همه چیز درباره رابطه جنسی بدون تعهد/مزایا و معایب این نوع روابط

  • کد خبر : 441530
  • 16 شهریور 1400 - 14:15
همه چیز درباره رابطه جنسی بدون تعهد/مزایا و معایب این نوع روابط

نیوز: رابطه جنسی در شرایط مختلف، ممکن است گاهی مورد تمجید و حتی در مواقعی، تحقیر یا غبطه قرار گیرد. برخی از افراد فعالیت جنسی را جدی در نظر می گیرند و تمام عواقب احتمالی (احساسی و جسمی) را به همراه مزایا و معایب احتمالی هنگام تفکر در مورد انجام رابطه جنسی بدون تعهد ارزیابی می کنند. برخی اما رابطه جنسی بدون تعهد را کمی راحت تر تصور می کنند. گفته شده ، بسیاری از مردم در مورد اینکه آیا این نوع رابطه خوب است یا نه عقاید محکمی دارند ، اگرچه با تغییر شرایط زندگی و وضعیت روابط ، این نگرش ها تغییر می کنند. با این حال ، خواه تمایل به ادامه کار داشته باشید و یا اینکه موضوع را تا حدی قابل توجه در نظر بگیرید ، نگاهی به زمینه فرهنگی و تأثیرات بالقوه بر سلامت روان (مثبت و منفی) در رابطه جنسی سرسری می تواند مفید باشد.

رابطه جنسی بدون تعهد چیست؟

رابطه جنسی سرسری را می توان به روش های مختلفی تعریف کرد و ممکن است برای افراد مختلف معنای بسیار متفاوتی داشته باشد. با این حال ، به طور کلی ، رابطه جنسی سرسری یک رابطه جنسی توافقی خارج از یک رابطه عاشقانه یا ازدواج است ، معمولاً بدون هیچ رشته وابستگی یا تعهد.

بسته به شرایط ، این نوع رابطه جنسی به عنوان تله نیز شناخته می شود. رابطه جنسی سرسری ممکن است فقط یک بار یا به طور منظم بین شرکا رخ دهد این ممکن است بین شرکای نامزدی بدون تعهد رخ دهد ، و ممکن است از قبل برنامه ریزی شده یا کاملا اتفاقی باشد. در واقع ، رابطه جنسی سرسری روشی برای داشتن صمیمیت در رابطه جنسی ، خارج از مولفه های عاطفی یا عاشقانه یا رابطه متعهدانه است.

رابطه جنسی بدون تعهد

 

چه چیزی رابطه جنسی بدون تعهد را تشکیل می دهد؟

رابطه جنسی بدون تعهد و سرسری لزوماً همیشه شامل رابطه جنسی نیست. ممکن است شامل هر دامنه ای از فعالیت های صمیمی جسمی ، مانند بوسه ، رابطه جنسی دهانی ، یا حتی خودارضایی باشد. برخی از افراد رابطه جنسی سرسری و اتفاقی را یک خروجی جنسی سالم می دانند ، شبیه ورزش منظم ، یا به عنوان یک تجربه جسمی لذت بخش ، که حتی بدون انتظارات ، پاسخگویی یا فشارهای رابطه عاشقانه سنتی ، دو طرف بیشتر لذت می برند.

وقتی این گونه رابطه جنسی از نظر عاطفی سالم انجام می شود، لذت های نفسانی صمیمیت جنسی را بدون درگیری عاطفی یک رابطه کامل فراهم می کند.

از نظر دیگران ، رابطه جنسی بدون تعهد جذابیت دارد اما مدیریت احساسات ، مانند عدم وابستگی یا احساس ضعف یا سواستفاده ، یا قضاوت دیگران آن را پیچیده می کند – و می تواند منجر به احساسات صدمه دیده یا اشتیاق بی پاسخ شود. برخی دیگر نیز خطراتی (مانند ابتلا به عفونت یا ناامیدی) را بسیار زیاد می دانند و / یا احساس می کنند رابطه جنسی فقط باید در یک رابطه متعهد یا متاهل رخ دهد.

>>>بیشتر بخوانید:

حکم رابطه جنسی/آمیزش جنسی واجب ، مستحب ، مکروه ، حرام

رابطه جنسی بدون تعهد

نصیحت های محتاطانه ، غالباً جنسیتی ، خصوصاً برای دختران و خانم ها گفته می شود. چندی پیش ، دختران با جملاتی مانند “رایگان خودت را در اختیار کسی قرار نده” هشدار داده می شدند تا فضیلت و حیای خود را حفظ کنند.

در برخی فیلم ها، رابطه جنسی معمولاً سرگرم کننده به نظر می آید که منجر به درخششی شاد و پرشور می شود و گاهی اوقات منجر به رابطه عاشقانه می شود. در برخی دیگر نیز به ناامیدی ، پشیمانی و دل شکستگی ختم می شوند. اما در زندگی واقعی چگونه است؟

برای برخی ، رابطه جنسی خارج از تعهد، غیراخلاقی تلقی می شود ،یا آن را فقط برای مردان یا زنان “بی بند و بار” مناسب می دانند. واضح است که کلیشه ها، پیش فرض ها، اخلاقیات، تجربه و اعتقادات شخصی همه در این موضوع نقش دارند. به علاوه ، چند رابطه جنسی اتفاقی بد (یا خوب) ممکن است چشم انداز یک شخص را نسبت به فعالیت به شدت منحرف کند.

آنچه که همه می توانیم در مورد آن توافق کنیم این است که رابطه جنسی غیرمترقبه (آمیزش جنسی بدون تعهد) خطرات حاملگی بدون برنامه ، ابتلا به عفونتهای مقاربتی و صدمات جسمی (یا عاطفی) از طرف آن شخص را به همراه دارد. اما علاوه بر بررسی مسائل اخلاقی و عوامل خطر ، در هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه آیا رابطه غیراخلاقی از نظر عاطفی برای شما سالم است ، پیامدهای بهداشت روان نیز باید در نظر گرفته شود.

سکس

مزایا و معایب احتمالیآمیزش جنسی بدون تعهد

مزایا یا معایب رابطه جنسی بدون تعهد نسبت به وضعیت موردنظر است. ممکن است مزایای بالقوه (مانند رضایت جنسی ، احساس جذابیت) در رابطه جنسی گاه به گاه به اندازه ایست که شما را به آن سمت سوق می دهد. اشکال احتمالی ، مانند پریشانی عاطفی ناشی از دلتنگی بیشتر یا حسرت جنسی، از فردی به فرد دیگر به طور چشمگیری متفاوت خواهد بود. اساساً براساس ذهنیت شما در مواجهه با آن و سابقه شخصی و انتظارات شما است.

در برخی از فرهنگ ها ، نکات اجتماعی زیادی را به رابطه جنسی سرسری و اتفاقی ربط می دهند در حالی که گروهی دیگر بیشتر قبول می کنند یا اشتیاق بیشتری به این عمل دارند.

هر شخص باید هرگونه شرمندگی اساسی یا احساسات منفی دیگری را که شخصاً ممکن است احساس کند یا در معرض آن قرار می گیرد را به عنوان موضوعی برای پذیرش یا رد در نظر بگیرد. اینکه چقدر احتمال دارد که از تجربه قبل ، حین و بعد از آن احساس خوبی داشته باشید نیز قابل توجه است.

البته ، همانطور که در بالا ذکر شد ، خطرهای جسمی قابل توجهی در رابطه جنسی اتفاقی وجود دارد ، به خصوص اگر روش های جنسی ایمن رعایت نشود ، از بیماری های مقاربتی گرفته تا بارداری و حمله جنسی.

اما عواقب احساسی ، گاه کاملاً غیرمنتظره ، می تواند بسیار بزرگ باشد ، به ویژه اگر به عنوان راهی برای جلوگیری یا دفن احساسات خود ، درگیر رابطه جنسی غیر عادی شوید. به طور خلاصه ، ما می دانیم که بسیاری از افراد با این تصور که این نوع رابطه سرگرم کننده است، به این گونه روابط می پردازند و در نهایت دلبستگی ، ناراحتی یا احساس گمراهی پیدا می کنند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=441530
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://www.verywellmind.com/what-is-the-impact-of-casual-sex-on-mental-health-5179455

ثبت نظر

-