شجاع خلیل‌زاده: مربی‌ای که بدترین اتفاق زندگی ام را رقم زد

  • کد خبر : 437552
  • 13 تیر 1400 - 13:08
شجاع خلیل‌زاده: مربی‌ای که بدترین اتفاق زندگی ام را رقم زد

 نیوز: شجاع خلیل‌زاده تصمیم نهایی‌اش برای فصل آینده اعلام کرد/ آن مربی بدترین اتفاق زندگی‌ام را رقم زد.پرسپولیس قهرمان می‌شود.شجاع خلیل‌زاده مدافع ایرانی الریان قطر از مربی سابق تیم ملی گفته؛ مربی‌ای که بدترین اتفاق زندگی او را رقم زده اما اعتراضی نکرده است.

شجاع‌ خلیل‌زاده مدافع باسابقه فوتبال ایران که فصل قبل را در لیگ قطر سپری کرد، در بازی‌های تیم‌ملی در بحرین یکی از مهره‌های تأثیرگذار در خط دفاعی تیم ملی بود و توانست جایگاه خودش را تثبیت کند؛ بازیکنی که شاید اگر مصاحبه شجاع خلیل‌زاده، انتقادش علیه کارلوس کی‌روش نبود، سال‌ها قبل به تیم ملی دعوت می‌شد و بازی می‌کرد.

مصاحبه شجاع خلیل‌زاده:

بازی‌های انتخابی جام‌جهانی که در بحرین برگزار شد، چطور بود؟

با وجود اینکه به ما خیلی جفا شده بود و با زدوبند میزبانی را از ما گرفتند، خوشبختانه با بازی‌های منطقی و دعای خیر مردم توانستیم با تدابیر کادرفنی همه بازی‌ها را ببریم و دل مردم را شاد کنیم. گام محکمی را برداشتیم و به مرحله بعد رفتیم.

با توجه به شرایط موجود، کمتر کسی فکر می‌کرد که تیم‌ملی در هر ۴بازی پیروز شود. به‌خصوص برد مقابل بحرین در خانه و عراق بعد از سال‌ها اتفاق می‌افتاد. نظر خودت در این‌باره چیست؟

خدا را شکر بردهای تیم ملی با این نسل از بازیکنان اتفاق افتاد. با توجه به اتفاقات دور رفت و امتیازاتی که از دست داده بودیم، در تمام بازی‌ها محکوم به برد بودیم و برای همین هم استرس داشتیم ولی تمرکز گذاشتیم و با ۴ برد از ۴ بازی به کشور برگشتیم و مردم هم خوشحال شدند.

خودت هم بازی‌های خوبی داشتی. از عملکرد خودت راضی بودی؟

بازی‌کردن من یا هر بازیکن دیگری مهم نیست. مهم عملکرد موفق تیم ملی است. من هر وقت به زمین می‌روم تا برای تیم ملی بازی کنم با جان و دل می‌خواهم بهترین عملکرد را داشته باشم.

نظرت در مورد ماندن اسکوچیچ چیست؟

واقعا خوشحالم اسکوچیچ ماند، چون حقش بود. او همه بازی‌ها را همراه تیم‌ملی برده است و کمترین حقش تمدید قرارداد بود. من بسیار امیدوارم در مرحله بعدی انتخابی جام‌جهانی با او نتایج خوبی بگیریم و به جام‌جهانی راه پیدا کنیم.

شجاع خلیل‌زاده

به‌نظرت می‌توانیم به این هدف مهم برسیم

شرایط سخت است اما با همدلی که در مرحله قبلی از بازیکنان و مجموعه تیم ملی دیدیم، حتما می‌توانیم به جام‌جهانی صعود کرده و دل مردم را شاد کنیم. مهم‌ترین مسئله همین شادکردن دل مردم است. ملت ما فوتبال را دوست دارند و با موفقیت تیم ملی خوشحال می‌شوند.

در جریان بازی‌های تیم‌ملی در بحرین اخباری به گوش می‌رسید که برخی از بازیکنان به‌خاطر بازی‌نکردن اعتراض دارند و واکنش‌هایی هم نشان داده‌اند. خودت به‌عنوان کسی که سال‌ها پشت خط تیم ملی مانده بودی، در این ارتباط چه نظری داری؟

در هر صورت فوتبالیست اگر بازی نکند ناراحت می‌شود. من در چهار پنج سال گذشته کمترین حقم دعوت به تیم ملی بود اما مربی قبلی بدترین اتفاق زندگی‌ام را رقم زد. با وجود این من اعتراضی نکردم و همواره از تیم ملی حمایت هم کردم، چون اعتقاد دارم چه باشم چه نباشم، مهم موفقیت تیم ملی است. من چنین چیزی را در بحرین ندیدم که بازیکنی به‌دلیل بازی‌نکردن اعتراض کند. البته گفتم اگر بازیکنی نیمکت‌نشین باشد ناراحت می‌شود اما نباید این ناراحتی را به تیم انتقال دهد. امیدوارم هر بازیکنی که حقش است در تیم‌ملی بازی کند.

>>>بیشتر بخوانید:

آیا شجاع خلیل‌زاده به جمع سرخ پوشان می پیوندد؟

قرعه‌کشی مرحله بعدی انتخابی جام‌جهانی هم برگزار شد. خودت دوست داشتی با چه تیم‌هایی هم‌گروه شویم؟

برای من مهم نبود با چه تیم‌هایی هم‌گروه شویم، چون ما ایران هستیم و بقیه تیم‌ها باید بترسند که با ما هم‌گروه شوند. خدا را شکر بهترین‌ها در تیم ملی هستند و مقابل تمام تیم‌های آسیایی توانسته‌ایم بهترین نتایج را بگیریم. در مرحله بعدی هم سعی خواهیم کرد مثل مسابقات بحرین با کسب بهترین نتایج، مقتدرانه به جام‌جهانی برویم.

بحث‌های زیادی درباره بازگشت تو به پرسپولیس مطرح بود اما ظاهرا فصل بعد هم در قطر بازی خواهی کرد.

بله، من فصل بعد هم در قطر هستم و برای پرسپولیس که قلبا دوستش دارم آرزوی موفقیت می‌کنم.

پرسپولیس همچنان صدرنشین است و در ۵ هفته مانده به پایان لیگ، شانس اول قهرمانی است. به‌نظرت باز هم پرسپولیس قهرمان می‌شود؟

بله، پرسپولیس قهرمان است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=437552

برچسب ها

ثبت نظر

-