زبان بدن گربه ها / چرا گربه ام دائم به من یا اشیای دیگر خیره می شود؟

  • کد خبر : 441367
  • 09 مرداد 1400 - 13:38
زبان بدن گربه ها / چرا گربه ام دائم به من یا اشیای دیگر خیره می شود؟

نیوز: آشنایی با زبان بدن گربه ها، اگر صاحب گربه هستید ، دیدن گربه ای که با آن چشمان گرد و درشت به شما خیره شده است چیز جدیدی نیست. این فقط یک اتفاق از یک روز معمولی در خانه ای است که در ان گربه حضور دارد. در حقیقت ، ممکن است چندین بار اتفاق افتاده باشد که شما در انجام کاری غرق شده باشید، و ناگهان احساس کنید کسی شما را تماشا می کند.

بله، به احتمال زیاد گربه ات دارد تو را دید می زند! در این مواقع ، ممکن است کمی ترسیده باشید یا حتی از ترس خودتان خنده تان بگیرد، از سوی دیگر خیالتان راحت شود که توهم نزده اید و این گربه تان است که سنگینی نگاهش را حس می کردید. توجه داشته باشید که نگاه خیره گربه ممکن است معانی متفاوتی داشته باشد. ممکن است باعث شود از خود بپرسید – “چرا گربه من به من خیره می شود؟ آیا در دردسر افتاده ام؟ ”

در این پست، ما برخی از دلایل احتمالی خیره شدن گربه به شما و چگونگی درک بهتر این رفتار را برای افزایش آگاهی شما جمع آوری کرده ایم.

زبان بدن گربه ها

زبان بدن گربه ها/چرا به من زل میزند؟!

وقتی گربه به شما خیره می شود یعنی چه؟ دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است باعث شود یک گربه به شما خیره شود. بگذارید در مورد موارد معمول و رایج صحبت کنیم.

از سر کنجکاوی

به طور طبیعی ، گربه ها تمایل ذاتی دارند که بدانند در اطرافشان چه اتفاقی می افتد. گربه ها ذاتاً شکارچی هستند و بخشی از این امر داشتن قدرت بینایی باورنکردنی است. در طبیعت ، گربه ها همیشه در حالت آماده باش هستند ، مخصوصاً وقتی صحبت از چیزی متحرک است. بنابراین اگر گربه خودتان به شما خیره شده است ، این بدان معنی است که آنها می خواهند شما را شکار کنند؟

خب ، امیدواریم که اینطور نباشد! اگر این احتمال را کنار بگذاریم ، گربه ممکن است فقط کنجکاو شده باشد که بداند شما چه کاری انجام می دهید. بنابراین اگر در حال جابجایی یا انجام کارهایی هستید ، طبیعی است که گربه شما بخواهد بداند چه اتفاقی دارد می افتد ، به خصوص زمانی که با او زیر یک سقف زندگی می کنید.

غذا خوردن گربه

دلش غذا می خواهد

یک دلیل رایج و مورد انتظار این است که آنها ممکن است در تلاش باشند تا با شما ارتباط برقرار کنند که می خواهند غذا بخورند. احتمالاً متوجه شده اید که گربه ها تقریباً زمانی که به طور معمول به آن ها غذا می دهید ، به شما خیره می شوند. و هنگامی که به جایی می روید که غذای آن ها را آماده کنید ، نگاه ها اغلب با میو همراه می شوند ، گویی که می گویند “لطفا به من غذا بده!” البته به زبان گربه ای.

نشانه ای از محبت

زبان بدن گربه ها/تا حال این اتفاق برایتان افتاده که گربه تان با چشم های نیمه باز به شما خیره شود و آرام آرام پلک بزند؟ خوش به حالتان. این بدان معناست که گربه شما را دوست دارد ، به اندازه کافی به شما اعتماد دارد که در حضور شما پلک های خود را نیمه بسته نگه می دارد، حتی زمانی که صورت شما فقط چند سانتی متر از آنها فاصله دارد.

این رفتار گربه ها نشانگر اعتماد بی نهایت ان ها نسبت به شماست. این شکل از زبان بدن یکی از بهترین تعارفاتی است که گربه می تواند به شما بکند و نشان می دهد که گربه شما چقدر عمیق با شما پیوند برقرار کرده است. برای اینکه به گربه خود نشان دهید که او را دوست دارید ، می توانید شما نیز دقیقا همان حرکت او را تقلید کنید و به آرامی پلک بزنید و چشم از ان ها نگیرید.

تعبیر زبان بدن

زبان بدن گربه ها

آرام بودن

وقتی گربه شما با رفتاری آرام و سست به شما خیره می شود ، از بودن در کنار شما احساس امنیت و خوشحالی می کند. یک نشانه واضح این است که گربه همزمان به آرامی پلک می زند. موضع آرام هنگام خیره شدن به شما همچنین می تواند معانی دیگری داشته باشد. شاید از روی کنجکاویست و دارد با خیال راحت کارهای شما را تماشا می کند تا از اتفاقات سر در بیاورد. یا شاید توجه شما را می خواهد و یا حتی به این معنیست که از بودن در کنار شما و نگاه کردن به شما لذت می برد.

بدن سفت و منقبض

اگر گربه شما علائمی مانند بدن سفت و منقبض دارد و  مردمک چشمانش گشاد شده و دمش بی قرار است و به این طرف و ان طرف حرکت می دهد این علامت را به شما میدهد که از او دور شوید. این زمانیست که گربه به شما می گوید اذیت شده اند و شما را تهدید می کنند که آنها را رها کنید ، وگرنه….. ! در این سناریو بهتر است به آنها زمان دهید تا خلوت کنند و اصلا به انها خیره نشوید تا آرامش خود را پیدا کنند.

>>>بیشتر بخوانید:

دنیای گربه ها را بیشتر بشناسید!

این به این دلیل است که خیره شدن به آنها در این مدت ممکن است تهدیدآمیز نیز باشد. منحرف کردن چشم ها و دور شدن به گربه کمک می کند تا آرام شود و توجه خود را به چیز دیگری معطوف کند. یکی از راه های پرت کردن حواس گربه این است که اسباب بازی اش را به سمتی پرت کنید تا دنبال آن برود.

بدن خم شده، با دم جمع شده گربه

بدن خم شده، با دم جمع شده

اگر دیدید گربه تان بدن و دم خود را جمع کرده است ، نشانه ای از ترس را بروز می دهد. اغلب آنها ممکن است زیر تخت خواب، میز یا گوشه های اتاق پنهان شوند. با توجه به این زبان بدن، به شما خبر می دهند که خطری در کمین است. معمولا صداهای بلند باعث تری گربه ها می شوند انها حتی ممکن است به دلیل فریاد شما نیز از ترس گوشه ای جمع شده و پنهان شوند.

در این گونه شرایط نباید بلافاصله با سرعت به سمت گربه خود گام بردارید زیرا ممکن است برای همیشه اعتماد او و حتی خودش را از دست دهید. بنابراین سعی کنید با خوش رفتاری هایی مانند غذا دادن یا سر دادن اسباب بازی به سمتش کاری کنید ترس را فراموش کند و خودش به شما نزدیک تر شود. حتی صدای بلند خارج از خانه نیز ممکن است گربه را به شدت بترساند پس سعی کنید شما در این مواقع به نوعی ترس او را برطرف کنید و آرامش را به او برگردانید.

چرا گربه ها به اشیا خیره می شوند؟

  • آنها دامنه دید وسیعی دارند (ریزترین چیزها را نیز می توانند ببینند، آن چیزهایی که اسان ها قادر به دیدنش نیستند)
  • آنها حس شنوایی بسیار قوی دارند حتی قوی تر از حس شنوایی سگ ها. پس اگر گربه تان به دیوار خیره می شود به این دلیل است که از داخل دیوار صداهایی را می شنود که شما به هیچ وجه قادر به شنیدن ان ها نیستید.
  • سعی می کنند از چیزی سر در بیاورند (ممکن است با دیدن چیزی به یاد گذشته بیفتند یا صدایی را بشنوند که قبلا شنیده اند این باعث می شود سعی کنند بفهمند چه اتفاقی دارد می افتد)
لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=441367
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://blog.petcube.com/why-does-my-cat-stare-at-me/

ثبت نظر

-