حقایق جالب درباره مارها/ با مرد ماری بیشتر آشنا شوید!

  • کد خبر : 436719
  • 08 تیر 1400 - 11:41
حقایق جالب درباره مارها/ با مرد ماری بیشتر آشنا شوید!

نیوز: مارها مهره های پادشاهی حیوانات هستند.بعضی ها دوست داشتنی و برخی از آن ها نفرت انگیز هستند. همچنین باید از تعدادی از آن ها بترسید. در آخر باید گفت، شما باید بسیاری از حقایق جالب راجع به مارها را بیاموزید ، مخصوصاً اگر قصد دارید جانورشناس موفقی شوید، ما اینجاییم تا به شما کمک کنیم!

آنها حدود 170 میلیون سال است که در سراسر کره زمین زندگی می کنند و در این مدت قطعاً تأثیرات خوبی ایجاد کرده اند. قرن ها ، مردم فرهنگ ها و آیین های مختلف از مارها برای نشان دادن دو ایدئولوژی مخالف استفاده کرده اند: خیر و شر. بنابراین بیایید برخی از حقایق جالب در مورد مارها را بیاموزیم تا بتوانید پازل های علمی ولی در عین حال سرگرم کننده خود را کامل کنید و حتی یک تعداد حقایق جالب درباره مارها را به کودکان یاد دهید تا بتوانید آنها را به طبیعت ، زیست شناسی و به طور کلی علوم نزدیک تر و علاقه مندتر کنید!

با وجود احساس بد یا خوبتان در مورد مارها ، نمی توانید انکار کنید که موجودات فریبنده ای هستند. اگر حداقل در یافتن برخی از حقایق جالب درباره مارها کنجکاو نمی شدید ، این پست را نمی خواندید.

مارها

دقیقاً مارها چه هستند؟

خزندگان، البته ریشه شان از مارمولک هاست. اما در اینجا چیزی است که شما باید بیشتر بدانید. این خزندگان بدون پا و کشیده و بدون هیچ استثنایی ، گوشتخوار هستند. آنها در همه قاره ها به جز قطب جنوب وجود دارند و طبق مطالعات جدید تعداد انگشت شماری از آنها وجود دارد.

سمی؟ اوه نه!

فقط دو مار وجود دارد که سمی شناخته می شوند. مارهای سمی و زهردار کاملاً متفاوت هستند. زهردار بودن به معنی تزریق زهر در جریان خون است. مارهای بند جورابی سموم موجود در دوزیستان را که می خورند در خود ذخیره می کنند و سم را به سمت شکارچیان یا طعمه ها پرتاب می کنند.

دیدن گرما

بعضی از مارها می توانند سیگنال های گرما را ببینند و از این طریق برای شکار طعمه های خونگرم استفاده می کنند. آن ها این کار را با کمک چاله هایی روی صورت خود انجام می دهند. همانطور که به راحتی می توانید دریابید ، بینایی مار و بینایی انسان مکانیسم های کاملا متفاوتی دارند.

مار وطعمه در دهان

استفراغ

اگر یک مار پس از گذشت مدت کمی از غذا خوردن دچار استرس یا حمله شود ، وعده غذایی خود را هنگام  فرار بالا می آورد.

شلوار کتانی

در اینجا یک واقعیت عجیب در مورد مارهای سمی وجود دارد ، کسی که شلوار کتانی پوشیده است ، هنگام گازگرفتگی سم کمتری وارد بدنش می شود.

تغذیه از قلب خود

مارها به دلیل طولانی بودن بین وعده های غذایی معروفند. برخی از آن ها می توانند بیش از 2 سال بدون غذا زنده بمانند و در صورت گرسنگی طولانی مدت می توانند از قلب خود تغذیه و آن را هضم کنند.

بچه مار

اینجا یک مورد جالب در مورد بچه های مار وجود دارد: آن ها می توانند بلافاصله پس از بیرون آمدن از پوسته خود شکار کنند. بچه های مارها کاملاً مستقل متولد می شوند و توانایی شکار و دفاع از خود را دارند.

مرد ماری

مرد ماری

بیل هاست ، معروف به “مرد ماری” بیش از 60 سال روزانه به خود زهر مار تزریق می کرد تا آزمایش کند که آیا می تواند از این سموم جان یالم به در ببرد یا خیر. در طول زندگی حرفه ای خود ، وی حداقل 173 بار توسط خطرناک ترین مارهای شناخته شده برای انسان گزیده شده است. از خون او برای نجات جان بی شماری از گزیده شگان استفاده شد و 100 سال عمر کرد.

“مارها در هواپیما”

ساموئل جکسون فقط به دلیل عنوان فیلم “مارها در هواپیما” نقش را پذیرفت و تهدید کرد که اگر نام فیلم تغییر کند، نقش را ترک می کند.

جنگ مارها

هانیبال بارسا به عنوان یکی از بزرگترین ذهن های استراتژیک و فرماندهان نظامی در تمام دوران در تاریخ مشهور شد. او ارتش خود را به آن طرف آلپ و پیروزی های بسیاری هدایت کرد ، در حالی که در میانه نبرد دریایی بود ، گلدان های سفالی را با مارهای سمی پر کرد و به افرادش دستور داد تا آن ها را به داخل کشتی های دشمن پرتاب کنند. این باعث انحراف و وحشت دشمن شد و باعث شد هانیبال ادعای پیروزی کند.

مارها درجنگ ویتنام

مارهای تونلی

ویت کنگ همچنین از مارها به عنوان جنگ جسمی و روانی در طول جنگ ویتنام استفاده می کرد. آن ها تونل های زیرزمینی مخفی خود را با قوطی های مملو از افعی های بامبو پر کرد. اگر هر آمریکایی جرات ورود به تونل ها را پیدا کرد، با مرگ رو به رو می شود.

>>>بیشتر بخوانید:

کشنده‌ترین مارهای جهان +عکس

دوستی با همستر

یک مار در باغ وحش توکیو با وعده غذایی خود بهترین دوست شد. نگهبانان باغ وحش برای شام همستر زنده به مار موش دادند و مار به جای اینکه آن غذای کوچک و ناز را بخورد ، او را به عنوان دوست و حیوان خانگی خود نگه داشت. مار عاشق همستر شد و در مقابل، همستر نیز شیفته مار شد به گونه ای که ان ها را به عنوان زوج زن و شوهر می شناختند. از این رو، آن ها پایان خوشی داشتند.

دهان 15 درجه باز شده مار

دهان 15 درجه باز شده

این را احتمالاً از قبل می دانستید ، زیرا یکی از مشهورترین حقایق در مورد مارها است: فک ان ها طوری تنظیم شده است که به آن ها اجازه می دهد تا دهان خود را تا 150 درجه باز کنند. این بدان معنی است که آن ها نمی توانند غذای خود را بجوند اما قادر به خوردن حیواناتی به اندازه دو برابر خود هستند.

فک های مستقل

مورد بعدی در لیست حقایق جالب درباره مارها ،باز هم مربوط به فک است. هرچند فیلمی با همین نام نیست. مارها می توانند هر دو فک خود را به طور مستقل از یکدیگر حرکت دهند.

سرد مثل یخ

مارها خونسرد هستند ، به این معنی که برای گرم کردن بدن خود به محیط اطراف خود وابسته هستند. این بدان معناست که در مناطق گرمتر آب و هوای گرم تری دارند و قادر به حرکت و هضم سریع غذا هستند. علاوه بر خزندگان ، قورباغه ها نیز اینگونه اند.

بدون هیچ آتش بسی

یکی دیگر از حقایق جالب در مورد مارها می گوید که آنها از سم خود و از گونه های خود مصون هستند ، اما از سم سایر گونه ها در امان نیستند. بنابراین یک مار می تواند قاتل ماری از گونه ی مختلفی باشد. واو، این به نظر شرورانه است!

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=436719
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://letsgetsciencey.com/facts-about-snakes/

ثبت نظر

-