با آدری هپبورن بازیگر کاریزماتیک، بیشتر آشنا شوید!

  • کد خبر : 434908
  • 27 خرداد 1400 - 10:58
با آدری هپبورن بازیگر کاریزماتیک، بیشتر آشنا شوید!

تا به امروز ، فضل ، ظرافت و فروتنی در آدری هپبورن تعریف شده است. این بازیگر فوق العاده با استعداد و زیبا در دهه 1950 و 1960 با نقش های کلاسیک در صبحانه در تیفانی ، تعطیلات رمی و موارد دیگر بر نقش های تلویزیونی سلطه داشت. با این حال ، هپبورن چیزی فراتر از فقط یک چهره زیبا بود. در اینجا  واقعیت جالب در مورد آدری هپبورن ، آورده شده است.

شیرینی بی اندازه

آدری هپبورن نه تنها به دلیل استعداد و زیبایی بلکه شخصیت متین ، فروتن و کاریزماتیک خود اولین نقش اصلی فیلم خود را به دست آورد. بعد از تست برای نقش پرنسس در فیلم تعطیلات رمی، او به شهرت بیشتری دست یافت. در این کلیپ ، هپبورن با فیلمبردار درباره کودکی اش صحبت می کند. این لحظات بدون توصیف برنده این بخش بود.

 آدری هپبورن

برنده دستپاچه اسکار

وقتی آدری هپبورن برای نقشش در تعطیلات رمی اسکار گرفت ، کاملا قابل درک و مورد انتظار بود. او به طور تصادفی به جای گونه لب های رئیس آکادمیک اسکار را بوسید، سپس به این دلیل ظرف چند دقیقه جام خود را از دست داد! هپبورن با رفتن به سمت دستشویی زنان ، خونسردی خود را به دست آورد و از عکاسان استقبال کرد.

وحشت از اسب

هنگامی که آدری هپبورن برای ایفای نقشی در “نابخشوده” انتخاب شد، تصمیم گرفت با برخی از ترس های خود از جمله اسب سواری مقابله کند. هپبورن نمی دانست که این یک اشتباه وحشتناک بود. اسب او را انداخت و باعث شد کمرش به شکل بدی بشکند. پس از گذراندن شش هفته فاجعه بار در بیمارستان ، هپبورن به محل زندگی خود بازگشت. بعدها معلوم شد که هپبورن چندین ماهه باردار بوده که اسب او را انداخت. چند هفته پس از آن جنین سقط  شد.

گربه نارنجی

در فیلم صبحانه ای در تیفانی ، هالی گولتلی ناراحت می شود و گربه نارنجی خود را از کابین به بیرون پرت می کند. او از آنجا که عاشق حیوانات است آن صحنه از فیلم قلبش را می شکند – اما در حقیقت آن سکانس یک جنبه مثبت غیر منتظره داشت. بعد از اکران فیلم ، پناهگاه های حیوانات با تعداد تماس های زیاد برای درخواست گربه های نارنجی مواجه شدند!

Audrey Hepburn

او عاشق تنهایی است

هپبورن علاقه زیادی به بیرون رفتن و گذراندن وقت با مردم نداشت و خود را درون گرا می دانست. “من باید خیلی وقتها تنها بمانم. اگر شنبه شب تا صبح دوشنبه را تنها در آپارتمان خود بگذرانم بسیار خوشحال خواهم شد. اینگونه من می توانم انرژی ذخیره کنم.”

4 جایزه مهم

هپبورن بخشی از یک باشگاه انحصاری است. او چهار جایزه مهم برنده شده است: جایزه امی ، گرمی ، یک اسکار و یک تونی. درست است ، هپبورن برای اولین نقش اصلی خود اسکار را برد.

هپبورن فروتن

در کمال تعجب همه ، آدری هپبورن واقعاً خود را نمادی از زیبایی نمی دید. هر چند بسیاری از مردم می خواستند از ظاهر او تقلید کنند – از موهای او ، لباسهایش ، تا عینک آفتابی بزرگش. و حق آن را داشتند. همانطور که او گفته بود :”ظاهر من برای همه قابل تقلید و در دسترس است. موهای بسته شده در یک نانوایی ، عینک آفتابی بزرگ و لباس مشکی ، هر زنی می تواند شبیه من باشد.”

Audrey Hepburn

اسرار خانوادگی

هپبورن و خانواده اش در طی جنگ جهانی دوم در زمان اشغال شهر خود توسط آلمانی ها جان سالم به در بردند. هپبورن بخاطر شجاعتش در دوران رژیم نازی مورد ستایش قرار گرفت ، اما در تمام مدت با ناامیدی سعی در پوشاندن یک راز رسوا کننده داشت. هپبورن در واقع از طریق والدین خود با نازی ها ارتباط داشت. مادر و پدر او هوادار فاشیست بودند و در دهه 1930 به اتحادیه فاشیست های انگلیس کمک مالی می کردند. آنها حتی هیتلر را ملاقات کردند.

>>>بیشتر بخوانید:

نکات جالب از زندگی مگان فاکس بازیگر زیبای هالیوودی

جدایی

در طول جنگ جهانی دوم ، پدر آدری هپبورن به مکانی بسیار ناشناخته رفت و یک فاشیست شد. اما مادرش تصمیم خود را تغییر داد و حمایت از اتحادیه فاشیست های انگلیس را متوقف کرد. این اختلافات ایدئولوژیک زن و شوهر را از هم جدا کرد. پدر هپبورن خانواده را ترک کرد در حالی که آدری فقط یک دختر کوچولو بود.

نام واقعی

در واقع آدری هپبورن نام واقعی این بازیگر زن نیست. او در 4 مه 1929 با  اسم آدری کاتلین روستون متولد شد. در سال 1940 ، در زمان جنگ اسم خود را به یک نام آلمانی تغییر داد، زیرا داشتن نام انگلیسی خطرناک بود.

 آدری هپبورن

بقا

در طول اشغال خصمانه آلمان ، غذا در دهکده هپبورن کمیاب بود و حتی بدتر از آن ، کسی نمی توانست برای جستجوی غذا به شهر وارد یا از آن خارج شود. هپبورن در طول جنگ از سوتغذیه ، کم خونی حاد و مشکلات تنفسی رنج می برد. متأسفانه ، این مسائل در سالهای آینده منجر به مشکلات جسمی آدری شد.

رویای رقص

هپبورن از سنین جوانی باله را شروع کرد و امیدوار بود که بتواند به یک بالیمای فوق العاده تبدیل شود. او بعداً در لندن درس خواند ، و نتوانست آرزوهایش را دنبال کند. همچنین قد هپبورن بیش از حد بلند بود که باعث شد نتواند به دنیای محبوب باله حرفه ای راه یابد. بدتر اینکه ، به دلیل سو تغذیه در طول جنگ ، او بیش از حد بیمار شد و نتوانست به آموزش ادامه دهد.

بی عدالتی

هنگامی که او یک دختر جوان بود ، آدری هپبورن با خبر مرگ خشن عموی خود آسیب دید. سربازان آلمانی او را به تلافی یک عمل سرکش گرانه کشتند – و اما بدترین قسمت ماجرا زمانی بود که معلوم شد عموی هپبورن در این ماجرا حتی دخیل هم نبوده است. او بی دلیل و بی گناه کشته شد. خبر اینقتل بی رحمانه در خیلی جاها پخش شد، حتی آنه فرانک آن را در دفتر خاطرات معروف خود ثبت کرد.

زندگی خیلی مرموز است

وقتی او فقط 16 سال داشت ، در زمان جنگ داوطلبانه به عنوان یک پرستار خدمت می کرد. وی برای مدتی به یک چترباز جوان انگلیسی به نام ترنس یانگ کمک کرد. سالها بعد ، این دو باز هم به هم پیوستند. یانگ در سال های آینده کارگردان اصلی یک فیلم شد. و هپبورن در آن بازی کرد. اسم فیلم “تا تاریکی صبرکن” بود.

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=434908
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://www.factinate.com/people/41-elegant-facts-audrey-hepburn/

برچسب ها

ثبت نظر

-