فیلم خودکشی جوان رشتی در بین جمعیت

  • کد خبر : 439599
  • 27 تیر 1400 - 10:13
فیلم خودکشی جوان رشتی در بین جمعیت

نیوز: خودکشی جوان رشتی در ملا عام، جوان 21 ساله رشتی که اقدام به خودکشی کرده بود و خود را از طبقه پنجم آپارتمان نیم ساز پرتاب کرده بود فوت کرد. رشت، اقدام تلخ جوان ۲۱ ساله برای پرتاب خود از طبقه پنجم آپارتمان در حال ساخت به ساعت ۱۷:۵۰ روز ۲۳ تیر ۱۴۰۰ به مرکز کنترل ۱۲۵ آتش نشانی رشت اطلاع داده شد بود.به دلیل شدت آسیب وارده فوت کرد.

فیلم خودکشی جوان رشتی:

 

انتقامی که زندگی دختر ۱۶ ساله را تباه کرد!

چرا خودکشی؟

طبق پژوهش ها و آمارهای جهانی، خودکشی در سال های اخیر سیری صعودی داشته است و در رده های سنی مختلف و در هر دو جنس به چشم می‌خورد. همچنین این واقعیت وجود دارد که در جامعه کنونی با توجه به مشکلات و فشارهای روانی افراد عادی هم حداقل یکبار افکاری همچون خلاص شدن و آسیب زدن به خود را تجربه می کنند. در نتیجه لزوم پرداختن به این افکار در افراد عادی و بیمار مهم و ضروری به نظر می‌رسد، اما جامعه و خانواده معمولا زمانی متوجه این امر می شوند که فرد درگیر فرآیند خودکشی شده و جان سالم به در برده است.

افرادی که به خودکشی فکر می کنند یا حتی اقدام می کنند همیشه هدفشان مردن نیست. آن‌ها از شرایط و احساسات ناخوشایندی که آزارشان می دهد ناراضی اند. این افراد درباره مرگ احساس دو گانه ای دارند، شبیه دو سوگرایی و تردید. انگیزه و تمایلاتی قوی برای پایان بخشیدن به زندگی در کنار میل به زندگی به چشم می خورد. اگر متوجه شوند این احساساتی را که تجربه می کنند موقتی و گذرا هستند، با آسیب کمتری این دوره را طی خواهند کرد.

در ظاهر،خودکشی یک آسیب و نقطه پایان به نظر می رسد، اما در واقع به نظر این افراد، خودکشی تنها راه حل و فصل مشکلات و قابل کنترل کردن موقعیت شان است. از سویی وجود یک درد روانی زمانی که دائمی می گردد و شرایط روانی و محیط فردی عاملی تداوم بخش می گردد، خودکشی راهی برای اتمام درد نکشیدن محسوب می شود. ناکام شدن و ناتوانی در رسیدن به معیارها یا داشتن انتظارات بالا منجر به تجربه شکست و احساس بی ارزشی می گردد.

شاید حقیقتی به ظاهر ساده اما تلخ این است، فردی که خودکشی می کند به بن بست رسیده است، گزینه ها و راه حل های دیگر از نظرش عملی نیستند و بر این تصور است که مرگ یگانه راه خروج از این بن بست روانی محسوب می گردد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=439599

برچسب ها

ثبت نظر

-