میزان حقوق کارمندان دولت در سال ۹۹ چقدر است؟

  • کد خبر : 44003
  • 30 فروردین 1399 - 10:37
میزان حقوق کارمندان دولت در سال ۹۹ چقدر است؟

حقوق کارمندان در هر سال بر اساس نرخ تورم و شرایط کشور همواره طبق قانون افزایش پیدا می کند. بودجه امسال نیز مشخص کرده که کارمندان چه میزان باید حقوقشان افزایش پیدا کند.

اخبار اقتصادی- بر اساس لایحه بودجه ۹۹ تعیین شده بود که حقوق کارمندان در سال جاری ۱۵ درصد افزایش پیدا کند.

لایحه بودجه در مجلس رای نیاورد اما به دلیل شرایط خاص کشور با حکم رهبر بدون نیاز به رای مجلس به شورای نگهبان برای تایید نهایی رفت.

به گزارش نیوز،با تایید شورای نگهبان تعیین شد که ضریب ریالی حقوق کارمندان ۱۵ درصد افزایش یابد. بعد از آن هرکدام که با این افزایش حکمشان باز هم زیر ۲میلیون و ۸۰۰ تومان باشد آنقدر به آن اضافه می‌شود تا به این عدد برسد. با این حساب حداقل حقوق کارمندان در سال ۹۹، ۲میلیون و ۸۰۰هزار تومان خواهد بود.

در ابتدا از قسمت الف تبصره ۱۲ قانون بودجه آمده است، پس از اعمال ضریب حقوق به میزان ۱۵ درصد برای گروههای مختلف حقوق بگیر، ترتیبی اتخاذ نماید که با عنوان تفاوت تطبیق موضوع ماده ۷۸ قانون مدیریت خدمات کشوری محموع مبلغ مندرج در حکم کارگزینی  کانیوزن رسمی و پیمانی و قرارداد ماهانه برای کانیوزن با قرارداد کار معین و حکم حقوق بازنشستگان از دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان کمتر نباشد.

حقوق کارمندان در سال 99

اینکه هیچ کارمندی نباید از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان کمتر دریافت کند قانون است، اما باید دید این قانون تا چی میزان توسط سازمان ها و نهادها اجرایی می شود .

حقوق

میزان افزایش حقوق ها چقدر است؟

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۹ نیز با اشاره به میزان افزایش حقوق کارمندان دولت در سال ۹۹، گفت: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق، مقرر شده که حقوق کارمندان دولت در سال ۹۹ نسبت به سالجاری ۵۰ درصد افزایش یابد، البته دولت نیز در جلسات کمیسیون تلفیق با آن مخالفت نکرده است.

قوامی در تشریح جزئیات مصوبه کمیسیون تلفیق برای افزایش حقوق کارمندان دولت در سال آینده، اظهار داشت: طبق این مصوبه، حداقل حقوق در سال آینده ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان خواهد بود.

وی اضافه کرد: مقرر شده که ۱۵ درصد حقوق کارمندان، علاوه بر ۵۰ درصد، ۱۵ درصد نیز برای آن دسته که بین ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان تا ۶ میلیون تومان حقوق دریافتی دارند، افزایش یابد، البته تعیین سازوکار آن به عهده دولت است.

دریافتی بازنشستگان چه تغییری می کند؟/ افزایش ۱۵ درصدی حقوق کلیه بازنشستگان لشکری و کشوری

در سال ۱۳۹۹ حداقل دریافتی بازنشستگان هم با این افزایش ۱۵ درصدی به ۲ میلیون و ۸۰۰هزار تومان خواهد رسید.

دهقان کیا رئیس کانون بازنشستگان تأمین‌ اجتماعی درباره میزان حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تعیین خواهد شد و بن این افراد از ۴۸ هزار تومان به ۶۰ هزار تومان، حق اولاد از ۱۲ به ۱۵ هزار تومان، حق مسکن از ۲۲ هزار تومان به ۳۰ هزار تومان، حق همسر از ۵۹ هزار تومان به ۶۰ هزار تومان افزایش می‌یابد و در نهایت حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تعیین خواهد شد.

بازنشسته

کلیه مشترکین صندوق‌های بازنشستگی لشکری و کشوری هم ۱۵ درصد افزایش حقوق خواهد داشت.

حداقل دستمزد کارگران چقدر است؟

 نشست تعیین حداقل دستمزد سال ۱۳۹۹ کارگران به دلیل عدم توافق نمایندگان کارفرمایی و کارگری درخصوص درصد افزایش مزد و ورود به رأی گیری اعضا پایان یافت.

در این جلسه، میزان افزایش دستمزد «کارگران حداقلی بگیر» و «سایر سطوح مزدی» تعیین و تصویب شد و در نهایت اعضای جلسه درصد افزایش مزد کارگران حداقلی بگیر را ۲۱ درصد و درصد سایر سطوح مزدی را ۱۵ درصد معادل ۹۱ هزار تومان رقم ثابت در ماه تصویب کردند.

با این حساب در این جلسه، دستمزد روزانه کارگران از ابتدای سال روزانه مبلغ ۶۱۱،۸۰۹ ریال تعیین شده است. این در حالی بود که دستمزد پایه کارگران حداقلی بگیر در سال ۱۳۹۸، یک میلیون و ۵۱۶ هزار و ٨٨٢ تومان بود و امسال این مبلغ به یک میلیون و ۸۳۵ هزار و ۴۲۷ تومان افزایش یافت.

 احمد میدری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: در هر سال کارگران علاوه بر حقوق ماهانه دو ماه عیدی و پاداش و یک ماه حق سنوات می‌گیرند.

به گفته معاون وزیر کار دریافتی هرماه کارگران بیش از ارقام فوق است و میزان دریافتی هر ماه را باید در عدد ۱۵ ضرب و بر عدد ۱۲ تقسیم کرد.

کارگر

میدری با بیان اینکه دریافتی متوسط کارگران حداقل دو میلیون و ۹۱۹ هزار تومان خواهد بود، گفت: کارفرمایان علاوه بر مبلغ فوق، باید ۲۱ درصد به‌عنوان حق بیمه به سازمان تأمین اجتماعی بپردازند.

بر این مبنا حقوق یک کارگر بدون فرزند با حداقل دستمزد در یک ماه ۳۰ روزه، ۲ میلیون و ۳۳۵ هزار و ۵۴۲ تومان و حقوق یک کارگر با یک فرزند با حداقل دستمزد در یک ماه ۳۱ روزه، ۲ میلیون و ۵۸۰ هزار و ۱۵۰ تومان خواهد بود.


حالا با تعیین دستمزد یک میلیون و ۸۳۵ هزار تومانی کارگران در سال ۹۹، حداقل عیدی کارگران برای سال جاری، ۳ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان و حداکثر عیدی کارگران ۵ میلیون و ۵۰۵ هزار تومان خواهد بود. یعنی عیدی سال ۹۹ کارگران نباید از ۳ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان کمتر و از ۵ میلیون و ۵۰۵ هزار تومان نباید بیشتر باشد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=44003

ثبت نظر

-