زمان واکسیناسیون افراد بالای ۱۸سال در کشور

  • کد خبر : 439040
  • 23 تیر 1400 - 9:33
زمان واکسیناسیون افراد بالای ۱۸سال در کشور

نیوز: اعلام زمان واکسیناسیون افراد بالای ۱۸سال در کشور، رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت گفت: بر اساس پیش بینی‌ها، تزریق واکسن برای افراد بالای ۱۸ سال در کشور تا پایان دی ماه به اتمام می‌رسد.

 جعفر صادق‌تبریزی رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  در نشست با مسئولان بهداشت کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: این مهم زمانی محقق خواهد شد که واکسن تولید داخل در کشور به حد قابل قبولی برسد و به دست ما برسد و تزریق واکسن با سرعت انجام بگیرد.وی افزود: کل واکسیناسیون در کشور پوشش ۷۳ درصدی داشته است و در تهران واکسیناسیون ۸۱ درصد افراد بالای ۷۰ درصد انجام گرفته است.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: کشورهای مختلف در حوزه خدمات اساسی حوزه بهداشت با شیوع ویروس کرونا آسیب جدی دیدند.

تبریزی ابراز داشت: در ایران نه تنها خدمات اساسی کم نشد بلکه بیشتر هم شد و خدمات بسیاری به مردم ارائه داد.وی عنوان کرد: حوزه بهداشت منابع محدودی دارد و هزینه‌های مقابله با کرونا هم اضافه شد اما با این وجود منابع اضافه نشد.

واکسیناسیون افراد بالای ۱۸سال

>>>بیشتر بخوانید:

چرا علاقه مردم به واکسن ایرانی کاهش یافته؟

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: علی رغم تحریم‌ها و محدودیت‌ها، کمبودها حوزه بهداشت و درمان و دانشگاه‌ها هیچکدام خدمات خود را تعطیل نکردند و خدمات فعال برای کرونا ارائه دادند.

تبریزی بیان کرد: یکی از دلایل عمده کاهش مرگ و میرهای ناشی از کرونا ارائه خدمات بخش سیستم بهداشت سرپایی به مردم بوده است.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در سه هفته گذشته برخی کشورها به دلیل فشار آمریکا از دادن واکسن به ایران امتناع می‌کردند که خوشبختانه هم اینک واکسن تولید داخل اضافه شده است.

وی ادامه داد: از پنجشنبه هفته گذشته تا دوشنبه هفته آینده بین شش تا هفت میلیون دوز واکسن به دست مان خواهد رسید که اینها جدای از واکسن برکت هستند.

تبریزی تاکید کرد: کهگیلویه و بویراحمد جزو دانشگاه‌هایی بوده که کارهای درخشانی در زمینه مقابله با کرونا انجام داده است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=439040

برچسب ها

ثبت نظر

-