همه چیز درباره رابطه جنسی مقعدی/آیا بارداری صورت میگیرد؟

  • کد خبر : 435874
  • 01 تیر 1400 - 9:18
همه چیز درباره رابطه جنسی مقعدی/آیا بارداری صورت میگیرد؟

بارداری زمانی اتفاق می افتد که اسپرم زنده موجود در مایع منی با تخمک بالغ در رحم یا لوله رحمی ارتباط برقرار کرده و لقاح تشکیل دهند. سازمان بهداشت جنسی آمریكا رابطه جنسی مقعدی را چنین تعریف می كند كه مردی آلت تناسلی خود را در مقعد شریک زندگی اش فرو کند. از نظر تئوری، در آنال سکس، تقریبا تمام مایع منی و اسپرم از واژن دور نگه داشته می شود. بنابراین احتمال بارداری از این طریق به صفر می رسد.

با این حال ، اگر مایع منی و اسپرم از مقعد خارج و به واژن ریخته شود، احتمال بارداری وجود دارد. اگرچه احتمال بارداری از رابطه مقعدی کم و نزدیک صفر است، اما خطر ابتلا به عفونت های مقاربتی بسیار بیشتر است. برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های مقاربتی، همیشه در هنگام انجام هر نوع فعالیت جنسی از کاندوم استفاده کنید.

رابطه مقعدی

از طریق رابطه جنسی مقعدی چقدر احتمال انتقال عفونت های مقاربتی وجود دارد؟

خطر انتقال بیماری های عفونتی و مقاربتی در حین رابطه جنسی مقعدی بیشتر از رابطه واژینال است ، به خصوص اگر افراد از کاندوم استفاده نکنند. این به این دلیل است که راست روده روان کننده و ترشحاتی را تولید نمی کند و پوست بسیار لطیف است ، بنابراین می تواند به راحتی در بافت ها پارگی ایجاد شود. اگر در بافت پوستی زخم یا پارگی رخ دهد ، انتقال عفونت بسیار راحت تر می شود.

بیماری های منتقل شده از طریق رابطه جنسی مقعدی(آنال سکس) :

  • اچ آی وی
  • ویروس پاپیلومای انسانی
  • هپاتیت
  • سیفلیس
  • سوزاک
  • هرپس سیمپلکس
  • کلامیدیا

برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های مقاربتی یا شیوع آن از طریق رابطه جنسی مقعدی ، استفاده از کاندوم حتی در هنگام استفاده از اسباب بازی های جنسی بسیار مهم است. در صورت تغییر نوع رابطه جنسی مقعدی(آنال سکس)، واژینال یا دهانی ، کاندوم ها را تغییر دهید. همچنین استفاده از مقدار زیادی روان کننده برای جلوگیری از آسیب دیدن پوست یا بافت بسیار مهم است. فقط از روان کننده هایی که حلالشان آب است استفاده کنید ، زیرا روان کننده های روغنی می توانند در کاندوم شکاف ایجاد کنند.

رابطه ی مقعدی

 

تصورهای اشتباه در مورد بارداری و رابطه جنسی(سکس)

آیا با بیرون کشیدن به موقع آلت از بارداری جلوگیری می شود؟

امید به جلوگیری از بارداری با بیرون کشیدن آلت تناسلی مرد قبل از انزال ، روش قابل اعتمادی برای جلوگیری از بارداری نیست. برای یک مرد ممکن است دشوار باشد که تشخیص دهد دقیقا  چه زمانی به انزال می رسد و حتی کنترل آن نیز سخت است و مایعاتی که بدن قبل از انزال آزاد می کند (پرکوم) نیز ممکن است حاوی اسپرم باشد. طبق مرکز بهداشت زنان جوان ، 22٪ از زنانی که از این روش برای جلوگیری از بارداری استفاده می کنند ، در طی چند ماه آینده باردار می شوند.

آیا امکان بارداری از طریق پیش بازی وجود دارد؟

لمس و نوازش ، حتی در صورت برهنه، به احتمال زیاد باعث بارداری نمی شود. با این حال ، مهم است که مراقب برخی چیزها باشید، به ویژه هنگامی که دستگاه تناسلی درگیر می شود. اگر در حین پیش بازی ، منی بر روی لباس ، دست ها یا هرجای دیگر نزدیک واژن ریخته شده باشد ، اسپرم می تواند از طریق دهانه رحم به لوله های رحمی راه یابد و منجر به حاملگی شود.

بارداری از طریق پیش بازی

آیا خودارضایی قبل از سکس(رابطه جنسی) می تواند تعداد اسپرم مرد را برای جلوگیری از بارداری کاهش دهد؟

طبق تحقیقات مراکز مختلف، خودارضایی میزان اسپرم فرد را کاهش نمی دهد. این روش موثری برای جلوگیری از بارداری نیست.

آیا استفاده از دو کاندوم به جای یک کاندوم ایمن تر است؟

استفاده از دو کاندوم خطرناک تر از استفاده از یک کاندوم است. استفاده از دو کاندوم اصطکاک را افزایش می دهد و احتمال ایجاد شکاف یا پاره شدن یک یا هر دو را بیشتر می کند. کاندوم تنها زمانی موثر است که افراد از آن به درستی استفاده کنند. بنابراین همیشه به دستورالعمل های روی آن عمل کنید.

آیا می توانید به جای کاندوم از بسته بندی پلاستیکی یا بادکنک استفاده کنید؟

برای جلوگیری از بارداری یا شیوع بیماری های مقاربتی از روش های جلوگیری کننده تایید نشده استفاده نکنید. کاندوم ها برای جلوگیری از این موارد از طراحی خاصی پیروی می کنند. سایر موارد ممکن است در دما، آب مناسب نگه داشته شوند، اما موثر بودن آن ها تضمین نمی شود.

>>>بیشتر بخوانید:

اولین دخول واژینال چگونه باید انجام شود؟

دوش گرفتن بعد از رابطه جنسی

آیا دوش گرفتن بعد از رابطه جنسی از بارداری جلوگیری می کند؟

دوش گرفتن – یعنی ریختن آب و یا مایعات دیگر به داخل واژن برای شستشوی آن – روش خوبی برای جلوگیری از بارداری نیست زیرا باعث از بین رفتن تمام اسپرم ها نمی شود. اکثر پزشکان به افراد توصیه نمی کنند که قسمت داخلی واژن خود را بشویند زیرا نیازی به این کار نیست و می تواند خطر عفونت را افزایش دهد.

آیا به محض اینکه فرد شروع به مصرف قرص های ضد بارداری می کند، تاثر می گذارد؟

پس از شروع مصرف قرص ضد بارداری توسط  زن ، 7 روز طول می کشد تا قرص ها اثر بگذارند.

خلاصه

بارداری از طریق رابطه جنسی مقعدی (آنال سکس) بسیار نادر است. با این وجود ، احتمال ابتلا به بیماری های جنسی بسیار بیشتر است ، بنابراین استفاده از کاندوم در هنگام داشتن رابطه جنسی مقعدی همیشه ایده خوبی است – حتی اگر نگرانی برای بارداری وجود نداشته باشد. به عنوان یک قاعده کلی، افرادی که از نظر جنسی فعال هستند اما به دنبال اجتناب از بارداری هستند باید همیشه از اشکال اثبات شده جلوگیری از بارداری استفاده کنند. همچنین ، استفاده مداوم از کاندوم می تواند به جلوگیری از شیوع بیماری های مقاربتی کمک کند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=435874
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://www.medicalnewstoday.com/articles/325889#summary

ثبت نظر

-