عبدالناصر همتی در سمت جدیدش

  • کد خبر : 437052
  • 10 تیر 1400 - 8:32
عبدالناصر همتی در سمت جدیدش

نیوز: بعد از پایان انتخابات ریاست جمهوری، هریک از کاندیدا در سمت خود جای گرفتند.سمت جدید همتی، عبدالناصر همتی در توئیتی نوشت: صبح امروز با حضور در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران، فعالیت خود را به عنوان هیات علمی دانشکده، در کنار سایر همکارانم، از نو آغاز کردم. در اولین روز حضور، بحث های صمیمی با همکاران دانشگاهیم در خصوص دغدغه های آنها در باره وضعیت اقتصاد ایران داشتیم.

عبدالناصر همتی (زادهٔ ۱۳۳۶ در کبودرآهنگ، همدان) سیاستمدار اصلاح‌طلب و اقتصاددان ایرانی است. او رئیس پیشین بانک مرکزی بود و به عنوان استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران فعالیت می‌کند. وی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بود و در این انتخابات سوم شد.

همتی دانش‌آموخته دکترای اقتصاد از دانشگاه تهران است. فعالیت سیاسی خود را از سال ۱۳۵۹ در سازمان صدا و سیما آغاز کرد و تا ۱۳۶۸ به عنوان مدیرکل خبر فعالیت نمود و از ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۳ معاون سیاسی سازمان صدا و سیما بود.

همتی در کنار رفسنجانی

او از سال‌های ۱۳۷۳ تا ۱۳۸۵ به مدت ۱۲ سال، ریاست بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران برعهده داشت. وی از ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۲ برای مدت ۷ سال مدیرعامل بانک سینا و از ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ نیز مدیرعامل بانک ملی ایران بود.همتی از ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷ برای بار دوم ریاست بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران را برعهده داشت.او به مدت ۵ سال در زمان ریاست جمهوری حسن روحانی عضو کمیته اقتصادی شورای عالی امنیت ملی بود.

>>>بیشتر بخوانید:

همتی، ناگفته های انتخابات را گفت!

همتی جوان در کنار محمدعلی رجایی

عبدالناصر همتی سال ۵۸ دوره کارشناسی علوم اقتصادی را در دانشگاه تهران به پایان رساند؛ و در همان دانشگاه سال ۶۶ کارشناسی ارشد خود را دریافت کرد و درجه دکترای اقتصاد خود را در سال ۱۳۷۲ از دانشگاه تهران اخذ کرد. عبدالناصر همتی دانشیار دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران است و تدریس‌کنندهٔ اقتصاد کلان و اقتصاد انرژی در دانشگاه‌های ایران است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=437052

برچسب ها

ثبت نظر

-