اتهام به چهار ایرانی برای ربودن مسیح علی‌نژاد

  • کد خبر : 439139
  • 23 تیر 1400 - 12:50
اتهام به چهار ایرانی برای ربودن مسیح علی‌نژاد

نیوز :چهار ایرانی متهم به تلاش برای ربودن مسیح علی‌نژاد در آمریکا شدند.دادستان آمریکا در نیویورک مدعی شد: این چهار ایرانی قصد داشتند این روزنامه نگار را به زور دستگیر و او را به ایران منتقل کنند. دادستان‌ آمریکا ۴ ایرانی را متهم به تلاش برای  ربودن مسیح علی نژاد در آمریکا کرد.

دادستان‌ها در ایالت نیویورک آمریکا اتهاماتی را از جمله به ظن تلاش برای آدم ربایی علیه “علیرضا شاهواروقی فراهانی، محمود خاضعین، کیا صادقی و امید نوری” که شهروندان ایران هستند اعلام کرده اند.

ربودن مسیح علی‌نژاد

آمریکا مدعی شده است که این چهار نفر مامور اطلاعاتی ایران بوده اند. به گفته مقامات قضایی آمریکا بهادری‌فر دهم تیرماه در کالیفرنیا دستگیر شد اما چهار نفر دیگر در ایران هستند. این تیم به رهبری علیرضا فراهانی، در حال برنامه‌ریزی‌‌ برای ربودن علی‌نژاد از منزلش تا ساحل و یافتن قایق تندرو برای انتقال او به ونزوئلا بوده‌اند تا بعد مسیح علی‌نژا‌د را به ایران منتقل کنند. این تیم قبلا در کانادا، بریتانیا و امارات فعال بود.

>>>بیشتر بخوانید:

پرستار جنجالی همدست «مسیح علینژاد» بود +عکس

ربوده مسیح علی نژاد

اطلاعیه پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) درباره چهار متهم این پرونده

بنابر بیانیه وزارت دادگستری آمریکا، این افراد دست کم از ژوئن ۲۰۲۰ در حال طراحی برای ربودن مسیح علی‌نژاد و انتقال او به ایران از مسیر ونزوئلا بوده و در این مدت منزل مسیح علی‌نژاد و اطرافیان او را با تجهیزات عکس‌برداری و فیلمبرداری تحت نظر داشتند.

دادستان آمریکا در نیویورک مدعی شد: این چهار ایرانی قصد داشتند مسیح علینژاد را به زور دستگیر و او را به ایران منتقل کنند.

براساس بیانیه دادستانی منهتن نیویورک همچنین اتهاماتی علیه نیلوفر بهادری فر، به ظن توطئه برای نقض تحریم های آمریکا، پولشویی، کلاهبرداری بانکی مطرح شده است. بهادری فر متهم به ادم ربایی نشده اما گفته می شود از این طرح حمایت کرده است. ایران به طور رسمی تاکنون به این ادعا و اتهام واکنشی نشان نداده است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=439139

ثبت نظر

-