مرد ایرانی که رسانه‌های آلمان او را یک ناجی معرفی کرده‌اند

  • کد خبر : 437084
  • 10 تیر 1400 - 9:43
مرد ایرانی که رسانه‌های آلمان او را یک ناجی معرفی کرده‌اند

نیوز: چند روز پیش یک مرد مهاجم سومالیایی در آلمان با چاقو به مردم حمله کرد و سه نفر را کشت.چیا ربیعی، این جوان پناهجوی کرد ایرانی (مهاباد) جلوی او ایستاد و درگیر شد و احتمالا مانع از کشته‌شدن افراد بیشتری شد. رسانه‌های آلمان او را یک ناجی معرفی کرده‌اند.

چیا ربیعی پناهجوی کرد ایرانی حالا در آلمان به یک قهرمان تبدیل شده است. او کسی بود که به همراه چند رهگذر دیگر توانست جلوی مهاجمی را که با چاقو سه زن را کشته و هفت نفر دیگر را مجروح کرده بود بگیرد.

🔹این حادثه در شهر وورتسبورگ در شمال ایالت بایرن رخ داد. مهاجم 24 ساله سومالیایی در یک فروشگاه به قسمت فروش چاقو رفته، یکی از چاقوها را برداشته و ابتدا به فروشنده و بعد به بقیه رهگذران حمله می‌کند. در اثر این حمله سه زن 24، 49 و 82 ساله جانشان را از دست می‌دهند.

🔹 ویدیوهای منتشر شده از این حادثه نشان می‌دهد که یک نفر با جدیت و البته شجاعت سعی در متوقف کردن مهاجم دارد. این فرد چیا ربیعی نام دارد و 17 ماه است که در آلمان تقاضای پناهندگی کرده است.

این کار را برای مدال انجام ندادم”

مارکوس زودر، نخست‌وزیر بایرن یکشنبه بعدازظهر به محل این حادثه در وورتسبورگ رفت و با چیا ربیعی دیدار و از او تشکر کرد و به او گفت: «ممنون برای شجاعتی که به خرج دادید، بدون آنکه ظاهرا موظف به این کار باشید.»

زودر روز دوشنبه به روزنامه “ماین پست” گفته می‌خواهد نشان شجاعت ایالت بایرن را به کسانی که سعی کردند جلوی مهاجم وورتسبورگ را بگیرند اهدا کند. او گفته است: «این افراد درجه بالایی از شهامت مدنی را نشان داده‌اند.»

>>>بیشتر بخوانید:

قاچاق دختران ایرانی و تن فروشی در کشورهای خارجی

از مهاباد تا وورتسبورگ

چیا ربیعی متولد ۱۳۵۸ (۱۹۷۹) در شهرستان مهاباد در آذربایجان غربی است. او بعد از گرفتن دیپلم و اتمام خدمت سربازی در ۲۱ سالگی ازدواج کرده و در سوپرمارکتی که به خانواده‌اش متعلق بوده مشغول به کار می‌شود. یک سال هم در شهر اربیل عراق در مغازه آبمیوه و بستنی فروشی کار کرده است. آخرین شغلی که در ایران داشته رانندگی آژانس بوده است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=437084

ثبت نظر

-