راه تشخیص کرونای دلتا چیست؟

  • کد خبر : 438837
  • 22 تیر 1400 - 9:57
راه تشخیص کرونای دلتا چیست؟

نیوز: کرونای دلتا که به تازگی وارد کشور شده است و خطرناک تر از کرونای معمولی است. از کجا بفهمیم به کرونای دلتا مبتلا شدیم؟به گفته عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا می‌توان ابتلا به این ویروس جهش یافته را از طریق علائم ظاهری حدس زد، اما برای تشخیص کرونای دلتا بطور قطع باید ژن سکوئنسینگ در آزمایش تشخیص داده شود.

 مسعود مردانی، در پاسخ به این سوال که از کجا بفهمیم به کرونای دلتا مبتلا شدیم؟، گفت: برای اینکه تشخیص داده شود فردی که جواب تستش مثبت شده به کرونای هندی مبتلا شده یا درگیر موتاسیون‌های دیگر این ویروس شده است، باید از روش‌های آزمایشگاهی استفاده شود و حتما باید سکوئنسینگ انجام شود که به معنی بررسی توالی ژنتیکی نمونه انسانی است.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا می‌توان از طریق علائم ظاهری ابتلا به این ویروس را تشخیص داد؟، افزود: می‌توان ابتلا به این ویروس جهش یافته را از طریق علائم ظاهری حدس زد، اما برای اینکه به طور قطعی بتوانیم بگوییم فردی دچار ویروس دلتا شده است حتما باید ژن سکوئنسینگ در آزمایشگاه تشخیص داده شود که هزینه این تست ۱۰ میلیون تومان است.

تشخیص کرونای دلتا

وی ادامه داد: وزارت بهداشت به صورت رندوم این تست را برای افرادی که جواب آزمایش PCR آن‌ها مثبت می‌شود، انجام می‌دهد تا مشخص گردد که این ویروس در کدام مناطق کشور منتشر شده است و در حال حاضر ۲۵ استان کشور درگیر ویروس دلتا شده اند.

>>>بیشتر بخوانید:

احتمال کرونای هندی در این افراد بیشتر است!

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا توضیح داد: اگر تعداد زیادی از افراد خانواده به کرونا مبتلا شوند و برای مثال از یک خانواده ۱۲ نفری همگی دچار این ویروس گردند، می‌توانیم ابتلا به ویروس دلتا را برای آن‌ها در نظر بگیریم چرا که این ویروس قدرت سرایت پذیری بسیار بالایی دارد و به راحتی به سایر افراد انتقال پیدا می‌کند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیان کرد: همچنین چنانچه بر خلاف انواع قبلی ویروس‌های کودکان و نوجوانان بیشتر گرفتار شده باشند و به علاوه اگر ریه به سرعت درگیر شود در آن صورت هم به احتمال زیاد ابتلا به ویروس دلتا  رخ داده است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=438837

برچسب ها

ثبت نظر

-