احتکار لیموترش باعث افزایش قیمت آن شد! /۱۲۰۰ تن لیموترش کشف شد

  • کد خبر : 44137
  • 30 فروردین 1399 - 15:27
احتکار لیموترش باعث افزایش قیمت آن شد! /۱۲۰۰ تن لیموترش کشف شد
به گزارش نیوز،

اکبر یاوری درباره قیمت لیموترش اظهار کرد: تا ۳۰ بهمن ماه لیموترش به میدان بار تهران از شهر جهرم با قیمت ۵ هزار تومان ارسال می‌شد، اما با شیوع کرونا قیمت این محصولات با توجه به خاصیتی که درباره آنها اعلام شد به یکباره قیمت افزایش یافت.

اخبار اقتصادی- عضو هیئت مدیره اتحادیه بارفروشان افزود: دلالان که در ماه‌های گذشته اقدام به انبار این محصولات کرده بودند با شیوع کرونا، این محصولات را به صورت قطره چکانی عرضه کردند به نوعی که عرضه روزانه ۲۰۰ تن لیموترش در تهران به روزانه ۳۰ تن رساندند و این موضوع موجب افزایش قیمت به ۳۵ هزار تومان شد.

وی گفت: هیچ اراده‌ای در مبدا که باید جلوی این کار را بگیرند وجود نداشت و ۸۰ میلیون ایرانی را فدای چند نفر کردند.

یاوری بیان کرد: وزارت جهادکشاورزی و صمت به عنوان متولیان تولید و توزیع باید این مسائل را پیگیری می‌کردند که انجام ندادند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه بارفروشان با بیان اینکه موز به عنوان یک میوه وارداتی با ارز ۱۶ هزار تومانی در میدان مرکزی تره بار با قیمت ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود، اما لیموترش علی رغم تولید داخل با قیمت گزافی عرضه می‌شود.

وی تصریح کرد: پس از رسانه‌ای شدن این موضوع محتکران حدود ۲ هزار تن از این محصولات را از سردخانه‌ها جابجا کردند و مشخص نیست به کدام مکان منتقل شده است.

یاوری تاکید کرد: پس از اینکه از مداخله ارگان‌های متولی در مبدا برای مقابله با این موضوع نا امید شدیم اقدام به نامه نگاری با قوه قضائیه کردیم.

عضو هیئت مدیره اتحادیه بارفروشان خاطرنشان کرد: پس از نامه نگاری با قوه قضائیه در کمترین زمان ممکن با اقداماتی که از سوی این قوه صورت گرفت، ۱۲۰۰ تن لیموترش کشف شد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=44137

ثبت نظر

-