ترک دروغ/چگونه دیگر دروغ نگویم؟

  • کد خبر : 437751
  • 22 تیر 1400 - 13:19
ترک دروغ/چگونه دیگر دروغ نگویم؟

نیوز: حقیقت این است که همه گاه به گاه دروغ می گویند. دروغ های کوچک برای احساساتی کردن کسی و حتی تلاش های آشکار برای گمراه کردن کسی نمونه هایی از دلایل دروغگویی در ارتباطات روزمره است. اما دروغ می تواند تأثیر جدی بگذارد. آنها می توانند روابط را از بین ببرند ، اعتماد را تضعیف کنند و زندگی شخصی شما را خراب کنند. خبر خوب این است که می توانید ترک دروغ کنید. این ممکن است آسان نباشد و زمان بر باشد ، اما تمایل به توقف دروغ می تواند به شما کمک کند تا بر وسوسه ادامه این رفتار غلبه کنید.

مشکلات دروغگویی

بنابراین چگونه می توانید بفهمید که دروغگویی شروع به از بین بردن اعتماد و ارتباطات در روابط شما کرده است؟ چگونه تشخیص می دهید که دروغ شروع به آسیب رساندن به زندگی روزمره شما می کند؟ برخی علائمی وجود دارد که نشان می دهد دروغگویی به یک مشکل اساسی در زندگیتان تبدیل شده است:

  • شما بدون هیچ دلیل موجهی دروغ می گویید.
  • شما برای دروغگویی های خود بهانه هایی پیدا می کنید ، از جمله اینکه فکر می کنید برای نرنجاندن افراد ضروری است.
  • برای پنهان کردن حقیقت شروع به ساخت داستان هایی درباره مردم و رویدادها می کنید.
  • افراد دیگر در مورد دروغ های شما اظهار نظر کرده اند.
  • افراد نزدیک به شما دیگر به گفته های شما اعتماد ندارند.
  • احساس می کنید هیچ کس “واقعی شما” را نمی داند.
  • دروغ های شما منجر به عواقب جدی مانند از دست دادن روابط ، کار یا فرصت های دیگر شده است.

دروغگویی

اگر بیش از آنچه می خواهید متوجه دروغ گفتن خود شده اید ، وقت آن است که شروع به بررسی دلایل آن و همچنین چگونگی جلوگیری از تکرار آن کنید.

کارتان را توجیه نکنید

دروغ گفتن رفتاری غیرعادی نیست و همه گاهی دروغ می گویند. اما مهم است که تشخیص دهیم مردم طبق بسیاری از تحقیقات درباره فریب ، در ارتباطات روزمره خود کاملاً صادق هستند. اندازه گیری دقیق میزان دروغ گفتن در افراد دشوار است ، زیرا تخمین این به صداقت افراد بستگی دارد. برخی از بهترین برآوردها حاکی از آن است که افراد هر روز یک یا دو بار دروغ می گویند. تحقیقات همچنین حاکی از آن است که تعداد کمی از افراد بیش از حد معمول دروغ می گویند. در یک نمونه ، فقط 5٪ از مردم 50٪ از دروغ های گفته شده را گفته اند. مطالعات همچنین حاکی از آن است که اشتباهاتی که این دروغگویان مرتکب می شوند نیز در صورت کشف عواقب چشمگیرتری دارند.

بنابراین اگر هر روز بیشتر از د متوسط دروغ می گویید ، این احتمال وجود دارد که این عدم صداقت بر زمینه های مختلف زندگی شما تأثیر بگذارد. تأیید مشکل آفرین بودن اغلب اولین قدم برای ایجاد یک تغییر پایدار است.

بفهمید چرا دروغ می گویید!

برای ترک دروغ و اگر می خواهید در ارتباطات روزمره صادقانه تر باشید ، درک انواع دروغهایی که می گویید و دلیل اصلی گفتن آن ها می تواند مفید باشد. بلا دی پائولو ، پیشنهاد می کند که مردم تمایل دارند در مورد پنج موضوع اصلی دروغ بگویند:

ترک دروغ

  • نظرات و احساسات
  • اقدامات ، برنامه ها و مکان حضورشان
  • دستاوردها ، تحصیل و شکست هایشان
  • توضیحاتی در مورد عادات و رفتارهای خود
  • حقایق و داشته های شخصی

بعضی اوقات این دروغ ها تلاشی عمدی برای دستیابی به منافع شخصی است. در موارد دیگر ، آنها ممکن است دنبال راهی برای جلوگیری از صدمه زدن به کسی با حقیقت یا پنهان کردن چیزی باشند که شما می خواهید خصوصی نگه دارید.

در حقیقت ، محققان دو نوع دروغ متفاوت را از یکدیگر تشخیص می دهند. دروغ های مثبت اجتماعی دروغ های کوچکی است که مردم برای جلوگیری از درگیری می گویند. از طرف دیگر ، دروغ های ضد اجتماعی عمداً دیگران را برای منافع شخصی گمراه می کنند یا فریب می دهند. در نظر بگیرید که دروغ چه تاثیری بر زندگی شما دارد. با خود درمورد تأثیر دروغگویی بر خود و دیگران صادق باشید. اگر برای سود شخصی خوتان دروغ می گویید یا دیگران را فریب می دهید ، احتمالاً در کیفیت روابط نزدیکتان با شکست رو به رو خواهید شد. گاهی اوقات وقتی آسیب های دروغ گفتن را بهتر می فهمید ، در آینده کمتر به آن اعتنا خواهید کرد.

>>>بیشتر بخوانید:

دروغگویی و تشخیص آن/چگونه بفهمیم که شخصی دروغ میگوید یا نه!

روابط خود را در اولویت قرار دهید

ترک دروغ/دروغ می تواند چندین اثر منفی داشته باشد ، از جمله آسیب های پایدار به روابط شما. حتی اگر احساس می کنید که ممکن نیست رابطه محکمتان صدمه ببیند ، دلایل قانع کننده زیادی برای جلوگیری از عادت دروغ وجود دارد. وقتی افراد احساس می كنند كه نمی توانند به راستگویی شما اعتماد كنند ، اعتماد دوستان ، خانواده ، شریك های عاشقانه و دیگران در زندگی نسبت به شما را خدشه دار می كند. و هنگامی که مردم احساس کنند نمی توانند به شما اعتماد کنند ، به دست آوردن مجدد این اعتماد دشوار است.

دروغ

پیامدها را در نظر بگیرید

واضح است که مواردی وجود دارد که دروغ با هدف خاصی صورت می گیرد. به عنوان مثال ، ممکن است نظر خود را در مورد کتابی که دوستتان دوست دارد پنهان کنید زیرا نمی خواهید لذت آنها را کم کنید. یا ممکن است در مورد شرکت در مهمانی که دوست شما به آن دعوت نشده بو دروغ بگویید. در حالیکه هدف ای روغ ها به نوعی خوبیست، اما این بدان معنا نیست که عواقبی نخواهد داشت. موقعیت های خاصی وجود دارد که درک واقعی حقیقت و حتی دروغ پردازی قابل درک است. در موارد دیگر ، این سوال مطرح می شود که آیا شخص مقابل از دروغ گفتن واقعاً سود می برد؟

به یاد داشته باشید که دروغ باعث استرس می شود

ترک دروغ, دروغ گفتن ممکن است به سرعت مشکلی را حل کند ، اما ادامه دروغ می تواند استرس زا باشد و منجر به مشکلات طولانی مدت شود. دروغ های کوچک نیز می توانند رفته رفته بزرگتر شوند. حتی برخی از متخصصان معتقدند که دروغ گفتن می تواند آسیب جدی به سلامتی شما وارد کند. در تحقیقات مقدماتی که توسط محققان نوتردام انجام شد ، افرادی که دروغ خود را کاهش دادند و در صدد ترک دروغ هستند ، بهبودهای بعدی در سلامتی خود را تجربه کردند.

“خود واقعیتان” باشید

گاهی اوقات مردم دروغ می گویند زیرا فکر می کنند آشکار کردن احساسات واقعی خود در مورد چیزی منجر به طرد خواهد شد. مشکل این است که با پنهان کردن آنچه واقعاً فکر می کنید یا احساس می کنید ، به مردم این فرصت را نمی دهید که “واقعی شما” را بشناسند. اتفاقی که می افتد این است که پس از آن برای حفظ این روابط احساس نیاز به تظاهر می کنید. با صداقت ، بدون احساس نیاز به پنهان شدن ، قادر خواهید بود همان چیزی باشید که واقعاً هستید. شما فقط زمانی می توانید صادق باشید که کاملاً در برابر احساسات و تجربیات خود آسیب پذیر باشید. وقتی در مورد گذشته یا حال دروغ می گویید ، راحت و واقعی بودن با دیگران را سخت می کند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=437751
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://www.verywellmind.com/how-to-stop-lying-5190954

ثبت نظر

-