زندگی علی کریمی جادوگر فوتبال ایران

  • کد خبر : 439573
  • 28 تیر 1400 - 12:36
زندگی علی کریمی جادوگر فوتبال ایران

نیوز: زندگی علی کریمی، بازیکن شایسته فوتبال اهل کرج است که پس از درخشش در تیم فوتبال دسته اول فتح تهران در مقابل تیم استقلال تهران به تیم پرسپولیس ایران پیوست علی کریمی به دلیل دریبل های زیبا مورد توجه همگان بود به همین دلیل بعد از سه سال به الاهلی امارات پیوست که دوران خوبی را سپری کرد و از او به عنوان جادوگر ایرانی در رسانه های اماراتی یاد می کردن سرانجام جادوگر پس از چهار سال بازی در الاهلی توسط سرمربی وقت بایرن ماگات به خدمت گرفته شد و فصل موفقی را سپری کرد.

دستاوردهای زیادی داشت ازجمله قهرمانی بوندسلیگا و حذفی و گل در الکلاسیکر المان به دورتموند که با او قرار داد خود را تمدید کردند اما در فصل آتی به دلیل مصدومیت در مچ پا نتوانست انتظارات را بر آورده کند و روی نیمکت بود.

پیوستن به استیل اذین

سپس به القطر پیوست که دوران خوبی را سپری نمی کرد و بعد از نیم فصل دوباره به خانه خودش جایی که معروفیت پیدا کرد پرسپولیس ایران برگشت به خاطر شرایط مالی وخیم آن دوره باشگاه علی کریمی به استیل اذین پرستاره پیوست و فصل تقریبا خوبی را پشت سر گذاشت و بعد به شالکه پیوست که دوباره مصدوم شد و روی نیمکت بود که پرسپولیس ایران بازیکن شایسته خودش را از شالکه گرفت و دو فصل خوب را سپری کرد.

اما به دلیل اختلاف با مدیر عامل پرسپولیس به تیم تراکتور پیوست و از فوتبال خداحافظی کرد حتی علی کریمی درخواست اتلتیکو مادرید راهم رد کرد که میشد از این نداشتن انگیزه را در علی کریمی فهمید.

علی کریمی

علی کریمی بازی های شایسته ای را برای تیم ملی ایران هم انجام داد که در این صد و بیست هفت بازی توانست سی و هشت گل بزند و به عنوان چهارمین گل زن برتر ایران خود را در لیست صدر نشینان گل زن جای داد.
از خصوصیات فوتبالی علی اقا می شود به دریبل های گیج کننده و مهارت عالی در انتقال توپ با هر نقطه پا اما شرکت نکردن در شرایط دفاعی و گم شدن از شرایط بازی در حین حمله تیم حریف از نقاط ضعف جادوگر فوتبال آسیا بود.

خصوصیات اخلاقی

زندگی علی کریمی و خصوصیات اخلاقی وی، حتی در خارج از فوتبال هم ستودنی بود که باعث شد وی در دل مردم خود را جای دهد.و به محبوب ترین چهره ورزشی تاریخ آسیا تبدیل شد.علی کریمی جدیدا حواشی را در پی داشت که به دلیل پخش قبض برق خود که حدود چهل میلیون بود رسانه های جهت دار خواستند چهره محبوب او را خراب کنند اما علی کریمی همیشه محبوب قلب هاست.

برادر وی هم فرشید کریمی هم سررشته ای در فوتبال دارد که چهار سال در پرسپولیس ایران بازی کرد و دوران درخشانی هم داشت در حالی که همه اورا به عنوان برادر بزرگتر علی کریمی می شناسند.

علی کریمی

دوران مربی گری

دوران مربی گری علی کریمی هم به عنوان کمک مربی در سال ۲۰۱۳ کنار کارلوس کیروش( دلال) گذشت و سپس سرمربی سپید رود رشت شد که این تیم را به لیگ برتر اورد و سپس به دلیل مشکلات مالی از سمت سرمربی گری سپید رود رشت استعفا داد.

>>>بیشتر بخوانید:

زندگی پر فراز ونشیب علی دایی،آقای گل جهان

افتخارات علی کریمی

از افتخارات زیاد علی کریمی در فوتبال می شود به بهترین گل زن تیم پرسپولیس بزرگ در رقابت های آسیایی با زدن ۱۰ گل یاد کرد. بهترین گل زن ایران مقابل تیم های اروپایی با ۸ گل دو بار قهرمان لیگ برتر با پرسپولیس و یک بار هم قهرمان جام حذفی ایران شد و با پرسپولیس دوباره مقام سومی را کسب کرد و یک بار هم توپ طلای آسیا را کسب کرد

علی کریمی کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال: علی کریمی پس از اصلاح اساس نامه فدراسیون فوتبال ایران توسط فیفا در تاریخ ۱۹ دی ۱۳۹۹ کاندیدای ریاست فوتبال ایران شد البته با مهدی مهدوی کیا که به عنوان نائب رئیس او بود به صورت مشترک بیانیه ای را صادر کردند که در ان از فوتبال پاک و مبارزه علیه فساد صحبت شده بود اما سرانجام ۹ نفر بیشتر به وی رای نداده تا فوتبال ما همچنان بدون یک کاربلد بماند.

زندگی علی کریمی

شغل دوم علی کریمی

البته علی کریمی شغل دوم هم داشته که زمانی که وضع مالی مساعدی نداشته در جاده های کرج مسافرکشی می کرد که البته وی الان از سهام داران پوشاک است.

کمک به خیریه:

کمک به خیریه در زندگی علی کریمی نقش مهمی داشته است. علی کریمی از کودکان یتیم به کرات حمایت می کرده و در هر شرایطی به آنها کمک می رسانده است. یکی از هدف هایش کمک به بلند قد ترین پسر ایران برای درمان بیماری اش و همچنین درمان هزینه بابک معصومی بازیکن فوتسال پیشین را بوده است. که مورد تعجب همگان قرار گرفت وی همچنین یا پرداخت پول تاسیس سه مدرسه را در سیستان و بلوچستان را پرداخت کرد. وی ۱۰۰۰ تبلت دانش آموزی را برای دانش آموزان محروم مناطق سیستان و بلوچستان ارسال کرد.اینها گوشه ای از کمک های علی کریمی به مردم ایران است که خیلی از آن ها هنوز رسانه ای نشده و کسی از آن ها خبر ندارد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=439573
  • نویسنده : راضیه قوامی

ثبت نظر

-