اعلام آمادگی برای اعزام نیرو به افغانستان

  • کد خبر : 438607
  • 21 تیر 1400 - 9:14
اعلام آمادگی برای اعزام نیرو به افغانستان

آمادگی اعزام نیرو به افغانستان را داریم.وزیر دفاع استرالیا اعلام کرد امروز با وجود خروج آخرین نفرات از نیروهای استرالیایی از افغانستان، در صورت نیاز برای حفظ امنیت در آن کشور حاضر است نیروهای نظامی خود را بار دیگر به این کشور بازگرداند.

 روزنامه استرالیایی « بریسبان تایمز » : دولت فدرال استرالیا آماده است تا اعزام نیرو به افغانستان در صورت لزوم و برای حفظ امنیت افغانستان  و جلوگیری از حملات تروریستی به این کشور بازگرداند.

« پیتر دوتن » وزیر دفاع استرالیا اعلام کرد احتمال اعزام نیروهای ویژه استرالیا به افغانستان در صورت تعریف ماموریت جدیدی برای این کشور از سوی آمریکا و متحدانش وجود دارد.

وی، خواستار نامگذاری روزی  ویژه به نام سربازان استرالیایی که در افغانستان خدمت کرده اند شد .وزیر دفاع استرالیا گفت که ۲ تن از سربازان استرالیایی از تکرار وقوع حملات تروریستی مشابه آنچه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در آمریکا اتفاق افتاد در این سالها  جلوگیری کردند.

آمادگی اعزام نیرو به افغانستان را داریم+جزییات

>>>بیشتر بخوانید:

وضعیت مرزهای ایران و افغانستان/ گمرکات مرزی در چه وضع است؟

واکنش انجمن دفاع استرالیا به این نامگذاری محتاطانه بود ،این انجمن خواستار نامگذاری روزی به عنوان  شروع جنگ افغانستان  شد.استرالیا هزار و ۵۰۰ نیروی نظامی در افغانستان داشت که این تعداد در مرحله نخست به ۸۰ نفر کاهش یافت و آخرین نظامیان نیز در  ماه ژوئن افغانستان را ترک کردند.

استرالیا از سال ۲۰۰۱  تعداد ۳۹ هزار سرباز را به افغانستان اعزام کرد که ۴۱ تن از آنان جان خود را از دست دادند.”نیل  جیمز” مدیر اجرایی انجمن  دفاع استرالیا ،جنگ افغانستان را مانند جنگ ویتنام و کره دانست.

در پایان این گزارش آمده است  دستور صدور روادید  از سوی « اسکات موریسون » نخست وزیر استرالیا برای مترجمان افغان  که در کنار نیروهای استرالیایی کار می کردند داده شده است.

وی افزود:تاکنون هزار و ۴۸۰ روادید برای مترجمان و دیگر کانیوزن و  خانواده هایشان از سال ۲۰۱۳  صادر شده است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=438607

برچسب ها

ثبت نظر

-