آخرین جلسه دادگاه حمید صفت برگزار شد!

  • کد خبر : 440921
  • 04 مرداد 1400 - 9:28
آخرین جلسه دادگاه حمید صفت برگزار شد!

نیوز: آخرین جلسه دادگاه حمید صفت دوشنبه برگزار شد، وکلای حمید صفت از برگزاری آخرین دادگاه حمید صفت، موکلشان در روز دوشنبه چهارم مرداد ۱۴۰۰ خبر دادند. ایوب میلکی و حسین شاهرخی وکلای مدافع حمید صفت پیرامون آخرین وضعیت پرونده موکلشان اظهار کردند: جلسه رسیدگی چهارم مرداد ماه ساعت ۱۰ صبح به ریاست قاضی رحمانی در شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد.

وکلای حمید ، گفتند: حال موکلمان مساعد است و در دادگاه حضور داشت. این وکلا ابراز امیدواری کردند که دفاعیاتشان در اثبات بی گناهی موکل آنها مؤثر واقع شود.

حمید صفت در ارتباط با پرونده قتل شوهر مادرش در روز دوشنبه، ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ بازداشت و به زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شد. دادگاه رسیدگی به اتهامات او در ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ در شعبه دهم دادگاه کیفری یک برگزار شد و به قصاص محکوم و در زندان رجایی‌شهر کرج محبوس شد که در نهایت فرجام‌خواهی حمید صفت از سوی دیوان عالی کشور به عنوان قتل غیرعمد پذیرفته شد.

چرا حمید صفت در رای اول به قصاص محکوم شد؟

حمید صفت در دفاعیات خود در دادگاه گفته بود قصد به قتل رساندن ناپدری خود را نداشته و تنها با دست صورت او را هل داده است.

با توجه به این دفاعیه بعد از اینکه حکم قصاص صادر شد برای عده ای این سوال ایجاد شد که چرا قضات دادگاه مرگ ناپدر حمید صفت را قتل عمد تشخیص داده و او را به قصاص محکوم کردند.

استدلال قضات برای صدور حکم قصاص چه بود؟

قضات شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران بعد از بررسی و مطالعه پرونده و مشورت در رای صادر شده نوشتند:«نحوه رفتار مرتکب هنگام درگیری فیزیکی همراه خشونت و ایجاد وحشت شدید بوده است به نحوی که همسایگان را به سمت محل نزاع کشانده است.و اظهارات شهود و مطلعین که بعضا همسایگان و یا مراجع نظامی و امدادی و خدماتی بوده اند حکایت از وضعیت غیرمعمولی مقتول،از نظر سلامت جسم بعد از درگیری داشته است.

سرگیجه و تهوع و استفراغ همراه بالا آوردن خون مورد تائید آنها قرار گرفته و نیز با توجه به اینکه متهم بیش از 10 سال با مقتول زندگی کرده و کاملا به وضعیت جسمی و روحی و اخلاقی وی آشنا بوده و از بیماری های زمینه ای و داروهای مصرفی وی و نیز عمل جراحی قلب در آلمان و وضعیت کهولت سن وی کاملا آشنا بوده است، و علیرغم اطلاع از اوضاع واحوال ناپدری خود همراه با تصمیم قبلی موجبات فراهم شدن صحنه وحشت و خشونت و ایجاد درگیری فیزیکی را فراهم کرده است، قطعا از مسلمات رایج ورود خسارت جانی غیرقابل جبران به حساب می آید.

علم و آگاهی متهم از ضعف و بیماری و پیری مجنی علیه در تحقیقات مضبوط در پرونده محرز گردیده است.

>>>بیشتر بخوانید:

آهنگ (هنوزم میشه بخشید همو) حمید صفت تعبیر میشه؟ + دانلود آهنگ

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=440921

برچسب ها

ثبت نظر

-