بازی های المپیک توکیو/ مسابقات چه زمانی برگزار می شوند و آیا با وجود کووید مسابقات برگزار می شود؟

  • کد خبر : 438116
  • 21 تیر 1400 - 10:13
بازی های المپیک توکیو/ مسابقات چه زمانی برگزار می شوند و آیا با وجود کووید مسابقات برگزار می شود؟

نیوز: با وجود افزایش تعداد مبتلایان به کووید در ژاپن ، بازی های المپیک توکیو قرار است ماه آینده آغاز شود. سیکو هاشیموتو ، رئیس جمهور توکیو  گفت که او 100٪ مطمئن است که مسابقات طبف برنامه برگزار خواهند شد. بسیاری از محدودیت های اضطراری کووید – 19 که از اواخر فروردین در پایتخت ژاپن اعمال می شد ، اکنون برداشته شده است.

المپیک چه زمانی و کجا برگزار می شود؟

بازی های تابستانی المپیک توکیو 2020 قرار است بین 23 جولای تا 8 اوت در پایتخت ژاپن برگزار شود. بازی های پارالمپیک بین 24 اوت و 5 سپتامبر اتفاق می افتند. این مسابقات سال گذشته به دلیل کووید به تعویق افتادند. این المپیک 33 رشته ورزشی را در 339 رویداد در 42 مکان مختلف برگزار خواهد کرد. در مسابقات پارالمپیک 22 رشته ورزشی در 539 رویداد در 21 مکان برگزار خواهد شد. بیشتر رویدادها در منطقه توکیوی بزرگ برگزار خواهد شد. برخی از بازی های فوتبال و ماراتن در ساپورو در هوکایدو است که در انجا اقدامات اضطراری کووید تا 11 ژوئیه ادامه دارد.

توکیو

با کووید چه اتفاقی در ژاپن می افتد؟

موج جدیدی از ویروس در ماه آوریل آغاز شد ، اما به طور کلی تعداد این موارد در کشور کم است. در 24 ژوئن ، 789،787 مورد تأیید شده (در انگلیس ، 4،683،986 مورد ابتلا) و 14509 مرگ در ژاپن (انگلیس ، 128291 مرگ) وجود داشته است. ژاپن در ماه فوریه واکسیناسیون مردم را شروع کرد ، دیرتر از سایر کشورهای پیشرفته. درصد پایینی از مردم یعنی حدود 8٪ از 126 میلیون جمعیت ژاپن واکسینه شده اند. در توکیو و اوزاکا ، دو شهر در اثر موج اخیر بیشترین آسیب را دیده اند ، مقامات امیدوارند که کل افراد بالای 65 ساله تا پایان ماه ژوئیه واکسینه شوند.

>>>بیشتر بخوانید: 

آموزش ۲۲۰ هکر برای محافظت از بازی‌های المپیک توکیو

آیا می توانم بروم و مسابقات را از نزدیک تماشا کنم؟

در حال حاضر ورود خارجیان از 159 کشور به ژاپن – از جمله انگلیس – ممنوع است. هیچ طرفدار بین المللی نمی تواند برای تماشای بازی ها به آنجا سفر کند. حداکثر 10 هزار هوادار ژاپنی مجاز به حضور هستند ، مشروط بر اینکه فقط پنجاه درصد از کل ظرفیت ورزشگاه یا میدان مسابقات اشغال شود. هواداران مجاز نیستند فریاد بزنند یا با صدای بلند صحبت کنند و باید در زمان حضور به طور پیوسته از ماسک استفاده کنند.

 المپیک توکیو

چه اقداماتی در رابطه با کووید – 19 انجام خواهد شد؟

ورزشکاران و کانیوزن پشتیبانی بین المللی قبل از عزیمت و ورود به ژاپن مورد آزمایش قرار می گیرند. آنها لزوماً مجبور به قرنطینه نخواهند شد ، اما باید از اختلاط با مردم خودداری کنند. با این حال ، ممکن است ورزشکاران تیم جی بی مجبور به قرنطینه شوند ، اکنون انگلیس در لیست قرمز سفر ژاپن قرار دارد. تمام افرادی که از انگلستان می آیند ، از جمله کانیوزن پشتیبانی و رسانه ، باید به مدت شش روز خود در قرنطینه بمانند.

گفته شده است استثنایی برای ورزشکاران وجود نخواهد داشت ، اما تیم بریتانیا ابراز امیدواری می کند تا شرایط را حل کند. این حکم قرار است در تاریخ 1 ژوئیه بررسی شود. همچنین لازم نیست که ورزشکاران واکسینه شوند ، هرچند مقامات کمیته بین المللی المپیک انتظار دارند که حدود 80٪ افراد واکسینه شوند. شرکت کنندگان روزانه برای تشخیص ابتلا آزمایش می شوند.

آیا تا به حال موارد ابتلا به کووید وجود داشته است؟

بله – نتیجه آزمایش دو نفر از اعضای هیئت اوگاندا در ژاپن مثبت بوده است ، از جمله مربی بوکس پاتریک لیهاندا. اوگاندا یک گروه 9 نفره اعزام کرده است که همه واکسینه شده اند.

آیا مردم ژاپن خواهان بازی های المپیک هستند؟

گزارش شده است که چندین شهر که قرار بود از ورزشکاران میزبانی و استقبال کنند به دلیل ترس از کووید – 19 و محدوددیت های زیاد بهداشتی عقب کشیده اند. در ماه مه ، اتحادیه پزشکان ژاپن گفت که برگزاری این بازی ها با توجه به بیماری همه گیر “غیرممکن” است. یک نظرسنجی اخیر در روزنامه برجسته Asahi Shimbun حاکی از آن است که بیش از 80٪ مردم خواهان لغو یا به تعویق انداختن مسابقات هستند. این روزنامه همچنین خواستار لغو آنها شد.

گروهای ورزشی توکیو

نمایندگان رشته های ورزشی چه گفته اند؟

تعدادی از ارگان ها و کارشناسان ابراز نگرانی کرده اند. انجمن جهانی بازیکنان ، به نمایندگی از 85000 ورزشکار در بیش از 60 کشور ، گفت که کمیته بین المللی المپیک توکیو برای اطمینان از ایمنی ورزشکاران باید اقدامات بیشتری انجام دهد – با پروتکل های بهداشتی سخت تر و آزمایش های دقیق تر. ورزشکاران ژاپنی عمدتاً از وضعیت مطلوبی برخوردار نبوده اند ، اما نائومی اوساکا ، قهرمان تنیس ، بزرگترین ستاره ورزشی این کشور قبلاً گفته بود که باید در مورد ادامه مسابقات و بازی ها بحث شود.

آیا می توان المپیک را لغو کرد؟

لغو بازی های المپیک امکان پذیر است ، اما فقط در شرایط بسیار استثنایی مانند جنگ یا بی نظمی مدنی. قرارداد بین کمیته بین المللی و شهر میزبان توکیو روشن می کند که تنها این کمیته می تواند رویداد را لغو کند. تصور می شود کمیته بین المللی المپیک حدود 70٪ از درآمد خود را از طریق حق پخش و 18٪ از طریق حمایت مالی بدست می آورد. اگر این بازی ها ادامه پیدا نکند ، می تواند به آینده کمیته آسیب جدی برساند. با توجه به اینکه کمیته بین المللی المپیک بارها و بارها اصرار داشته است که بازی ها می توانند با خیال راحت و حتی در شرایط اضطراری برگزار شوند، به نظر می رسد احتمال لغو بسیار کم و نزدیک به صفر است.

اگر قرار بود توکیو قرارداد را بشکند و لغو کند ، خطرات و ضررها متوجه ژاپن می شد. بودجه توکیو 2020 12.6 میلیارد دلار (8.9 میلیارد پوند) تعیین شد ، اگرچه گزارش شده است که هزینه واقعی می تواند دو برابر این باشد. حتی اگر المپیک به شدت بیمه شده باشد ، ضررها باز هم زیاد خواهد بود. برگزارکنندگان با قدرت ایستاده اند. خانم هاشیموتو به بی بی سی اسپورت گفت: “من کاملا مطمئن هستم که این بازی ها را خواهیم داشت. هر کاری که از دستمان بر بیاید انجام می دهیم.”

 

اخبار المپیک 2020 ژاپن در در نیوز ببینید

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=438116
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://www.bbc.com/news/world-asia-57240044

ثبت نظر

-