پایین ترین مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ متعلق به این دو شهر است!

  • کد خبر : 438000
  • 16 تیر 1400 - 9:18
پایین ترین مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ متعلق به این دو شهر است!

نیوز :با توجه به مشکلات جامعه من جمله گرانی های اخیر، بسیاری از مردم تصمیم گرفتند به عنوان اعتراض به وضع کشور، در انتخابات 1400 شرکت نکنند.و انتخابات 1400 یکی از کم مشارکت ترین انتخابات ها در دوره های اخیر به شمار می رود.اما در نهایت با پایان رای گیری و انتخاب ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور، ما به بررسی میزان مشارکت هر استان در انتخابات پرداختیم. که از این میان دو استان از بقیه استان ها مشارکت پایین تری داشته اند.این ۲ شهر در انتخابات ۱۴۰۰ پایین ترین مشارکت در انتخابات یعنی، مشارکت زیر ۳۰ درصد داشتند.۲ شهر تهران و سنندج در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ مشارکت زیر ۳۰ درصد را تجربه کرده اند.ستاد انتخابات میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ را به تفکیک استان ها اعلام کرد.

براساس آنچه ستاد انتخابات اعلام کرده است، بالاترین میزان مشارکت در مراکز استان ها به شهرستان بیرجند در خراسان جنوبی رسید. مردم این شهر ۶۰.۱ درصد در انتخابات مشارکت داشته اند.

>>>بیشتر بخوانید:

جدول مقایسه مشارکت هر استان در انتخابات ۱۴۰۰ و ۱۳۹۶

شهر تهران هم با کمترین مشارکت همراه شد و تنها ۲۴.۱ درصد از مردم پای صندوق های رأی رفتند.بررسی میزان مشارکت در مراکز استان ها نشان می دهد که تنها ۶ مرکز استان مشارکتی بالای ۵۰ درصد داشته اند که عبارتند از؛  بیرجند، بجنورد، کرمان، بندر عباس، قم و ساری.سنندج مرکز استان کردستان هم به مثابه تهران مشارکتی زیر ۳۰ درصد را تجربه کرده است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=438000

ثبت نظر

-