انتظارات مردم از رئیس جمهور آینده: تعامل مثبت با دنیا، تنش‌زدایی و پرهیز از ریاکاری

  • کد خبر : 435257
  • 29 خرداد 1400 - 8:36
انتظارات مردم از رئیس جمهور آینده: تعامل مثبت با دنیا، تنش‌زدایی و پرهیز از ریاکاری

حسین نورانی‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در تشریح انتظارات مردم از رییس‌جمهور آینده، اظهار کرد: بنده در شرایطی این نکات را عرض می‌کنم که هنوز نمی‌دانم نتیجه انتخابات چه شده و چند درصد شرکت کردند و چه کسی انتخاب شده است؛ در واقع در حجاب این همه نا گاهی نسبت به اتفاقاتی که پیش رو است. برای کمترین انتظارات مردم از رئیس جمهور آینده چند نکته را می‌توان گفت؛ مردم نجیب، مظلوم و بی‌گناه ایران که معیشت، امنیت، عزت و کرامت‌شان در معرض تصمیماتی است که خودشان نسبت به انتخاب تصمیم‌گیرندگان نقش و سهم کمی دارند.

 

کمترین انتظارات مردم از رئیس جمهور آینده

کمترین انتظارات مردم از رئیس جمهور آینده

این مسئولیت را برای تصمیم‌گیرندگانی که از فیلترهای مختلفی عبور کرده‌اند، ایجاد می‌کند که اگر چه مردم نتوانستند نمایندگان اصلی خودشان را در یک انتخابات آزاد انتخاب کنند، اما کمترین شرط مروت و اخلاق این است که خواسته‌های آشکار آنها را تا جای ممکن برآورده کند.

وی افزود: حداقل این گونه قضاوت می‌شود که کسانی که در معرض قدرت قرار گرفتند، قدرت را دوست دارند اما وقتی که در قدرت قرار گرفتند سعی می‌کنند خواست مردم را نیز لحاظ کنند. اینکه بدون میل حداکثری مردم، انتخاب ‌شوند و در نهاد ریاست جمهوری نیز به خواست مردم توجهی نداشته باشند، بی‌مروتی مضاعف است.

خواست مردم فهم خاصی لازم ندارد

نورانی‌نژاد با بیان اینکه مردم نامزدهای اصلی خود را به دلیل اعمال نظارت استصوابی در این انتخابات نداشتند ، گفت: خواست مردم فهم خاصی لازم ندارد. مردم کرامت می‌خواهند؛ مردم رعایت حقوقشان را می‌خواهند. حقوق مردم همان حرف‌های انتخاباتی کاندیداها است اما متاسفانه اکثر نامزدها پس از انتخابات شعارهای خودشان را فراموش می‌کنند. ما نمی‌توانیم بگوییم نامزدها در جریان مطالبات مردم نیستند چون زمانی که به رأی مردم نیاز دارند، این مطالبات را مطرح می‌کنند.

 انتظارات مردم از رئیس جمهور / تعامل مثبت با دنیا

سخنگوی حزب اتحاد ملت بیان کرد: ما نمی‌توانیم بگوییم که مردم نشاط و آرامش می‌خواهند اما تعامل مثبت با دنیا را نمی‌خواهند، طی چهار سال دولت ترامپ، مردم احساس کردند که دیپلماسی چقدر در سفره و معیشت آنها تاثیرگذار است؛ چهار سال استرس و چهار سال فشار بر مردم وارد شد. طبیعی است که مردم به دنبال رابطه‌ای آرام و بی‌تنش با دنیا هستند تا بتوانند مطلوبیت‌‌های اقتصادی را هم دنبال کنند. این حرف، حرف صحیحی نیست که ما بگوییم مردم معیشت می‌خواهند اما برایشان مهم نیست که در سیاست خارجی چه می‌گذرد. مردم می‌فهمند که بین سیاست خارجی و حفظ امنیت یک ارتباط کاملاً مستقیم برقرار است.

انتظارات مردم از رئیس جمهور / تعامل مثبت با دنیا

 انتظارات مردم از رئیس جمهور/ تنش‌زدایی

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: مردم به دنبال تنش‌زدایی هستند و این تنش‌زدایی یک وجه ایدئولوژیک و یک وجه وادادگی ندارد. مردم می‌خواهند یک زندگی عادی داشته باشند و عضوی از این جامعه جهانی باشند که مانند دیگران زندگی آرامی دارند. مردم نمی‌خواهند مانند کره شمالی باشیم و عضو FATF نباشیم. مردم نمی‌خواهند برخلاف حرف آقای جلیلی در مناظره‌ها به کنوانسیون‌های جهانی بی‌تفاوت باشند و بگویند از همه کنوانسیون‌ها خارج شویم. خروج از این کنوانسیون‌های بین‌المللی یعنی ما در مقابل سایر کشورهای جهان بایستیم.

 انتظارات مردم از رئیس جمهور/ تنش‌زدایی

نورانی‌نژاد با طرح این سوال که مگر ما چه مشکلی داریم که بخواهیم در این حد متفاوت با دنیا عمل کنیم؟ افزود: ما نمی‌توانیم در مقابل همه سازوکارهای جهانی بایستیم. البته من نمی‌گویم همه ساز و کارهای دنیا عادلانه است اما هدف اول ما باید این باشد که در این سازوکارها آن چیزی که بیشترین تامین منافع را برای ما دارد، دنبال کنیم. مردم مایلند مسأله ما با آمریکا حل شود. این همه سال ستیز چه دستاوردهایی برای مردم و آرمان‌های انقلاب داشته است؟

آخرین اخبار انتخابات را در صفحه انتخابات ۱۴۰۰ دنبال کنید.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از خواسته‌های مردم استقلال است، گفت: در کنار استقلال یک رابطه آرام و متوازن با دنیا لازم است؛ البته باید در نظر داشت که سایر کشورها نیز در روابط خود با دنیا منافع خود را در نظر دارند. دنیا عرصه تبادل قواست هر کشوری به دنبال منافع خود است. ما نیز باید به دنبال منافع خود باشیم اما این تامین منافع با مقابله کردن با دنیا تامین نمی‌شود.

ریاکاری از چشم مردم دور نخواهد ماند

سخنگوی حزب اتحاد ملت به فیلترینگ و محدودیت فضای مجازی اشاره کرد و گفت: اگر بر اساس شناخت از منویات نامزدهای اصولگرا بخواهیم در این خصوص نظر دهیم، نگرانی بسیاری وجود دارد چون آنچه که در گذشته شاهد بودیم دیدگاه غالبشان محدود کردن و سانسور است که کنترل کنند چه اطلاعاتی به مردم برسد و چه اطلاعاتی به آنها نرسد.

اما حرف‌های نامزدها در مناظرات انتخاباتی بسیار خوب بود. اینکه در زمان انتخابات یک حرف بزنند و عملکرد دیگری داشته باشند به این دلیل است که خودشان می‌دانند حق یا مطالبه واقعی مردم چیست اما تا بتوانند از زیر این مطالبه همگانی در می‌روند و هر زمانی که به آنها نیاز پیدا کنند، این مطالبات را اعلام می‌کنند. این، ریاکاری است که از چشم مردم دور نخواهد ماند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=435257

برچسب ها

ثبت نظر

-