ویژه برنامه‌های تلویزیون برای عید قربان تا غدیر

  • کد خبر : 440167
  • 30 تیر 1400 - 8:46
 ویژه برنامه‌های تلویزیون برای عید قربان تا غدیر

نیوز :عید قربان تا غدیر پایِ تلویزیون، بازگشت مسابقه‌ قدیمی، جُنگ‌ شبانه، فیلم‌ کمدی و ورود سریال‌ جدید.شبکه‌های تلویزیون به مناسبت اعیاد بزرگ قربان و غدیر و تعطیلات پیش‌رو، ویژه برنامه‌های متنوعی را برای بینندگان خود روی آنتن خواهند داشت. ویژه برنامه‌ها مختلف، چون جنگ‌های شاد، مجموعه‌های نمایشی، جشنواره فیلم‌های سینمایی و مسابقات از تدارک گسترده تلویزیون در عید قربان تا غدیرخم است.

 شبکه یک/ از بازگشت مسابقه ایران تا پخش فیلم‌های سینمایی پرطرفدار

فردا مصادف با روز دهم ذیحجه و عید قربان، جنگ شادی با حضور مجریان و هنرمندان سینما و تلویزیون با همت گروه اجتماعی شبکه یک از ساعت 16 تا 18 پخش می‌شود.  پنجشنبه و جمعه هم این ویژه برنامه به مدت 120 دقیقه و از ساعت 16 پخش خواهد شد.

همچنین نماز عید سعید قربان هم در روز عید از ساعت 7 صبح  به صورت زنده از شبکه یک پخش خواهد شد.

ویژه برنامه «تشرف» همزمان با عید سعید قربان در بخش عصرگاهی و شبانگاهی با اجرای محمدرضا حسینیان از پشت بام حرم رضوی پخش می‌شود و با حال و هوای معنوی و حضور چهره هایی محبوب هنری و مذهبی سعی در ایجاد ارتباط معنوی بینندگان و دوستداران اهل بیت و  امام رضا (ع)  دارد.

شبکه یک سیما با «درجه یک» از سه‌شنبه تا جمعه به صورت ویژه همراه مخاطبان خود خواهد بود و «پلاک یک » هم گزارش های مردمی درخصوص اعیاد قربان و غدیر را به روی آنتن می‌برد.

سری جدید مسابقه ایران هم  از ابتدای دهه ولایت به روی آنتن است و «سریالیست» هم به طور ویژه در این ایام پخش می‌شود.

«کاتیوشا»، «تحفه هند»، «بادیگارد»، «ساندویچ»، «لیلی با من است»، «خوش خیال»، «دو فیلم با یک بلیط»، «زرد قناری» و فیلم‌های جدید «شکارچی» و «پیمان سامورایی» فیلم‌هایی است که در دهه ولایت از این شبکه روی آنتن می‌رود.

شبکه دو/ پخش کلاه قرمزی و فیلم‌های سینمای جهان

شبکه دو در شب عید قربان ساعت 23:30 ویژه‌ برنامه «جشن عید قربان» را همراه با مهمانان مختلف و در بخش‌هایی شاد و مفرح روانه آنتن می‌کند. همچنین چهارشنبه ساعت 13:30 ویژه‌برنامه «عید همدلی» روانه آنتن خواهد شد.

 ویژه برنامه‌ها/کلاه قرمزی

از دیگر تدارک شبکه در این اعیاد بزرگ « کلبه عمو پوررنگ» ، «مجموعه کلاه قرمزی» ، « دست کی بالا» و « با ما بیا» است که برای مخاطبان خاص خود پخش خواهد کرد.

برنامه‌های مذهبی «کوی محبت» با حضور کارشناسان دینی ، مداحان و شعرا ، «آینه خانه» با کارشناسی حجت‌الاسلام  شهاب مرادی  با موضوع عید قربان و غدیر ، «حکمت ربانی» شامل فرازهایی از نهج البلاغه به همراه بیاناتی از آیت‌الله جوادی آملی و  پخش سخنرانی‌های مذهبی پیرامون اعیاد پیش رو و مولودی خوانی از دیگر برنامه‌های شبکه دو است.

شبکه دو برای تعطیلات پیش رو هر روز (به جز پنجشنبه و جمعه) مجموعه نمایشی طنز ایرانی جدید با نام «زیر یه سقف» را ساعت 13:30 پخش می‌کند.

ویژه برنامه‌های جشن قربان تا غدیر هم امشب و فردا بعد از خبر سراسری زنده روی آنتن خواهد رفت. چهارشنبه شب و پنجشنبه شب نیز برنامه «محاکات» به صورت ویژه پخش خواهد شد.  این برنامه‌ها تا روز مباهله ادامه خواهد داشت.

جشنواره فیلم‌های سینمایی ایرانی و خارجی از قربان تا غدیر هم تدارک عیدانه شبکه دو خواهد بود.

  شبکه سه/ ورود سریالی جدید و چراغانی میهمانان شناخته شده

برنامه «چراغانی»  از شب عید قربان تا روز مباهله با محوریت موضوع خلق علوی و ترویج فرهنگ کار خیر و با حضور میهمانانی در همین راستا روی آنتن  شبکه سه سیما می‌رود.

همچنین برنامه‌های «مخاطب خاص»، «زوجی نو» و «عطسه» در فضایی شاد این عید بزرگ را گرامی می‌دارند.

برنامه‌های «تکیه گاه» با حضور میهمانانی از اقشار مختلف جامعه هنری، «ضیافت دوست» ویژه برنامه مناسبتی درخصوص  اعیاد و «موکب ثارالله » و « نوای افلاک» با موضوع مداحی و مولودی‌خوانی از شبکه سه پخش می‌شود.

شبکه سه سیما از امروز  تا 3 مرداد هر روز ساعت 14:30 یک فیلم کمدی و جذاب از سینمای روز دنیا را پخش می‌کند.

با آغاز المپیک 2020 از جمعه اول مرداد، برنامه «المپیک 2020» رقابت‌های تیم‌های ورزشی اعزامی از ایران را پوشش می‌دهد. مجموعه نمایشی «وضعیت زرد» نیز از جمعه هر شب ساعت 20 پخش می‌شود.

>>>بیشتر بخوانید:

با فضیلترین اعمال در عید قربان

  شبکه چهار با فصل جدید سوره

به مناسبت عید سعید قربان، امشب انیمیشن کوتاه «این کیک باشکوه» در ساعت 21 و  برنامه «سوره» در ساعت 22 به آیین قربانی خواهد پرداخت.

شبکه چهار

«این کیک باشکوه» محصول مشترک کشورهای بلژیک، فرانسه، هلند و آمریکا و در سال 2018 توسط (اما دسیف) و (مارک جیمز) کارگردانی شده است .«این کیک با شکوه» به شیوه استاپ موشن (تک فریم) تولید و به دلیل کیفیت بالای اجرای آن، علاوه بر کسب جوایز متعدد از جشنواره هایی همچون؛ کن، سزار، تورنتو، انسی و…

پنجمین قسمت از فصل جدید «سوره»، هم  امشب با اجرای مسعود دیانی و به میزبانی سیدحسن اسلامی روی آنتن خواهد رفت که گیاهخواران مسلمان و آیین قربانی موضوع گفتگوی این هفته سوره خواهد بود.

برنامه «ایمان در کلام امیرمومنان» گزیده ای از سخنرانی آیت الله  مرحوم مصباح یزدی درباره ایمان در کلام و گفتار حضرت علی (ع) را پخش می‌کند.

  شبکه پنج با رنگین‌کمانِ زنده

برنامه‌های «تهرانگرد» و «در استان» با پخش گزارش‌های رویدادهای فرهنگی مراسم عید قربان را پوشش می‌دهد.

ویژه برنامه «پنج ستاره»  به مدت سه شب (چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه) حوالی ساعت 21 تماشایی می‌شود.

ویژه برنامه «سلام تهران» در روز عید قربان از ساعت 10 صبح تا قبل از اذان ظهر و عصر میزبان نگاه پر مهر مخاطبان شبکه پنج سیما می‌شود.

جنگ شاد و شبانه «شب فیروزه‌ای» نیز در شب عید قربان به مدت 80 دقیقه از یاسوج تقدیم نگاه بینندگان در سراسر میهن اسلامی می‌شود.

برنامه «عطر عاشقی»  جمعه با حضور حجت‌الاسلام محمدرضا میلانی‌نژاد از آستان مقدس امامزاده ابراهیم (ع) شهرستان ملارد  به تبیین و واکاوی نقش انقلاب علوی تا نهضت مهدوی می‌پردازد.

همچنین حاج امیر نعیمی با نوای گرم و دلنشین به قرائت زیارت آل یس برای حاضران و بینندگان می‌پردازد.

ویژه برنامه «رنگین کمان» به صورت زنده با دعوت از کودکان و اجرای موسیقی‌های عیدانه و دکور جذاب، این روز عزیز را برای کوکان منازل و استودیو جشن می‌گیرد.

شبکه پنج سیما از چهارشنبه تا یکشنبه هر روز ساعت 13:30 فیلم سینمایی پخش می‌کند. همچنین در جشنواره فیلم های سینمایی  نیز هر شب بعد از خبر ساعت 24 (جز جمعه 1 مرداد ماه) یک فیلم سینمایی جانمایی شده است. این شبکه از امروز تا یکشنبه ساعت 9 صبح در برنامه «تماشاخانه» برای کودکان و نوجوانان یک انیمیشن پخش می‌کند.

 کی میاد ستاره چینی در شبکه آموزش

شبکه هفت سیما با رویکرد درون برنامه‌ای در برنامه های روزانه، در شب و روز عید قربان به این مناسبت بزرگ می پردازد و  برنامه‌های «کی میاد ستاره چینی» و « لوبیا زود بیا» را برای این‌ مناسبت روی آنتن خواهد فرستاد.

« دوربین هفت» گزارش‌های از مراسم و جشن های عید  و قربانی کردن که یکی از پر برکت‌‌ترین اعمال حج در صحرای مناست را  با تأکید بر رعایت مسایل بهداشتی پخش می‌کند.

«آوا – نوا» برنامه ای با ساختار موسیقیایی است که به پخش آواها و سرودهای مرتبط با اعیاد می‌پردازد.

ویژه برنامه‌های شبکه قرآن با یک سریال تاریخی

ویژه برنامه « قربان تا غدیر»  با حرم مطهر امام رضا (ع) و مسجد مقدس جمکران قم ارتباط زنده خواهد داشت.

«منم بچه مسلمان» مجموعه ای از آموزش های شاد و مفرح با هدف تعلیم و تربیت قرآنی و اسلامی برای رده سنی کودک و نوجوان پخش می‌شود.

«دریاب خانه را» برنامه‌ای گفت‌و‌گو محور با حضور کارشناسان مذهبی که درباره فلسفه دهه ولایت و امامت صحبت خواهد شد.  «فرزند غدیر» برنامه ترکیبی با حضور کارشناسان از مسجد مقدس جمکران هم از دیگر تدارک شبکه قرآن و معارف سلامی است.

سریال تاریخی « هشت بهشت» که پیش تر هم از رسانه پخش شده است با موضوع جوانمردی به روی آنتن این شبکه می‌رود.

شب‌نشینی شبکه جام‌جم

10 قسمت ویژه برنامه «شب نشینی» با ساعت پخش 23:30 دقیقه و 10 برنامه عیدانه «صبح پارسی» با ساعت پخش 9 صبح از عید قربان تا غدیر با موضوع دهه ولایت و با بخش‌های شاد و معنوی مانند دعوت از گروه های مختلف تواشیح و مولودی در منقبت مولا علی (ع)، ارتباط زنده با نجف اشرف، دعوت از صاحب نظران و پژوهشگران کتب دینی و گفت‌وگو درباره واقعه غدیر، برگزاری جشن غدیر و مراسم نورافشانی و … به روی آنتن شبکه جام جم می‌رود.

ویژه برنامه «عیدانه» با دعوت از خوانندگان و هنرمندان ، فضایی شاد و مفرح را برای مخاطبان خود فراهم می‌کنند.

«رواق» با دعوت از کارشناسان مذهبی به موضوع مکتب اهل بیت(ع) و ولایتمداری می‌پردازد. « شب قصه» با خواندن اشعار و روایات  به  مدح  حضرت علی (ع) اختصاص دارد.

« پرتو» هم درخصوص مسائل و شبهات دینی با مخاطبان خود همراه است. «خانه مهر» هم در بخش های مختلف خود به فلسفه عید قربان و غدیر می‌پردازد.

خندوانه و دورهمی

 رقابت خندوانه و دورهمی در شبکه نسیم

برنامه‌های «خندوانه» ، «دورهمی» ، «نسیم آوا» ، «شکرستان» و «دست انداز»  از جمله برنامه ‌های شبکه نسیم است که با حال و هوای اعیاد بزرگ به روی آنتن می‌رود.

شبکه سلامت؛ مسابقه دریچه در شبِ عید قربان

مسابقه «دریچه» شبکه سلامت از امروز  هر شب حوالی ساعت 18  با اجرای آرش ظلی‌پور از شبکه سلامت پخش می‌شود.

«دوربین سلامت» گزارش های مردمی  با موضوع عید قربان  پخش می‌کند. « ایران فعال» با نگاهی متفاوت به ورزش همگانی و تاثیر آن بر سلامتی برای علاقه‌مندان پخش می‌شود و مسابقه جذاب و با هیجان «شهروند و مافیا» در اعیاد غدیر و قربان پخش می‌شود.

 مستندهای ویژه در شبکه افق

ویژه برنامه عید غدیر با حضور مهمانان مختلف پخش می‌شود و مستندهای ویژه دهه ولایت هم با موضوعات حج، عید غدیر و قربان برای علاقه‌مندان به روی آنتن می‌رود.

انیمیشنِ پرطرفدار نوجوانان در شبکه امید

برنامه «خانواده امید» به صورت ویژه از عید قربان تا عید غدیر روی آنتن شبکه امید می‌رود. این جُنگ  با آیتم‌های مختلف و دعوت از میهمانان،  ساعت 20 پخش می‌شود.

«خنده خانه» ویژه برنامه طنز به صورت تأمینی تهیه شده است. « قاب امید» و «پرده خوانی» به صورت  نقالی مرشد در خصوص واقعه غدیر پخش می‌شود.

«خانواده امید» ویژه اختتامیه جشنواره فرهنگی- هنری دانش آموزان کشور با همکاری وزارت آموزش و پرورش با موضوع دهه ولایت ویژه عید قربان و غدیر پخش می‌شود.

مجموعه  نمایشی «کرایه ها آماده» فیلمی با موضوع توسل به اهل بیت(ع) و با مضمون عیدی دادن سادات در روز غدیر و مسابقه تلفنی «راز جزیره» در 6 قسمت با سئوالاتی راجع به دهه ولایت روی آنتن می‌رود.

مجموعه پویانمایی‌های تولیدی مرکز صبا، «جوانمردان» بر پایه دلاور مردی ایرانیان با توسل به منش حضرت علی(ع) و «پیامبران» با داستان حضرت ابراهیم (ع) و حضرت اسماعیل (ع) و فلسفه عید قربان نیز از دیگر برنامه هایی است که از شبکه امید پخش می‌شود.

همچنین 50 کلیپ و نماهنگ در این دهه نیز از شبکه امید پخش می‌شود.

 «خانه آبنباتی» عیدی شبکه کودک  

مجموعه نمایشی «خانه آبنباتی»  ویژه عید غدیر درباره برگزاری جشن عید غدیر در یکی از محله‌های شهر از قاب شبکه کودک تماشایی می‌شود. پویانمایی «پرده آخر» و  «همه ایمان» هم از دیگر برنامه های شبکه کودک است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=440167

برچسب ها

ثبت نظر

-