پس از جدایی روحیه خود را چگونه حفظ کنیم؟

  • کد خبر : 439910
  • 31 تیر 1400 - 10:52
پس از جدایی روحیه خود را چگونه حفظ کنیم؟

به گزارش واحد ترجمه نیوز، قطع رابطه با شخصی که زمانی احساس عمیقی نسبت به او داشتید ، بسیار دشوار است ، به ویژه هنگامی که شما و ان شخص مدتی با هم زیر یک سقف زندگی کرده باشید.در این پست،روش های مختلفی را برای شما خواهیم گفت که شما می توانید با خیال راحت، روحیه بعد از جدایی را حفظ کنید و به پیشرفت ادامه دهید و روحیه فبلیتان را به دست آورید.

این رویه زندگی مشترک با شریک در ایالات متحده آمریکا روز به روز محبوب تر می شود.نقل مکان کردن یکی از اولین قدم هایی است که باید پس از ترک یک رابطه بردارید و می تواند یکی از پیچیده ترین موارد باشد. روند جمع آوری وسایل خود ، تقسیم عادلانه املاک و تصمیم گیری در مورد اینکه چه کسی طرف حق است، به همراه احساسات بد و پریشانی هایی که به دلیل جدایی اتفاق می افتد می تواند فراتر از تحمل افراد باشد. اول از همه ، دو سوال مهم:

چه کسی خانه را ترک می کند؟

وقتی تصمیم می گیرید که با یک شریک زندگی کنید ، ممکن است فکر تمام کردن همه چیز آخرین چیزی باشد که ذهنتان را مشغول می کند. در آن لحظه احتمال اینکه فکر کنید این آخرین کسی خواهد بود که با او زندگی می کنید، بسیار هیجان انگیز است.

متأسفانه ، پایان هر رابطه ای ممکن است ، پس نباید به این موضوع به عنوان یک امر محال نگاه کرد. در شرایطی که هیچ دونگی از خانه به نام شما نیست ، شما این فرصت را دارید که از این مرحله تقسیم ملک دور بمانید و پایان رابطهآسان تر باشد گرچه صد در صد دردناک خواهد بود.

اگرخانه یا فقط قسمتی از ان به نام شما باشد ، ممکن است موضوع کمی پیچیده تر شود. در چنین شرایطی ، بدون در نظر گرفتن اینکه شریک شما چه فکر می کند ، حق دارید در ملک بمانید. با این حال ، اگر شریک زندگی شما اصرار دارد که در ملک بماند یا سهمی در آن داشته باشد – شاید به دلیل میزان سرمایه گذاری و هزینه کردن برای ملک – می توانید برای جلوگیری از رفت و آمد مککر او در مورد یک توافق عادلانه صحبت کنید.

در مورد فرزندان چه باید کرد؟

یکی از چالش برانگیزترین قسمت ها در مورد جدایی از شریک تصمیم گیری در مورد سرپرستی فرزندان است. از آنجا که حضانت می تواند موضوعی بسیار پیچیده باشد ، بهتر است برای کمک گرفتن در مدیریت امور از مشاوره حقوقی و نمایندگی استفاده کنید.

مهمتر از همه ، هنگام تصمیم گیری برای حضانت فرزند ، همیشه توصیه می شود اقداماتی بکنید که بر ثبات روحی فرزندان خیلی تأثیر نگذارد. اگر جدایی شما به دلیل فرار از یک رابطه نا امن و خشونت آمیز باشدف حق دارید که بخواهید به هر ترتیبی که شده فرزندتان را خودتان عهده دار باشید. باز هم ، یافتن وکالت قانونی گامی اساسی در جهت دستیابی به حضانت فرزندانتان است. این ممکن است برای فرزندانتان کمی دردسر ایجاد کند ، اما سلامت و ایمنی آنها از اهمیت بیشتری برخوردار است.

چگونه بعد از جدایی روحیه خود را حفظ کنیم؟

با پاسخ دادن به سوالات بزرگ و مهم در مورد فضای زندگی و فرزندانتان ، می خواهید پس از جدایی آسیب زیادی نبینید. پس از این راه حل ها کمک بگیرید.

>>>بیشتر بخوانید:

سرد شدن رابطه/۸ نشانه ای که می گوید برایش عادی شده اید!

به بهترین روش جدایی فکر کن

با دانستن شریک زندگی خود و رفتار معمول او ، شما احتمالاً تصوری از نحوه بیرون رفتن از رابطه دارید.اگر پیش بینی کنید که تصمیمتان همراه با فشار و مبارزه زیادی خواهد بود.به ویژه در یک رابطه خشونت آمیز یا سمی – ممکن است بهتر باشد یک برنامه ریزی برای پایان تدریجی داشته باشید به این صورت که پس از قطعیت برای اتمام رابطه وسایل ضروری خود را برداشته و خانه مشترک را ترک کنید.

سپس پس از چند روز، از اقوام یا دوستانتان بخواهید تا بقیه وسایل شما را برایتان جمع کرده و بیاورند.در شرایطی که جدایی دو طرفه و یا دوستانه است ، شما آزادانه می توانید کارها را تمیزتر جلو ببرید.

برای جلوگیری از هرگونه تعامل پرتنش ، می توانید در ساعاتی که شریکتان در خانه حضور ندارد وسایلتان را جمع کنید. سعی کنید در آن زمان دوستی در کنار خود داشته باشید تا بتوانید کل وسایل را جمع کنید و مجبور نشوید باز هم به ان خانه برگردید و دل کندن از خانه برایتان عذاب آور باشد.

از دوستان و خانواده کمک بخواهید

جدایی یکی از دردناک ترین تجربه هاست و مولفه مالی فقط بر استرس می افزاید. برای روحیه بعد از جدایی وکاهش هزینه ها ، و خسارات عاطفی ناشی از ترک فضای مشترک شما ، توصیه می شود همیشه از دوستان و خانواده خود کمک بگیرید. با دوستان قرار بگذارید، با خانواده دور هم جمع شوید و غذا بخورید، با افراد مورد علاقه تان به پیک نیک بروید و فقط و فقط سعی کنید زیاد خلوت نکنید و تنها نمانید.

حرف پایانی

ترک یک رابطه به اندازه کافی سخت است. همچنین مجبور شدن به ترک خانه ای که در ان هزاران خاطه داشته اید یک موضوع کاملا جداست. علی رغم اینکه چقدر مشکل آسا و سخت به نظر می رسد ، ترک و پایان یک رابطه می تواند قدمی درست برای ادامه زندگیتان باشد. صادقانه صحبت کردن با شریک خود ، تقسیم املاک به طور مساوی و البته بسته به حمایت از عزیزان ، تنها برخی از راه های عبور از مشکل نقل مکان و حفظ روحیه پس از جدایی است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=439910
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://www.verywellmind.com/how-to-move-out-after-a-breakup-5191200

ثبت نظر

-