صحبت های قابل تامل اصغر فرهادی بعد از دریافت جایزه بزرگ کن

  • کد خبر : 439560
  • 27 تیر 1400 - 8:46
صحبت های قابل تامل اصغر فرهادی بعد از دریافت جایزه بزرگ کن

نیوز: اصغر فرهادی که امسال با فیلم سینمایی «قهرمان» در هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم کن حضور داشت در مراسم اختتامیه این جشنواره برنده جایزه بزرگ کن شد.اصغر فرهادی پس از دریافت جایزه کن چه گفت؟

 اصغر فرهادی و جایزه کن: اصغر فرهادی پس از دریافت جایزه بزرگ جشنواره فیلم کن برای ساخت فیلم “قهرمان” سخنان کوتاهی را مطرح کرد.

 این کارگردان سینمای ایران با تشکر از دست اندرکاران جشنواره کن و هیات داوران در سخنانی کوتاه از گروهش، تهیه کننده فیلمش و خانواده اش تشکر کرد و گفت: از دخترم (سارینا) مخصوصا تشکر می کنم که ترغیب ام کرد که این داستان را بسازم.

این کارگردان برگزیده اسکار همچنین خاطرنشان کرد: الان که اینجا ایستاده ام به یاد 36 سال قبل افتادم که یک بچه 13 ساله بودم و در شهری که به دنیا آمدم، با کمترین امکانات اولین فیلم کوتاهم را ساختم. 36 سال است که جز نوشتن و فیلم ساختن کار دیگری نکردم و باهمه محدودیت ها، مشکلات و فشارها و گرفتارهای که می توانست من را از این مسیر که داشتم منصرف بکند و این فیلم ها را نسازم و شما هم نبینید اما به امید اینکه با هر فیلمی که می سازم ، یک پرسش  از شرایط تلخ اجتماعی که اطرافم هست را با تماشاگر ها به اشتراک بگذارم و با فکر کردن آنها به یک راه حل برسم؛ باز ادامه دادم.

 اصغر فرهادی و جایزه کن

>>>بیشتر بخوانید:

تصاویر اصغر فرهادی در کنار دخترش در جشنواره فیلم کن

اصغر فرهادی در پایان اظهار امیدواری کرد: با وجود همه مشکلات ادامه بدهم چون ایمان دارم یکی از راه های نجات کشورم، آگاهی بخشی است.

«قهرمان» جایزه بزرگ هیات داوران را به صورت مشترک با فیلم «کوپه شماره 6» به کارگردانی «یوهو کاسمانن» از فنلاند دریافت کرد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=439560

ثبت نظر

-