نحوه محاسبه دقیق افزایش حقوق ناشی از اعمال فوق العاده ویژه فرهنگیان

  • کد خبر : 437248
  • 12 تیر 1400 - 10:55
نحوه محاسبه دقیق افزایش حقوق ناشی از اعمال فوق العاده ویژه فرهنگیان

نیوز: کدام معلمان شامل مزایای رتبه بندی می شوند؟ اسماعیلی رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، تلاش می‌کنیم رتبه بندی شامل همه معلمان شود. در کمیسیون آموزش مجلس به دنبال این هستیم این لایحه به نحوی اصلاح و تصویب شود که مطالبات مدنظر معلمان در آن لحاظ شود و تاکنون نیز طی چندین جلسه کارشناسی اصلاحات مهمی در جهت ارتقای منزلت معلمان صورت گرفته است.

تلاش ما در اصلاح این شیوه‌نامه این است که تمامی معلمانی که شامل آموزگار، دبیر، هنرآموز، مربی امور تربیتی، مشاور واحد آموزشی، مراقب سلامت، مدیر و معاون شاغل در واحد‌های آموزشی و تربیتی که صرفا در مشاغل مذکور در واحد‌های آموزشی و تربیتی اشتغال به خدمت دارند، شامل رتبه‌بندی معلمان شوند.

فرهنگیان بدون آزمون به رتبه بندی می رسند

در مذاکرات امروز نمایندگان فرهنگیان با نوبخت ریییس سازمان برنامه و بودجه درصد تخصیص فوق العاده ویژه به هر رتبه مشخص شد

نومعلمان 20%
رتبه یک 20%
رتبه دو 20 %
رتبه سه 20%
رتبه چهار 22%
رتبه پنج 22%

از دیگر نکات مهم این جلسه

آزمون رتبه بندی حذف شد

بودجه لایحه رتبه بندی بدون عدد با سقف باز و قابل افزایش

تلاش برای افزایش حقوق معلمان تا سقف ۸۰ درصد اساتید دانشگاه
تلاش برای سقف ۵۰ درصد فوق العاده ویژه به سرعت

قابل ذکر است سقف اعمال شده برای اکثر وزارتخانه ها ۲۱ درصد و برای آموزش و پرورش ۲۲ درصد شده است.
درهای باز سازمان برنامه به روی معلمان/ دیدار چهره به چهره نوبخت با فرهنگیان ناراضی از تبعیض/تا آخرین روز دولت در خدمتتان هستم.

اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان و افزایش فوق‌العاده ویژه معلمان؛ از جمله اقدامات دولت دوازدهم برای تکریم معلمان بود که علی‌رغم تامین منابع مالی آن در سازمان برنامه و بودجه کشور، اعتراضاتی نسبت به نحوه اجرای آن بروز کرد.

محمدباقر نوبخت که هفته گذشته در کنار وزیر آموزش و پرورش، مستمع اعتراضات فرهنگیان بویژه نومعلمان بود؛ امروز هم بار دیگر شخصا دیداری سه ساعته با آنها داشت و درددل‌های آنها را شنید. آنها عموما خواستار افزایش عادلانه فوق‌العاده ویژه معلمان بودند و از نوبخت می‌خواستند به عنوان یک چهره فرهنگی، در ۴٠ روز باقیمانده از عمر این دولت، مطالبات آنان را برآورده کند.

جذب ٢۵ هزار نیرو در آموزش و پرورش از طریق آزمون استخدامی در مرداد
جذب ٩ هزار و ۵٠٠ پذیرفته شده کارنامه سبز در صورت مجوزسازمان اداری استخدامی

رتبه بندی فرهنگیان

>>>بیشتر بخوانید:

آخرین وضعیت لایحه رتبه بندی معلمان + جزئیات

 احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش

در سال تحصیلی پیش رو با توجه به شرایط کنونی در سال تحصیلی جدید حدود ١٩٧ هزار کمبود معلم داریم ضمن آنکه قانون به ما اجازه نمی‌دهد تا نیروی جدید حق التدریسی استخدام کنیم بنابراین باید این خلا را با استفاده از روش‌هایی، چون استفاده از اضافه تدریس معلمان و بکارگیری معلمان در آستانه بازنشستگی جبران کنیم.

جذب ٢۵ هزار نیروی جدید از طریق آزمون استخدامی و در مرداد ماه در حال انجام است که علاوه بر آن اگر سازمان اداری استخدامی مجوز لازم را بدهد ٩ هزار و ۵٠٠ پذیرفته شده کارنامه سبز را هم به کار می‌گیریم.

امسال همچنین ٢۵ هزار دانشجومعلم در دوره چهار ساله دانشگاه فرهنگیان جذب خواهند شد.۲۵ هزار نیروی جدید از طریق آزمون استخدامی و دوره یکساله مهارت آموزی جذب می شوند. علاوه بر آن اگر سازمان اداری استخدامی مجوز لازم را بدهد ٩ هزار و ۵٠٠ پذیرفته شده کارنامه سبز را هم به کار می‌گیریم.پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی مرداد بعد از تعیین تکلیف و اعلام نتایج دوره‌های یکساله را می‌گذرانند.

اعلام جزییات نظام رتبه‌بندی معلمان

عضو فراکسیون فرهنگیان:

۳۰ هزار نفر کادر اداری آموزش و پرورش در کشور مشمول قانون نظام رتبه‌بندی شدند

20 هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمان در نظر گرفته شده است و اعتقاد داریم برای هر معلمی باید این کار انجام شود

طبق ماده ۴ ورود به فرآیند رتبه بندی معلمان با حداقل دو سال سابقه خدمت معلمی صورت گرفته و کسب رتبه های بالاتر مستلزم حداقل شش سال توقف در هریک از رتبه ها و کسب سایر شرایط لازم تعیین شده در آیین نامه اجرایی این قانون خواهد بود

حداقل سابقه خدمت معلمی برای کسب رتبه های (۴) و (۵) به ترتیب (۲۰) و (۲۶) سال است

تخصیص رتبه های پنجگانه به نحوی خواهد بود که با اجرای نظام رتبه بندی معلمان و احراز شرایط براساس ماده (۳) همواره حداقل (۳۰ درصد) از معلمان مشمول در رتبه (۱)، حداقل (۲۵ درصد) در رتبه (۲)، حداکثر (۲۰ درصد) در رتبه (۳)، حداکثر (۱۵ درصد) در رتبه (۴) و حداکثر (۱۰درصد) در رتبه (۵) قرار گیرند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=437248

ثبت نظر

-