۹۶۷ نفر از نیروی طالبان کشته شدند!

  • کد خبر : 439983
  • 29 تیر 1400 - 10:44
۹۶۷ نفر از نیروی طالبان کشته شدند!

نیوز :درگیری ها در افغانستان وضربه سنگینی که  بر پیکر طالبان وارد شد.بیش از 940 نفر کشته شدند.سخنگوی نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان اعلام کرد که در عملیات‌های چهار روز گذشته نیروهای امنیتی این کشور در مناطق مختلف، ۹۶۷ نیروی طالبان کشته و ۵۰۰ نفر دیگر از این گروه مجروح شدند.

ژنرال اجمل شینواری روز یکشنبه افزود: درگیری‌ها در ۲۰ استان افغانستان ادامه دارد و ۹ شهر با تهدید زیادی مواجه است.  با توجه به وزارت داخله افغانستان، نیروهای امنیتی دولتی در ۱۲ ساعت گذشته بخش سرخ پارسا در استان پروان و بخش مالستان در استان غزنی را از کنترل طالبان خارج کرده‌اند. اما مرکز چخانسور در استان نیروز بار دیگر به کنترل طالبان درآمده است.

عبدالکریم یک ساکن این شهر گفت: وضعیت هر روز بدتر می‌شود. مغازه‌ها تعطیل هستند. خمپاره و تیراندازی طالبان به خانه‌های مردم اصابت کرده است.  وفی الله رحمانی رئیس شورای استانی تاخار اعلام کرده است که مردم این شهر از نیروهای دولتی حمایت می‌کنند تا از سقوط این استان به دست طالبان جلوگیری کنند.

درگیری ها در افغانستان

>>>بیشتر بخوانید:

چندین شهرستان از دست طالبان آزاد شد!

در شهر قندوز نیز مردم محلی از وخامت اوضاع خبر داده‌اند. به گفته منابع محلی، بمباران به خانه‌های مردم صدمه زده و تعدادی نیز جان خود را از دست داده‌اند.  در منطقه نیجراب در استان کاپیسا واقع در صد کیلومتری کابل پایتخت افغانستان، درگیری‌های شدید میان نیروهای نظامی افغان و طالبان گزارش شده است.

گروه طالبان از اواسط ماه اردیبهشت امسال حملات تهاجمی خود را در چند جبهه مهم آغاز کرد. اما همزمان با تشدید حملات طالبان، آمریکا و ناتو در حال خروج نیروهای خود از افغانستان هستند.

آمریکا هفته گذشته بخش مهمی از نیروها و سربازان خود را از پایگاه نظامی بگرام خارج کرد. اما گفته شد حدود ۶۰۰ سرباز آمریکایی همچنان در افغانستان حضور دارند تا از سفارت این کشور در خاک افغانستان محفاظت کنند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=439983

ثبت نظر

-