور خوش طعم در منزل خود داشته باشید.یکی از ارکان اصلی سالاد الویه نیز خیار شور است و جزئی از ساخت آن می باشد.همانطور که متوجه شدید داشتن خیار شور در منزل یکی از ترفند های مهم و ضروری پخت غذای خوشمزه است. پس اگر در منزل خود هنوز خیار شور ندارید الان دست به کار شوید خیار شوری خوش طعم و دست ساز به هر میزان که می خواهید تهیه نمایید.در ادامه با طرز تهیه خیار شور همراه نیوز باشید:

مواد لازم:

آب
خیار
شوید
نخود
سیر
فلفل
سرکه
نمک

طرز تهیه خیار شور
طرز تهیه خیار شور :

ابتدا خیار ها را شسته و اجازه دهید کاملا خشک شوند. بهتر است خیار ها را از نوع قلمی انتخاب نمایید تا خیار شور شما شکل و طعم بهتری پیدا کند. سپس در قابلمه ای سرکه و آب و نمک را تهیه کنید.
برای آماده کردن آب شور داخل خیار شور باید به ازای هر ۶ لیوان آب نصف لیوان نمک و نصف لیوان سرکه بریزید و اجازه دهید قل بخورد تا به خوبی مواد با هم ترکیب و حل شوند. سپس اجازه دهید تا آب تهیه شده سرد شود و در مرحله بعد خیار ها را در ظرف انتخابی خود که کاملا خشک است به صورت مرتب بچینید و لا به لای آن ها سیر و فلفل تند و شوید را قرار دهید. بهتر است کف ظرف و روی ظرف را شوید قرار دهید تا خیار شما ترد تر شود و هوا داخل آن نرود.

>>>بیشتر بخوانید:

خواص خیار و چندین دلیل برای مصرف این خوردنی پرخاصیت

توجه: خیار شور را بهتر است در ظروفی با دهانه تنگ قرار دهید مانند شیشه نوشابه تا هوا کمتر داخل آن برود.

حال آب و سرکه که آماده کرده اید روی خیار ها ریخته و اجازه دهید تا کاملا روی خیار ها را بگیرد. در مرحله بعد سر دبه ها را با پلاستیکی کاملا محکم ببندید. بدین صورت شما در ها را پلمپ کرده اید و هوا قادر به رفتن داخل خیار شور نیست.
در صورت رفتن هوا داخل خیار شور ها و مناسب نبودن میزان شوری آب و سرکه و یا خیس بودن ظرف و خیارها، احتمال کپک زدن و له شدن خیارها بسیار زیاد است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=441779
  • نویسنده : راضیه قوامی

ثبت نظر

-