لیونل مسی یا همان kingمسی بازیکن شایسته اهل آرژانتین

  • کد خبر : 441135
  • 05 مرداد 1400 - 13:10
لیونل مسی یا همان kingمسی بازیکن شایسته اهل آرژانتین

نیوز: لیونل اندرس مسی کوچیتی نی یا نزد هوادان فوتبال لئو مسی یا نزد هواداران بارسا king مسی بازیکن شایسته اهل آرژانتین است که برای باشگاه بارسلونا اسپانیا و تیم ملی آرژانتین بازی میکند وی در سال ۱۹۸۷ میلادی در روزاریو ارژانتین متولد شد ولی بیشتر عمر خود را یعنی از ۱۰ سالگی تا کنون در اسپانیا میگذارند که به خاطر باشگاه بارسلونا است.

مسی فوتبال خودش را در تیم نوجوانان نیوز اولد بویز در شهر مادریش روساریو ارژانتین شروع کرد و بعد از چهار سال توجه صاحبان باشگاه بارسلونا را جذب کرد و به اسپانیا شهر بارسلون در تیم سری سی بارسلونا انتقال یافت وبعد از گذری کردن سری بی سرانجام در سال ۲۰۰۰ میلادی به تیم بارسلونا پیوست و زندگی حرفه ای فوتبال وی اغاز شد.

۵۲۰ بازی در تیم بارسا

لئو مسی تا الان ۵۲۰ بازی برای بارسا انجام داده که افتخارات و رکورد های زیادی راجا به جا کرده از افتخارات باشگاهی وی میشود به ۱۰ قهرمانی لالیگا ۷ قهرمانی حذفی لالیگا (کوپا درلی) ۸ سوپر جام اسپانیا ۴ قهرمانی چمپوینزلیگ و سه بارهم قهرمان جام باشگاهای جهان شده است.

تعداد گلهای ملی مسی

برای تیم ملیش هم ۱۵۰ بازی کرده و تعداد گل ملی مسی تا کنون به ۷۰ رسیده و فقط با تیم ملی کشورش توانسته یک بار فاتح کوپا آمریکا ( قهرمان قاره آمریکا) و یک بار هم فینالیست جام جهانی شدند که از آلمان یک هیچ باختند و که یک پنالتی را هم خود لیونل مسی از دست داد تا ارژانتینی ها جام را دو دستی تقدیم ژرمن ها با سرمربی کیلنزمن کنند. یکی از یهترین گلهای مسی در تیم ملی آرژانتین، گل مسی به شیلی بود. سوپرگل مسی به شیلی روی ضربه آزاد در دقیقه ۳۳ به ثمر رسید.

مسی استاد دریبل های سرعتی

از خصوصیات لیونل مسی که دیگه تقریبا همه مردم جهان آن را میدانند میشود به دریبل های سرعتی وی اشاره کرد اما اگر بخواهیم موشکافانه فوتبال وی را برسی کنیم از نقاط قوت وی میشود به دریبل های او در حین دویدن و حرکت کردن با تغییر جزعی توپ اشاره کرد که خیلی از بازیکنان جهان مخصوصا مدافعان از این خصوصه مسی خاطره خوبی ندارن چون بارها شاهد دریبل خوردن خود بوده اند.

مثلا پائلو مالدینی مدافع چپ میلان ایتالیا گفته بود خیلی خوشحالم که در زمان لیونل مسی بازی نمیکنم چون نمیتوانستم او را مهار کنم از خصوصیات دیگه مسی میشود به پاس هایی با دقت فراوان و تمام کنندگی عالی اشاره کرد. البته مسی پرس کننده خوبی هم هست زمانی که دفاع تیم حریف درحال انتقال بازی به سمت خط میانی هستند مسی از ان نقطه پرس را شروع میکند و با قطع کردن توپ موقعیت های خطرناکی را ایجاد میکند.

لیونل مسی بسیاری از گل های خود را از این طریق زده البته فوتبالیست بدون عیب نداریم و مسی هم بدون عیب نیست از نقاط ضعف مسی میشود به محو شدن از جریان بازی حین حمله حریف در زمین خودی اشاره کر که البته نباید از این غافل باشیم که مسی در پست وینگر یا هافبک بازی میکند و محو شدن از جریان بازی برای پست او یک امر طبیعی است.

اما باید از مسی انتظارات بیشتری داشت چون که خیلی از صاحب نظران او را به عنوان بهترین بازیکن تاریخ فوتبال میشناسند البته قامت کوچیک وی هم باعث شده نتواند ضربه های سر زیادی بزند ولی یک ضربه سر زیبا در فینال چمپونزلیگ به منچستر یونایتد زد که ان بازی سه دو به نفع بارسا به اتمام رسید.

زمان کودکی

وضع خانوادگی البته در زمان کودکی مثل خیلی از فوتبالیست ها خوب نبود پدر ی یک کارگر در یکی از کارخانه های روساریو بدد و مادد او هم نظافتچی خانه ها بود اما خرج فوتبال وی از سال ۲۰۰۸ به بعد را باشگاه بارسا پرداخت گرد همچنین مسی در شبکه تلویزیونی هتریک بارسا که در تلویزیون کاتالان ها پخش میشود گفت خرج عمل بیمار ام اس اورا هم باشگاه بارسلونا پرداخت کرد.

مسی خود را به همین دلیل مدیون این باشگاه میداند و به همین دلیل است که تا الان در این باشگاه مانده و در بیشتر مواقع نصف قرار داد خود را به باشگاه کمک میکند اما الان با دریافت ۷۵ میلبون یورو است که از پولدارترین بازیکنان فوتبال و دنیا به حساب می اید.

لئو مسی رکورد های زیادی را جابه جا کرده و افتخارات فردی زیادی هم دارد که شاخص ترین افتخارات و غیر ممکن ترین رکورد های وی را باهم برسی میکنیم.

>>>بیشتر بخوانید:

مسی و رونالدو؛ بله! اعجوبه‌ها هم تمام می‌شوند

افتخارات :

۵ بار توپ طلای اروپا که به همین دلیل خیلی ها او را به عنوان بهترین بازیکن فوتبال میشناسند ۶ کفش طلای اروپا ۵بار اقای گل چمپیونزلیگ ۱۳ بارهم در تیم منتخب لالیگا حضور داشته که جالب است بدانید از سال ۲۰۰۸ تا کنکون یعنی سیزده سال متوالی در این لیست بوده است یعنی از زمان ورودش به لالیگا


رکوردها :

زدن ۹۶ گل در فصل ۲۰۱۲ لایگا با حضور مهاجمان و بازیکنان شاخصی همچون رونالدو ژاوی و نیمار سوارز و اینستا توانست به این رکورد باور نکردنی دست پیدا کند که واقعا غیر ممکن است دیگر بازی بتواند در لیگ های معتبری همچین تعداد گل هایی با کیفیت بالا را به ثمر برساند همچنین زدن ۲۶ گل در الکلاسیکو به رئال مادرید هم جالب توجه است که باید در نظر داشت لیونل مسی با در ان جو سنگین توانسته ۲۶ گل به ثمر برساند.

مسی در خارج از زمن فوتبال:

لئو مسی در سن ۳۰ سالگی با انتولا ۲۹ ساله از شهر روساریو ارژانتین در مراسمی سنتی در کشور خودشان به عنوان زوج معرفی شدند که خیلی از بزرگان دنیا و دوستان و آشنایان در این مراسم شرکت کردند که گفته میشود. حدود ۳۰۰ نفر به عنوان گارد وظیفه حفاظت از امنیت مراسم را داشتند حاصل این ازدواج دو بچه به نام های تیگو و متئو است که یکی ۸ و دیگری ۶ سال سن دارند مسی زمانی که با اسپانیول در شهر بارسلون بازی داشتند با زدن گل و قرار دادن توپ در زیر پیرهن از بچه ای که ۸ ماه در شکم انتولا بود خبر داد.
مسی علاوه بر اینکه الگو خوبی برای انسان ها در زمین فوتبال است در خارج از فوتبال هم الگو مناسبی است او درسال ۲۰۱۵ باشگاه خیریه لیونل مسی را افتتاح کرد و به کودکان بی سرپرست کمک کرد و همچنین در یونیسف عضو است

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=441135
  • نویسنده : احمدی

ثبت نظر

-