صبحانه های مضر/خوردن چه غذاهایی میتواند در صبح مفید یا مضر باشد؟

  • کد خبر : 439588
  • 28 تیر 1400 - 10:48
صبحانه های مضر/خوردن چه غذاهایی میتواند در صبح مفید یا مضر باشد؟

نیوز: کارشناسان تغذیه به این نتیجه رسیده اند که مصرف برخی از مواد غذایی در هنگام صبح می‌تواند سلامتی بدن را دچار اختلال کند.‌همچنین دریافتند که داشتن یک برنامه درست برای خوردن صبحانه می تواند به سالم ماندن بدن کمک کند، صبحانه قسمتی از برنامه صبحگاهی است که با رفع گرسنگی و تأمین انرژی به انسان کمک می‌کند روز خود را بهتر شروع کند. گرچه مردم از وجود مواد غذایی که نباید آن‌ها را در صبح ناشتا مصرف کنند آگاهی چندانی ندارند.برخی از غذاها موجب بی حالی شده و فقط وزن بدن را افزایش می‌دهند.
نیوز به شما کمک می کند تا در مورد غذاهایی که برای صبحانه مفید نیست اطلاعات خود را بالاتر ببرید زیرا با خوردن صبحانه سالم شما روزی عالی خواهید داشت.معرفی صبحانه های مضر:

آیا کلوچه‌ها جزو صبحانه های مضر است؟

برخی از کافه ها و فست‌فود فروش ها برای صبحانه پنکیک و کلوچه را به مشتری پیشنهاد می‌دهند و متاسفانه با این تبلیغ نادرست تعداد افرادی که به جای صبحانه‌ سنتی کلوچه یا فست فود ها را برای صبحانه را انتخاب می‌کنند، زیاد شده است.
جالب است که بدانید پنکیک‌ها و وافل‌ها دارای شیر، تخم مرغ، آرد و شکر است، اگرچه پروتئین هم دارد، حال آن که وافل و پنکیک با استفاده از آرد ساخته می‌شوند که به چاقی افراد و تشدید انسولین کمک زیادی می‌کند.

کلوچه

چرا گوجه‌فرنگی را نباید به عنوان صبحانه استفاده کرد؟

صبحانه های مضر؛ مصرف گوجه‌فرنگی صبح ناشتا پیشنهاد نمی‌شود، چون دارای اسید تاننیک زیادی است که موجب زیاد شدن اسیدیته شدن معده و باعث به وجود آمدن زخم معده خواهد شد.

آیا می دانستید نباید مربا را ناشتا برای صبحانه مصرف نمود؟

بچه ها عاشق خوردن مربا روی نان تست هستند اما خوردن آن به خاطر کربوهیدراته بالا پیشنهاد نمی شود. مربا یک صبحانه بسیار شیرین و با کالری بالا است. به جای مربا، بهتر است نان تست با تخم مرغ مصرف کنید و از گوشت‌های فرآوری شده مثل سوسیس و کالباس استفاده نکنید و به جای نان سفید نان چنددانه جایگزین آن کنید.

مربا

صبح ناشتا آبمیوه نخورید لطفا!

چنان چه دوست دارید وزنتان را کم کنید و جلو گرسنگی خود را هم بگیرید، آبمیوه مصرف نکنید البته درست است که برخی آبمیوه‌ها سالم و محبوب هستند و بیشتر افراد از آبمیوه‌های بسته‌بندی‌شده که در داخل فروشگاه‌ها وجود دارد دوری می کنند اما برخی از آن‌ ها دارای آبمیوه و قند بیشتری هستند و قند زیاد خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش می دهد و چاقی و سایر بیماری‌ها را زیاد می کند.

بهترین غلات برای صبحانه

ما غلات صبحانه را به خاطر خوب بودن در صبح مصرف می‌کنیم و این محصولات فرآوری‌ شده با مقدار زیادی رنگ مصنوعی، شکر و اندکی غلات همراه است و بسیاری از این محصولات دارای مقدار زیادی قند است و ممکن است خطر بیماری‌های قلبی، چاقی و سایر موارد بهداشتی را زیاد کند.

در مورد نوشیدنی‌های گازدار؟

همه می دانیم که نوشیدن نوشیدنی‌های گازدار در صبح بسیار مضر است. این نوشیدنی‌ها خون‌رسانی به معده را کاهش داده و به غشاهای مخاطی آسیب می‌رساند که منجر به هضم نامناسب یا پایین می‌شود که می تواند در دراز مدت آسیب جدی برای بدن داشته باشد.

صبحانه های مضر/نوشیدنی های گازدار

در مورد تنقلات برای صبحانه چه می دانید؟

درست است که بعضی از تنقلات به عنوان صبحانه فروخته می‌شوند، اما زیاد سالم نیستند، بسیاری از آن‌ها دارای مقدار زیادی قند، عسل و شربت ذرت هستند. تنقلاتی که در صبحانه مصرف می‌شوند معمولا چیپس شکلات و سایر طعم‌ دهنده‌ها هستند که هیچ گونه فیبر و پروتئینی ندارند.

آیا ماست شیرین به عنوان صبحانه مفید است؟

مصرف ماست با میوه‌های تازه یکی از صبحانه‌های سالم است، اما وقتی آن را از فروشگاه خریداری می‌کنید، معمولاً مواد نگهدارنده دارد که طعم مصنوعی قند فراوانی دارد. بهتر است ماست یونانی همراه با میوه‌های تازه داشته باشد.

>>>بیشتر بخوانید:

از خوردن نیمرو در وعده صبحانه غافل نشوید!

خوردن سبزیجات خام به عنوان صبحانه

سبزیجات برای سلامتی ما بسیار مفید هستند و خوردن آن ها در صبح ناشتا منجر به درد معده شود. اسید آمینه که در سبزیجات وجود دارد می‌تواند باعث نفخ شکم و دل‌درد شود. سبزیجات خام هم می‌تواند مخاط معده را تحریک کند.

صبحانه های مضر/سبزیجات خام

اسموتی‌ها برای صبحانه

اسموتی‌هایی که از فروشگاه ها خریداری‌ مس شود آنطور که به نظر می رسد که سالم نیستند. آن‌ها دارای شیر یا بستنی پرچربی و قند زیادی هستند بنابراین توصیه می‌شود. بهتر است اسموتی خود را با استفاده از ماست یونانی و میوه‌های تازه مصرف کنید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=439588
  • نویسنده : نرگس قوامی