بردیا سعادت/ خوش آتیه ی والیبال کشورمان

  • کد خبر : 439725
  • 31 تیر 1400 - 8:30
بردیا سعادت/ خوش آتیه ی والیبال کشورمان

نیوز: بردیا سعادت بازیکن خوش چهره و خوش آتیه ی سرزمین عزیزمان ایران می باشد. این بازیکن دوست داشتنی ترک زبان است و در ارومیه متولد شده است. وی متولد ۲۱ مرداد ۱۳۸۱ می باشد. خانواده و اقوام او همگی والیبالیست و ورزشکار می باشند. پدر او یکی از والیبالیست های اسبق تیم نوجوانان است و عموهای او نیز همه از والیبالیست های سرشناس کشور می باشند.
او علاوه بر موفقیت در ورزش، موفقیت تحصیلی عالی ای نیز داشته است. وی دانشجوی رشته مهندسی معماری دانشگاه شریف تهران است.بردیا ۲۰۸ سانتی متر قد دارد و وزن او ۸۷ کیلوگرم می باشد. وی یکی از جوان ترین پشت خط زن های تاریخ ملی ایران می باشد.

آغاز والیبال

بردیا سعادت، والیبال را در سال ۱۳۸۹ سالگی آغاز کرد. مربی های او در ۹ سالگی، آقای انورس و کارگر پیشه بودند. و سرانجام آقای وکیلی استعداد او را برای راهیابی به تیم ملی کشف کرد.

>>>بیشتر بخوانید:

عکس سعید معروف در کنار والیبالیست زن تایلندی جهانی شد

اولین بازی حرفه ای

او اولین بازی حرفه ای خود را با درنای ارومیه در ۱۶ سالگی انجام داد.بردیا در ۱۷ سالگی وارد تیم ملی جوانان و نوجوانان شد و در سال ۹۸ با تیم خاتم اردکان یزد قرار داد بست

بردیا سعادت در سال ۱۳۹۹ به تیم صربستان دعوت شد. و پس از یک سال بازی، از طرف تیم کره جنوبی پیشنهاد همکاری دریافت کرد.وی در سال ۱۴۰۰ با تیم سوان کپکو ویکستورم قرار داد همکاری بست. مربی وی دراگان کوبیس دستیار کولاکویچ می باشد.این بازیکن دوست داشتنی در ۵ فروردین سال ۱۳۹۹ وارد تیم ملی بزرگسالان ایران شد.پرش اسپک وی حدود ۴ متر و پرش دفاع وی ۳ متر و نیم می باشد.

معافیت از سربازی بردیا

در سال ۸۹ این بازیکن خوش آتیه قهرمان مسابقات جهانی شد که به عنوان پاداش به او معافیت از سربازی تعلق گرفت.

زبان های خارجه

بردیا با جدیت تمام کلاس انگلیسی خود را پیگیری می کند تا بتواند یکی از بهترین بازیکنان در تیم های خارجی باشد که مشکلی در ایجاد ارتباط با آن ها نداشته باشد.
این بازیکن جسور طرفدار تیم تراکتور آذربایجان می باشد و می گوید به این کار افتخار می کند. و از تیم های خارجی طرفدار بارسلونا است.

Photokade.com

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=439725
  • نویسنده : راضیه قوامی
  • منبع : http://Photokade.com

ثبت نظر

-