معرفی ۵ حمله تروریستی بزرگ تاریخ/مرگ‌بارترین حملات تروریستی

  • کد خبر : 437683
  • 30 تیر 1400 - 14:09
معرفی ۵ حمله تروریستی بزرگ تاریخ/مرگ‌بارترین حملات تروریستی

نیوز: معرفی مرگ‌بارترین و پرتلفات‌ترین حملات تروریستی تاریخ جهان که در یادها ماندگار شدند و بعد از گذشت سالیان هنوز هم از آن ها به عنوان حملات تروریستی بزرگ تاریخ جهان یاد می شود.

 

 

1. حملات ۱۱ سپتامبر:

از حملات تروریستی بزرگ تاریخ، سلسله‌ای از حملات انتحاری در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ توسط گروه تروریستی القاعده در خاک ایالات متحده آمریکا بود. در این حادثه نوزده تن از عناصر القاعده، چهار هواپیمای تجاری-مسافربری را ربودند. هواپیماربایان دو هواپیما را در فاصله‌های زمانی گوناگون به برج‌های دوقلوی مرکز تجارت جهانی در نیویورک کوبیدند. در نتیجه این دو برخورد، همه مسافران به همراه عده بسیاری در ساختمان‌ها کشته شدند. هر دو ساختمان، پس از دو ساعت به‌طور کامل ویران شدند و خسارت فراوانی به ساختمان‌های پیرامون زدند.گروه هواپیماربایان هواپیمای سوم را به پنتاگون، واقع

کشته شدگان این حمله‌ها مجموعا ۲٬۹۷۴ تن بودند، که با در نظر گرفتن ۱۹ هواپیماربا در کل شمار کشته‌های این حمله‌ها به ۲٬۹۹۳ تن می‌رسد. بیشتر کشته شدگان این حمله‌ها مردم عادی و شهروندانی بودند که ملیت ۹۰ کشور گوناگون جهان را داشتند. به‌علاوه، مرگ دست‌کم یک تن ناشی از قرارگرفتن در برابر گرد و خاک به وجود آمده از ویرانی دو برج نیز گزارش شد.

2. سینما رکس آبادان:

در شب هنگام ۲۸ مرداد ۱۳۵۷ و در حین نمایش فیلم گوزن‌ها دچار آتش‌سوزی گردید و چند صد نفر به همین دلیل کشته‌شدند. تحقیقات حاکی از عمدی بودن حریق بود. همزمانی این رویداد با اعتراضات انقلاب ۱۳۵۷ و طولانی شدن رسیدگی به آن در سال‌های پس از انقلاب، گمانه‌های مختلفی را پیرامون عاملان این حادثه ایجاد کرد.

سینما رکس آبادان جزو حملات تروریستی بزرگ تاریخ

در آتش‌سوزی سینما رکس آبادان، انقلابیون، ساواک را متهم کردند و سید روح‌الله خمینی واقعه سینما رکس را «شاهکار بزرگ شاه برای بدنام کردن انقلاب» خواند.پس از انقلاب ۵۷، مشخص شد این عمل توسط انقلابیون به سرکردگی حسین تکبعلی‌زاده انجام شد که بعد از انقلاب توسط قاضی موسوی با چند نفر دیگر به اعدام محکوم شد.

3. بحران گروگان‌گیری در مدرسه بسلان

(هم‌چنین از آن تحت عنوان محاصره مدرسه بسلان یا قتل‌عام مدرسه بسلان نیز نام برده می‌شود) در اوسیتای شمالی رخ داد. در این رویداد در تاریخ ۱ سپتامبر ۲۰۰۴، طی برگزاری جشن آغاز سال تحصیلی در دبستان شماره یک (SNO) شهر بسلان، جمهوری خودمختار اوستیای شمالی در منطقه قفقاز شمالی فدراسیون روسیه، شماری از اعضای گروه اسلام‌گرا و جدایی طلب ریاض‌الصالحین چچن، با صورت‌های پوشیده و کمربندهای انفجاری و تیراندازی به سمت حاضران در حیاط این دبستان و کشتن چندتن در آغاز گروگان‌گیری، بیش از ۱٬۱۰۰ نفر از حاضران، از جمله ۷۷۷ کودک، را طی سه روز و بدون دادن آب و غذا، در تالار ورزش دبستان گروگان گرفتند و دربرابر خواهان به‌رسمیت شناخته‌شدن استقلال چچن از جانب روسیه شدند.

4.حمله سوم جولای 2016 در بغداد

که مرگ 341 نفر وزخمی شدن صد ها نفر را به دنبال داشت.توسط انفجار یک کامیون انتحاری در منطقه شیعه نشین در بغداد که داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت.

5. پرواز شماره ۱۸۲ خطوط هوایی هند

پرواز این شرکت هواپیمایی در مسیر تورنتو مونترال-لندن-دهلی بود که بر اثر انفجار یک بمب، هواپیما در آسمان منهدم شد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=437683

ثبت نظر

-