گیاهان آپارتمانی مقاوم/چه گل و گیاهانی در خانه نگهداری کنیم؟

  • کد خبر : 441254
  • 09 مرداد 1400 - 10:12
گیاهان آپارتمانی مقاوم/چه گل و گیاهانی در خانه نگهداری کنیم؟

نیوز: اگر شما هم در خانه ای آپارتمانی زندگی می‌کنید.حتما دوست دارید در خانه گل و گیاهی داشته باشید.اما چه گیاهانی انتخاب کنیم که مناسب نگه داری در خانه باشند.در ادامه برخی از گیاهان آپارتمانی مقاوم را برای شما آورده ایم:

معرفی برخی از گیاهان آپارتمانی مقاوم:

بنفشه آفریقایی

بنفشه‌های آفریقایی طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارند. این گیاهان گل‌هایی متراکم و آزاد با طیف گسترده ای از فرم ها و رنگ‌های مختلف دارد. با آبیاری دقیق، ایجاد رطوبت بالا و نور روشن، برای آن ها، سالیانه چندین شکوفه می‌دهند. برخی از پرورش دهندگان اصلی می‌توانند آن را طوری پرورش دهند که در تمام طول سال شکوفه بدهند.

بنفشه آفریقایی/گیاهان آپارتمانی مقاوم

سرخ برگه

یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی در جهان است، که معمولا آن را برای کریسمس می‌خرند، در سال‌های اخیر، تولید کنندگان انواع جدید آن را، در رنگهای صورتی و سفید و متنوع پرورش داده‌اند، اما سرخ برگه های قرمز معروف به پادشاه گیاهان کریسمس هستند. خود گل‌ها بسیار کوچک هستند، اما دسته‌های قرمز و بزرگ اطراف گل‌ها است که خیلی قابل توجه است.

سرخ برگه/گیاهان آپارتمانی مقاوم

نیلوفر

نیلوفرها اغلب در طراحی های مجلل منزل استفاده می‌شوند، گلهای سفید تا خورده آن‌ها به آرامی از میان برگهای خودنمایی می‌کنند. این گیاهان گرمسیری به نور و گرما احتیاج دارند. در شرایط عادی، گلها در اواخر تابستان ظاهر می‌شوند و هفته ها روند گل‌دهی ادامه دارد.

نیلوفر

بگونیا

بگونیا های گلدار معمولاً به عنوان گیاهانی در فضای باز استفاده می‌شوند، اما دارای همه خصوصیات یک گیاه آپارتمانی هستند. آن‌ها انواع مختلفی دارند از جمله انواع دنباله دار یا بوته ای، و همه نوع بگونیا شاخ و برگ.

بگونیا

کاکتوس های کویر

کاکتوس های کویری از زیباترین زیادی برخوردار هستند. انواع مختلفی از کاکتوس ها موجود است و حدود نیمی از آنها می‌توانند در هر شرایطی رشد کنند. کاکتوس به نور زیاد و آب کم نیاز دارد.

>>>بیشتر بخوانید:

آموزش نگهداری گیاهان آپارتمانی

آماریلیس

آماریلیس گلهای بزرگ و عمیق رنگی روی ساقه‌های بلند دارد. آنها به عنوان گیاهان گلدار یا پیاز برهنه به فروش می‌رسند و در رنگ های قرمز، صورتی، نارنجی و چند رنگ دیگر موجود هستند. به طور معمول از اواخر دی تا اوایل تابستان گل می‌دهند، این بستگی به زمان کاشت پیاز دارد. در پایان چرخه رشد، پیازها می‌توانند از خاک خارج شده و حداقل در مدت شش هفته در یک مکان خشک و خنک نگهداری و سپس دوباره کاشته و شکوفا شوند.

گل آماریلیس

گل ختمی

یکی از ماندگارترین گل‌های مناطق استوایی است. این گل ها به صورت های تک و دوتایی وجود دارد. برخی از آن‌ها دارای گل‌های چند رنگ به اندازه یک بشقاب سالاد هستند. برای رشد آن‌ها به گرما، نور زیاد، و رطوبت نیاز دارند. اما این گل‌ها هر کجا که قرار داشته باشند آنجا یکی از دیدنی ترین مکان‌ها خواهد شد.

 

گل ختمی

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=441254
  • نویسنده : مهدیه خیابانی
  • منبع : The spruce.com

ثبت نظر

-