حقایقی درباره نوزادان/دیدن لبخند یک نوزاد چه حسی دارد؟!

  • کد خبر : 436279
  • 05 تیر 1400 - 11:54
حقایقی درباره نوزادان/دیدن لبخند یک نوزاد چه حسی دارد؟!

نیوز: متاسفانه امروزه با اینکه بسیاری از زوجین مشتاق داشتن فرزند هستند، ریسک نمی کنند و می گویند بچه با این اوضاع مملکت آینده خوبی نخواهد داشت. در حالیکه این ها همه بهانه است. هر چیز بهتر است در زمان درست خودش اتفاق بیفتد. آن وقت است که اوضاع خود به  خود با کمی تلاش راست و ریس می شود. کودک با آمدن خود روزی هزاران لبخند را بر روی لب های پدر و مادرش مهمان می کند. این هدیه الهی را دست کم نگیرید…

حقایقی در مورد نوزادان

در ادامه این پست ، واقعیت های جالبی درباره کودکان را برای شما آماده کرده ایم که صد در صد حتی فقط با خواندن ان ها لذت خواهید برد!

  1. کودک تا 4 ماهگی نمیتواند نمک را بچشد. این تاخیر ممکن است مربوط به رشد کلیه ها باشد ، که تقریباً در همان سن شروع به پردازش سدیم می کنند.
  2. در قرون وسطی، اروپاییان معمولاً از زالو برای معالجه بیماری های نوزادان استفاده می کردند. به عنوان مثال ، در زمان خناق زالوها را روی نای کودک قرار می دادند.
  3. اندازه چشم های کودک 75٪ اندازه چشم های بزرگسالان است ، اما بینایی آن حدود 400/20 است. در شش ماهگی ، بینایی کودک باید به 20/20 برسد.
  4. نوزادان تازه متولد شده بیشتر سر خود را به سمت راست می چرخانند تا به چپ.
  5. گوش داخلی تنها اندام حسی است که قبل از تولد کاملاً رشد می کند. تا اواسط دوران بارداری به اندازه گوش داخلی بزرگسالان می رسد.

کودک تازه متولد شده

  1. در طی چند روز پس از تولد ، کودک می تواند بین لمس های مختلف تفاوت قائل شود.
  2. هنگام تولد ، نوزادان هیچ زانویی ندارند. مفصل های زانو به طور کامل رشد نمی کنند تا شش ماهگی و پس از آن رشد و تشکیل زانو شروع می شود.
  3. بزرگسالان 206 استخوان دارند. هنگامی که نوزادان به دنیا می آیند ، 300 استخوان دارند. استخوان های آن ها هنگام رشد از بین رفته و کمتر می شوند و در نتیجه در بزرگسالی تعداد استخوان ها کاهش می یابد.
  4. روده های یک نوزاد تازه متولد شده حدود 11 فوت طول دارد. طول آن تا زمان بزرگسالی دو برابر می شود.
  5. نوزاد تازه متولد شده تقریباً هر 20 دقیقه یکبار ادرار می کند و پس از 6 ماهگی هر ساعت یکبار یا حتی دیرتر.

لبخند نوزاد

  1. نوزادان انسان تنها موجودات کوچکی هستند که به پدر و مادر خود لبخند می زنند.
  2. نوزادان نارس مشهور: آلبرت انیشتین ، آیزاک نیوتن ، مارک تواین ، استیوی واندر ، یوهانس کپلر و سر وینستون چرچیل.
  3. بیشترین تعداد نوزادان متولد شده توسط زنی است که 69 فرزند به دنیا آورد. از سال 1725 تا 1765 ، یک زن کشاورز روسی 16 بار دوقلو ، هفت بار سه قلو و چهار بار چهارقلو به دنیا آورد.
  4. در سال 1978 ، اولین نوزاد در قطب جنوب متولد شد: امیلیو مارکوس پالما.
  5. هر ساله بیش از چهار میلیون نوزاد در ایالات متحده متولد می شوند.

نوزادان

لکه روی بدن متولد

  1. تقریباً 80٪ از نوزادان با نوعی نشانه یا لکه روی بدن متولد می شوند.
  2. تقریباً دو یا سه مورد از هر 1000 کودک در ایالات متحده ناشنوا یا کم شنوا به دنیا می آیند. بیشتر افراد شنوایی خود را بعدها در کودکی از دست می دهند.
  3. اگر مادران مبتلا به بیماری های مقاربتی باشند ، نوزادان ممکن است از نظر سلامتی دچار عوارض جدی شوند ، از جمله مرگ ، وزن کم هنگام تولد ، التهاب ملتحمه (عفونت چشم) ، ذات الریه ، سپسیس نوزاد (عفونت در خون کودک) ، آسیب عصبی ، نابینایی ، ناشنوایی ، هپاتیت حاد ، بیماری مزمن کبدی و سیروز. اگر مادر تحت مراقبت های دوران بارداری قرار گیرد که شامل غربالگری برای بیماری های مقاربتی است ، می توان از بسیاری از این مشکلات جلوگیری کرد.
  4. یک کودک حدود 30،000 گیرنده چشایی دارد. آن ها فقط روی زبان نیستند بلکه در کنار ، پشت و سقف دهان نیز هستند. بزرگسالان حدود 10 هزار گیرنده دارند.
  5. برخی دانشمندان معتقدند كه زمانی که کودک سرش را از پستان مادر بر می گرداند به این معنی است که سیر شده است.

>>>بیشتر بخوانید:

یک روز از زندگی نوزاد دلبندتان!/ کودک خود را بهتر بشناسید…

تشخیص صدای مادر

  1. کودک می تواند بوی و صدای مادر خود را پس از تولد تشخیص دهد. چند هفته طول می کشد تا کودک تفاوت مادر خود را با سایر بزرگسالان کاملا درک کند.
  2. اولین لبخند کودک بین چهار تا شش هفته پس از تولد ظاهر می شود.
  3. سنگین ترین نوزاد ثبت شده 22 پوند و 8 اونس بود. نوزادی ایتالیایی متولد 1955. در سال 1879 ، زنی در کانادا فرزندی با وزن 23 پوند و 1.92 اونس به دنیا آورد ولی 11 ساعت پس از تولد درگذشت.
  4. در ایالات متحده روزهای چهارشنبه نوزادان بیشتری متولد می شود. و کمترین تعداد نوزادان متولد شده در روز یکشنبه است.
  5. در ایالات متحده ، در اواخر تابستان و اوایل پاییز نوزادان بیشتری نسبت به سایر اوقات سال متولد می شوند و در بهمن ماه کمترین تعداد نوزادان به دنیا می آیند.

نوزادان

وزن نوزادان

  1. وزن نوزادان متولد ماه اردیبهشت معمولاً 200 گرم بیشتر از وزن نوزادانی است که در ماه های دیگر متولد می شوند.
  2. تعداد نوزادانی که از زنان مجرد متولد می شوند در حال افزایش است. در سال 2010 ، 9.8 میلیون مادر مجرد زیر 18 سال در ایالات متحده زندگی می کردند ، در حالی که در سال 1970، 3.4 میلیون بود.
  3. تحقیقات نشان داده است که نوزادان متولد شده با عمل سزارین بیشتر دچار مشکلات تنفسی می شوند ، زیرا تصور می شود که آنها ممکن است تغییرات مهم هورمونی و فیزیولوژیکی را که هنگام زایمان رخ می دهد از دست بدهند.
  4. سر کودک نسبتاً بزرگ است و یک چهارم کل بدن است ، در حالی که فقط یک هشتم طول کل یک فرد بزرگسال است.
  5. کودک تا 7 ماهگی می تواند همزمان نفس بکشد و ببلعد.

 

  1. نوزادان چهره های خندان را به چهره های بدخلق ترجیح می دهند و بر روحیه شان تاثیرمی گذارد.
  2. اگر مادر 22 ساله باشد نوزاد سالم تر خواهد بود و بیشتر احتمال دارد نوزاد زنده بماند چون این سن به عنوان سن باروری در زنان در نظر گرفته می شود.
  3. نوزادان با توانایی طبیعی شنا متولد می شوند و می توانند نفس خود را حبس کنند. با این حال ، این توانایی به سرعت از بین می رود.
  4. در حدود 6 ماهگی ، یک کودک می فهمد که هر شی منحصر به فرد است. قبل از این زمان ، هر وقت پرنده ای را در درخت می بیند ، همیشه فرض می کند که همان پرنده ای است که قبلا دیده بود.
  5. مورخان قرن هجدهم تخمین زدند که نوزاد چهار برابر بیشتر از دیگران قربانی قتل می شود.
لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=436279
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://www.factretriever.com/baby-facts

برچسب ها

ثبت نظر

-