ترفند هایی برای داشتن پوست صاف و زیبا

  • کد خبر : 437969
  • 16 تیر 1400 - 11:47
ترفند هایی برای داشتن پوست صاف و زیبا

نیوز: به قول معروف زیبایی فقط در ظاهر پوست است، اما اهمیت پوست بسیار جدی تر از آنی است که تصور می کنید. در این متن ۱۰ راز داشتن پوستی درخشان برای شما ارائه شده است.با ترفند داشتن پوست صاف با ما همراه باشید.

آیا پوستی سالم و درخشان می خواهید؟

از دوش های طولانی و بخار پرهیز کنید.درعوض، دوش های های خنک و کوتاهتر را انتخاب کنید. دوش های گرم رطوبت پوست را از بین می برد و روغن های محافظ آن را می شویند. دوش های خود را به ۱۰ دقیقه محدود کنید و آب را نسبتاً خنک نگه دارید. اشتباهات دوش گرفتن را که نمی دانید و مرتکب می شوید، دریابید

روزانه از ژل آلوئه ورا استفاده کنید

ترفند داشتن پوست صاف/هر روز مقداری از ژل آلوئه ورا را روی پوست خیلی خشک قرار دهید. اسیدهای موجود در آلوئه سلول های مرده پوست را از بین می برند و روند بهبودی را تسریع می کنند. یک محصول از قبل تهیه شده یا انتهای یک برگ آلوئه را برش دهید، آن را باز کنید و ژل را روی قسمت خشک پخش کنید.

هر روز غذاهای سیری بخورید

مطالعه ای در سال ۱۹۹۶ در دانمارک نشان داد که سلولهای پوستی که در یک ظرف کشت رشد می کنند و با سیر تیمار می شوند هفت برابر سلولهای رشد یافته در فرهنگ استاندارد هستند. آنها همچنین تمایل دارند سالم تر و جوانتر از سلول های درمان نشده باشند. علاوه بر این، عصاره سیر رشد سلولهای سرطانی پوست را بطور چشمگیری مهار می کند.

میان وعده نارنجی

پرتقال سرشار از ویتامین C است این یک ترفند داشتن پوست صاف است چون برای تولید کلاژن ضروری است. این میوه ی خوشمزه به صاف و جوان ماندن پوست کمک می کند. از دیگر غذاهای غنی از ویتامین C می توان به گواوا، کیوی و فلفل قرمز اشاره کرد.

هر روز لایه برداری کنید

برای کنترل موهای رشد کرده و پوسته پوسته شده هر روز از لیف استفاده کنید. در حالی که دوش می گیرید، پوست ناصاف یا پوسته پوسته را به آرامی با یک حرکت دورانی مالش دهید تا سلول های مرده پوست از بین بروند.

>>>بیشتر بخوانید:

سفید کردن پوست/این ماسک ها روی پوست معجزه میکند

روزانه مولتی ویتامین مصرف کنید

بسیاری از مواد مغذی برای سلامت پوست از جمله ویتامین های C ، A و B حیاتی هستند. مطمئن ترین راه برای به دست آوردن همه آنها تغذیه سالم و همچنین مصرف مکمل روزانه است.

دستان خود را از صورت خود دور نگه دارید

از آنجا که دستان شما بسیاری از سطوح را لمس می کنند، آهن ربایی برای آلودگی و میکروب ها هستند. چشمان خود را می مالید، دست به چانه خود می زنید، گونه خود را لمس می کنید، و همه چیز را از دستان خود به صورت خود منتقل کرده اید. بعنوان مثال، هنگام صحبت با تلفن از هدفون یا هدست استفاده می کنید.

هر فصل مرطوب کننده خود را تغییر دهید

هر وقت فصل تغییر می کند، مرطوب کننده خود را نیز تغییر دهید. پوست شما در زمستان بیشتر از تابستان به رطوبت نیاز دارد. بنابراین وقتی زمان پوشیدن پلیور گرم زمستانی است، زمان خرید یک مرطوب کننده سنگین تر است. وقتی پلیور خود را با تی شرت عوض می کنید، یک کرم سبک تر بخرید.

از شر روغن اضافی خلاص شوید

سعی کنید از شر چربی های پوست خود رها شوید. می توانید این کار را با استفاده از کرم پودرهایی که در بازار است انجام دهید.

لوازم آرایشی را با دقت انتخاب کنید

محصولات زیبایی خود را ساده نگه دارید، مخصوصاً اگر پوست حساسی دارید. از هر چیزی با رنگ یا رایحه، یا هر چیزی که حباب تولید می کند یا “ضد باکتری” است، دور بمانید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=437969
  • نویسنده : راضیه قوامی
  • منبع : Readersdigest.ca.com

ثبت نظر

-