طرز تهیه چای آلبالو/طعمی دلچسب برای روزهای گرم تابستان

  • کد خبر : 440343
  • 31 تیر 1400 - 14:30
طرز تهیه چای آلبالو/طعمی دلچسب برای روزهای گرم تابستان

به گزارش واحد ترجمه نیوز، به جای تهیه چای شیرین جنوبی سنتی و دوست داشتنی، تابستان امسال با چای لیمو آلبالو شیرین شده خنک شوید! این چای با طعم تابستان که با آب یک کیسه چای مورد علاقه شما، آب لیموی تازه فشرده ساخته می شود، زمان کمی را می گیرد و به زیبایی در یخچال برای روزها ذخیره می شود. این چای سرد، کمی شیرین و کمی تارت، یک نوشیدنی با طراوت عالی برای نوشیدن در یک روز گرم تابستان است!در ادامه مطلب با طرز تهیه چای آلبالو همراه شما هستیم.

من باید با همه واقعی باشم من در جنوب بزرگ شده ام و تمام زندگی ام در جنوب زندگی می كنم … اما تا زمانی كه باردار نشدم چای را دوست نداشتم.

حتی خوردن همراه با شیرینی آن برای من نفرت انگیز بود. من به وضوح به یاد می آورم که هنگامی که دختر بچه ای بودم، در یک جشن عروسی شرکت می کردم که شامل یک شام سبک بود. تنها گزینه نوشیدنی برای میز بچه چای بود. و من خیلی منزجر شده بودم زیرا نمی توانستم درک کنم که چگونه بسیاری از مردم آن را نوشیده اند و از چیزهای ناخوشایند لذت می برند. چای بسیار تلخ و نفرت انگیز بود … و برای رفع این مشکل، چندین بسته قند در لیوانم ریختم، زیرا این تنها راهی بود که فکر می کردم خوش طعم خواهد شد.

طرز تهیه چای آلبالو


>>>طرز تهیه چای آلبالو<<<

مواد لازم:

آلبالو یک لیوان
آب دو لیوان
قند و شکر یا نبات یا عسل

طرز تهیه چای آلبالو

ساقه آلبالو ها را جداکرده و آن ها را تمیز کرده و به خوبی بشویید سپس البالو ها را در قوری بریزید در مرحله بعد اب را روی آلبالو ها بریزید و اجازه دهید تا بجوشد وقتی اب جوشید روی قوری یک دم کن گذاشته و اجازه دهید حدود ۲۰ دقیقه دم بکشد.و حدود ۱۵ دقیقه دیگر هم روی سماور با شعله غیر مستقیم دم بکشد.
توجه: وقتی آلبالو ها کاملا رنگ خود را از دست دادند، چای شما آماده است.

از چای آلبالو می توان به چندین روش لذت برد مانند:

کافی است حدود یک قاشق چای خوری چای آلبالو را درون یک لیوان آب تازه جوشانده قرار دهید و اجازه دهید حدود ۳ تا ۴ دقیقه در آن قرار گیرد. برگها را دور بریزید و بنوشید. افزودن مقداری عسل یا شکر می تواند به شیرین شدن چای کمک کند.

طرز تهیه چای آلبالو

چای آلبتلوی خانگی را می توان با استفاده از ۱ قاشق چای خوری چای سیلان سیاه برگ یا یک کیسه چای سیاه نیز تهیه کرد. آن را حدود ۳ تا ۴ دقیقه در یک لیوان آب گرم قرار دهید. برگهای مرطوب یا کیسه را دور بریزید و سپس آب آلبتلو تازه را به مخلوط اضافه کنید. قدرت عطر و طعم آلبالو به مقدار آب آن بستگی خواهد داشت. این غذا در یک روز گرم و مرطوب به خوبی تهیه می شود.

به جای چای سیلان سیاه، ممکن است از چای رویبوس برای تهیه چای آلبالو نیز استفاده شود. فقط روش شماره ۲ را دنبال کنید.

فوایدی که از چای آلبالو حاصل می شود از ترکیبات سالم برگ چای سیاه و همچنین از مواد شیمیایی و طعم دهنده های میوه آلبالو حاصل می شود. چای سیاه دارای آنتی اکسیدان های فراوانی مانند کاتچین و کورستین است. همچنین غنی از اسیدهای آمینه، مواد معدنی (مانند منیزیم و پتاسیم) و ویتامین ها (مانند ویتامین های B ، C و E) است.

>>>بیشتر بخوانید:

شربت و مربای آلبالو خوشمزه در خانه درست کن!

در همین حال، میوه آلبالو به دلیل غنای مواد مغذی و آنتی اکسیدانی که در اختیار دارد، به عنوان “یک فوق العاده غذایی” در نظر گرفته می شود. این ویتامین بسیار غنی از ویتامین C و E ، فیبر، آهن، پتاسیم و کلسیم است. به همین ترتیب سرشار از آنتی اکسیدان آنتوسیانین و ماده پکتین است که به طور قابل ملاحظه ای به فواید دم کرده در حفظ سلامتی کمک می کند.

چای آلبالو ممکن است به کاهش فشار خون و سطح کلسترول بدن کمک کند و به نوبه خود خطر حمله قلبی، سکته مغزی و سایر بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد. چای آلبالو ممکن است به مبارزه با التهاب و درد عضلانی، همچنین درد ناشی از آرتروز، نقرس و سردرد کمک کند.

این ماده ممکن است به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند و سلامتی را کنترل کند. ممکن است به تقویت روحیه و قدرت کمک کند. احتمالاً به روند سم زدایی بدن کمک می کند. ممکن است نوید دهنده کاهش سطح اسید اوریک در بدن باشد.


فنجانی که پر بود از چای داغ احساس مردی
و آلبالوی سیاهی از عمق نگاه زنی
که با بی تابی میخواست
به گوشش آویزان کند حس درونش را
که هم عشوه باشد و هم هویدا
و مرد سر بکشد همه حس خواستنش را
روستایی دنج، برای یک سفر خصوصی و پاکیزه
و نسوزد لب تبدارش
فنجان پر حرارتی که هر روز تکرار میشد
و هرگز سرد نمیشد
و آلبالو ها تنها فصل تابستان بود
که آغاز می شدند و
زیر لب عشق می چکیدند
 و گاهی به گوشه لبی باقی می ماندند

تا چشیده تر باشد
چه حکایت داغیست
حکایت چای آلبالو ی امروز
چای، آلبالو، دم کردن، شعله

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=440343
  • نویسنده : راضیه قوامی
  • منبع : Teapursuit.com

ثبت نظر

-