شگفت انگیزترین جنگل های ترسناک باستانی جهان

  • کد خبر : 438377
  • 21 تیر 1400 - 10:49
شگفت انگیزترین جنگل های ترسناک باستانی جهان

نیوز: بازدید از جنگل های قدیمی یکی از تجربه های لذت بخش است. در اینجا چند نوع از قدیمی ترین جنگل‌های روی زمین وجود دارد. غالباً در گوشه و کنار دنیا، مسافران ترجیح می‌دهند یک یا دو هفته برای دیدن عجایب طبیعی به سفر بروند. با نیوز همراه باشید تا با چند جنگل بی‌نظیر و عجیب و غریب جهان آشنا شوید.

جنگل تاکاینا / تارکین

در استرالیا واقع شده است. جنگلهای جنگلی تاکاینا /تارکین در تاسمانی نگاهی اجمالی به زندگی 300 میلیون سال پیش روی زمین می اندازد. این جنگل معتدل بارانی در استرالیا دومین گونه‌ی درخت زنده روی کره زمین را در خود جای داده است. کاج های قابل توجه 3000 ساله، درختان، آبشارها، رودخانه ها، غارها، تپه ها و مناطق خاکی قابل توجه است.

جنگل آراوکاریا

جنگل های قدیمی، درخت کاج شیلی ناحیه دریاچه این کشور را پوشانده است، درخت آراوکاریا می‌تواند تقریباً 1000 سال عمر کند و در بسیاری از مناطق آند شیلی رشد می‌کند. با این حال، این جنگل یکی از دیدنی ترین مکان‌هایی است که با دریاچه‌های آبی و آتشفشان‌های برف گیر در پارک ملی کنگوئیلو واقع شده است. در ماه نوامبر به منطقه آراوکاریا شیلی بروید و فصل مخروطی را مشاهده کنید، که در آن مخروطی ها به شکل آناناس در آمده اند و بذرهایی تولید می کند که مردم بومی پنونچ از آن‌ها در غذاهای محلی خود استفاده می‌کنند.

جنگل آراوکاریا/ شگفت انگیزترین جنگل های ترسناک باستانی جهان

جنگل یاکوشیما

این جنگل در ژاپن قرار دارد. ریشه های پوشیده از خزه درختان یاکوسوگی، که به آنها سروهای ژاپنی نیز می‌گویند، حدود 7000 سال است که در جنگل های جزیره یاکوشیما فرو میریزند. این جنگل نیمه گرمسیری توسط پادشاه قرن هفدهم ژاپن به قدری زیبا لحاظ شد که مناظر سرسبز باغی در سرزمین اصلی بازآفرینی شد و در سال 1993، جنگل یاکوشیما به عنوان میراث جهانی یونسکو اعلام شد.

جنگل کاج بریستلکون باستان کالیفرنیا

جنگل کاج باستانی بریستلکون که در نزدیکی ارتفاعات کالیفرنیا و در جنگل ملی اینیو واقع شده است ، محل زندگی برخی از قدیمی ترین درختان روی زمین است. باستانی ترین درخت کاج های تاج دار محافظت شده – که با فرم های پیچ خورده با ظاهری غیرمعمول مشخص به چشم می‌خورد- درخت متوسله است، درختی که 4،841 سال قدمت دارد.

جنگل کاج بریستلکون

جنگل بارانی آمازون

این جنگل در برزیل و پرو واقع شده است. 55 میلیون سال آمازون میزبان مجموعه‌ای حیرت انگیز از حیات وحش بوده، که حداقل 10 درصد از تنوع زیستی شناخته شده در جهان، را به طور دقیق شامل می‌شود. این منطقه بزرگترین جنگل بارانی استوایی باقیمانده در جهان را تشکیل می‌دهد که قسمتهای زیادی از برزیل و پرو را در بر می گیرد (اما بخشهایی از کلمبیا، اکوادور و بولیوی را نیز شامل می شود.)

جنگل بیالوویزا

این جنگل در لهستان و بلاروس قرار دارد. جنگل بیالوویزا یکی از آخرین مناطق باقی مانده از جنگل های در حال رشد قدیمی اروپا است. این جنگل به عنوان شکارگاه پادشاهان و تزارهای قرون وسطی استفاده می‌شد. در اوایل قرن 20، لهستان و بلاروس این منطقه را – که در مرز هر دو کشور قرار دارد – یک پارک ملی اعلام کردند و در سال 1979 این جنگل به یکی از میراث جهانی یونسکو تبدیل شد.

جنگل بیالوویزا/شگفت انگیزترین جنگل های ترسناک باستانی جهان

جنگل بارانی داینتری

این جنگل درراسترالیا قرار دارد. قدمت این جنگل بارانی باستانی در شمال بریزبن 180 میلیون سال است (که بیش از دو برابر سن آمازون است.) منطقه داینتری تقریباً 740 کیومتر مربع امتداد دارد و یکی از بزرگترین جنگل بارانی گرمسیری مداوم در استرالیا است. همچنین به عنوان بخشی از میراث جهانی یونسکو، مناطق گرمسیر مرطوب کوئینزلند و مهمترین اکوسیستم های منطقه ای کره زمین شناخته شده می‌شود.

جنگل وایپوآ

این جنگل در نیوزلند قرار دارد. قدیمی ترین درخت این جنگل، معروف به “ارباب جنگل” – حدوداً 2300 سال قدمت دارد و 150 فوت قد دارد. این درخت سوزنی برگ یکی از درختان جنگل وایپوآ بود که با ورود مهاجران اروپایی در قرن نوزدهم و شروع به قطع درختان تقریباً از بین رفت. خوشبختانه این جنگل باستانی در نیوزیلند در سال 1952 به عنوان یک پناهگاه تعیین شد و از آن زمان تاکنون عمدتاً آسیب ندیده است.

جنگل وایپوآ/جنگل های قدیمی

جنگل ماداگاسکار

صدها سال پیش، درختان باستانی کنار خیابان بائوبابس بخشی از یک جنگل گرمسیری انبوه، یک کاملاً زیبا و بومی بائوبابس ماداگاسکار را تشکیل دادند. پس از سال‌ها جنگل زدایی، فقط حدود 20 گونه از آنها – که معمولاً به آنها بائوباب می گویند – در امتداد جاده معروف خاکی همچنان باقی مانده اند. این درختان با شکوه در شکل عجیب و غریب و قامت “وارونه” منحصر به فرد خود، بخصوص در طلوع و غروب خودنمایی می‌کنند.

>>>بیشتر بخوانید:

قدیمی‌ترین گورستان دوران اسلامی اسپانیا کشف شد+عکس

جنگل ملی تونگاس آلاسکا

این جنگل معتدل بارانی که در آلاسکا واقع شده یکی از بزرگترین جنگل های ملی در ایالات متحده است. در 16.7 میلیون هکتار، جنگل ملی تونگاس بخش وسیعی از جنوب شرقی آلاسکا را به خود اختصاص داده است. جنگل تونگاس محل نگهداری قدیمی ترین گیاهان در آمریکای شمالی و قدمت بسیاری از درختان بیش از 800 میلیون سال است. این منطقه دارای حیات وحش متنوع بوده، از جمله گرگ ها و خرس های گریزلی.

جنگل ملی تونگاس آلاسکا/جنگل های قدیمی

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=438377
  • نویسنده : مهدیه خیابانی
  • منبع : Afar.com

ثبت نظر

-