سریال طنز و دوست داشتنی دودکش/ زمان پخش دودکش 2

  • کد خبر : 434850
  • 27 خرداد 1400 - 10:37
سریال طنز و دوست داشتنی دودکش/ زمان پخش دودکش 2

دودکش یکی دیگر از سریال های جذاب و دیدنی است که مخاطبان بی شماری به دست آورده و حواشی زیادی به دنبال داشته است. در مورد این سریال پرطرفدار، منتقدان زیادی نظرات خود را ثبت نموده اند. در قسمت دوم این سریال برزو نیک نژاد علاوه بر نویسندگی، کارگردانی این سریال جذاب را نیز به عهده داشته و در گفتگوها و امیدوار است این سریال خوب پیش برود.

سریال کمدی دودکش 2

خلاصه داستان این گونه است که خانواده فیروز مشتاق که به سفر رفته بودند در راه بازگشت به تهران با یک دختر همسفر می شوند این دختر از نظر فیروز می‌تواند همسر خوبی برای او باشد و این گونه است که خانواده به فکر فرو می روند همچنین آنچه که از نصرت و شایعات جدیدش مشاهده می‌شود.

سریال تلویزیونی

بستر قمپزش گسترده تر از قبل شده و با آن چه که در مورد آنان از گذشته می دانیم ماجراهایی برایشان در مورد قالیشویی و کسانی که به آنجا می روند پیش می آید که بی ارتباط به گذشته نیست. گارگردان این سریال به حضور بازیگران قدیمی و اضافه شدن بازیگران جدید هم اشاره کرد و گفت: «آن گروه قدیمی حضور دارند، اما بازیگران جدید هم به تناوب قصه و اتفاقات، اضافه خواهند شد.»

هومن برق نورد و بهنام تشکر

از سال ۹۰ که برق‌نورد و تشکر نخستین همکاری‌شان را در «ساختمان پزشکان» رقم زدند، به یک زوج هنری جدایی‌ناپذیر تبدیل شدند و همکاری‌های پی در پی آنان با هم اتفاق افتاد. این دو در ادامه در سریال‌های «دزد و پلیس»، «تاکسی پلیس» و «دودکش» و فیلم سینمایی «زندانی‌ها» با یکدیگر همبازی بودند. بعد از پشت سر گذاشتن این تجربه‌ها، حالا این دو بازیگر به شناخت خیلی خوبی از جزئیات بازی همدیگر دست پیدا کرده‌اند و این، کار کارگردان را هم ساده‌تر می‌کند.

مسیر برق‌نورد و تشکر برای رسیدن به هماهنگی در نوع دیالوگ گفتن، واکنش‌ها، زبان بدن و… کوتاه‌تر از سایر بازیگرانی است که برای نخستین بار در مقابل هم بازی می‌کنند. درست مانند چیزی که درباره فوتبالیست‌ها می‌گویند، برق‌نورد و تشکر هم چشم‌بسته همدیگر را پیدا می‌کنند.

محمدحسین لطیفی در سریال «دودکش»، استفاده بسیار خوبی از این زوج کمدی کرده بود و با نقش‌های متفاوتی که به آن‌ها سپرد، اجازه نداد آن‌ها به تکرار سریال دزد و پلیس بیفتند.

هومن برق‌نورد در این سریال نقش پدر شریف و زحمتکش یک خانواده را بازی کرد که کاملا با «داود» سریال دزد و پلیس متفاوت بود. علاوه بر ویژگی‌های ظاهری و شخصیتی، بازی متفاوت برق‌نورد نیز کاملا با ایفاگری نقش او در «دزد و پلیس» تناقض داشت.

بهنام تشکر که یکی از نقش های اصلی این سریال را دارد با کاراکتر «نصرت» در سریال دودکش، با نقش بسیار متفاوتی ظاهر شد. او به عنوان داماد خانواده «مشتاق»، مردی فرصت‌طلب و سودجو بود که برای حل مشکلات مالی خانواده خود تلاشی نمی‌کرد و همیشه منتظر بود تا از غیب برایش پول برسد، اما در عین حال با برادر همسر خود «فیروز» نیز بسیار رقابت می‌کرد.

سریال دودکش

جالب است که کل‌کل‌های این دو شخصیت و رقابت آن‌ها با هم که درست در نقطه مقابل یکدیگر قرار داشتند، لحظات کمدی زیادی در سریال به وجود می‌آورد. قصه «دودکش» با حضور بازیگران اصلی این سریال و همچنین اضافه شدن بازیگران جدیدی در سری دوم این مجموعه با نام جدید «پادری» ادامه یافت که در این فصل مشکلات جدیدی بر سر راه خانواده مشتاق قرار گرفت.

البته می توان گفت که با این حال ایفای نقش‌های جدیدی از طرف زوج کمدی، هومن برق‌نورد و بهنام تشکر در «دودکش» و «پادری» باعث شد تا این دو بازیگر حضور متفاوت و موفق تری در این گونه سریال‌ها داشته باشند.

بازیگران سریال دودکش

مجموعه دودکش به کارگردانی محمدحسین لطیفی، تهیه کنندگی زینب تقوایی، نویسندگی برزو نیک نژاد و حسن وارسته در ژانر کمدی-خانوادگی ساخته شد و رمضان ۱۳۹۲روی آنتن شبکه یک قرار گرفت. سری دوم این سریال نیز در سال ۱۳۹۵ به نام سریال پادری به کارگردانی محمدحسین لطیفی ساخته شده بود.

مجموعه تلویزیونی دودکش، روایتگر داستان زندگی افرادی است که با مشکلات مالی و دیگر درگیری‌های زندگیشان، دست و پنجه نرم می‌کنند، در این میان برخی از این افراد همچون فیروز، با توکل به خدا و تلاش خودشان برای رفاه خانواده‌شان می‌جنگند، اما برخی دیگر نظیر نصرت، برادر همسر فیروز، نگاه‌شان را به دستان دیگران دوخته اند.

نمایش شخصیت فیروز نماد مرد خانواده‌دوست و زحمت‌کشی است که بخاطر خانواده هر سختی را به جان می‌خرد. او در این سریال به همراه خانواده و آشنایانش، یک قالی‌شویی را اداره می‌کند؛ اما با پلمپ شدن درب محل کار و زندگی او توسط مأموران شهرداری، دردسر‌های تازه‌ای سر راهش ظاهر می‌شود. لوکیشن اصلی داستان یک قالیشویی است که با اتفاقات طنز بسیاری همراه می‌شود.

و دیگر نقش آفرینان؛ هومن برق نورد، سیما تیرانداز، امیرحسین رستمی، الناز حبیبی، بهنام تشکر، نگار عابدی، جواد عزتی، محمدرضا شیرخانلو، یاس نوروزی، اردشیر کاظمی، لیدا عباسی، نصرت میرعظیمی، کیانوش گرامی، مهدی دانایی مقدم، سید رضا حسینی، نوید خداشناس، گیتی معینی، پروین میکده، محمدعلی تقوی، حسین زمانی، پوریا میاندهی و رونیکا محمدی در دودکش ۱ به ایفای نقش پرداختند.

دودکش

و دیگر عوامل صحنه مثل؛

تهیه‌کننده: زینب تقوایی، کارگردان: محمدحسین لطیفی، نویسندگان: برزو نیک نژاد، حسن وارسته، خواننده: رضا صادقی، موسیقی: آریا عظیمی نژاد،
مدیر تولید:محمد صادق آذین،
تصویربردار: ابراهیم غفوری، امیر امیری، صدابردار: ابراهیم حاتمی و طراح صحنه‌ و‌ لباس: محسن نورزی از دیگر عوامل این سریال هستند.

 

بازیگران

 

>>>بیشتر بخوانید:

«هومن برق نورد» به «زیرخاکی» پیوست

دلیل موفقبت چيست؟

آيا صرف طنز بودن آن است كه اگر اين چنين بود «خروس» هم بايد خوش می ‌درخشيد؟

دودكش را می‌توان در دسته سريال‌هايی چون «پايتخت» قرار داد. پايتخت هم فقط بخاطر درون‌ مايه طنزش به موفقيت دست پيدا نكرده بود بلكه خاستگاه مضمونی آن دليل به دل نشستنش بود. نزديكی قصه پايتخت به زندگی عموم مردم ايران باعث می ‌شد بينندگان آن را از خودشان بدانند. حكايت دودكش هم همين است.

در كنار هم قرار دادن چنین خانواده موقعيت‌هايی را ايجاد می كند كه ممكن است هر كدام از بينندگان تجربه قرار گرفتن در برخی از آنها را داشته باشد. حال آنكه مجموعه «مادرانه» -كه تناقضش از همين اسم شروع می ‌شود- موقعيتی را به تصوير می كشد كه بعيد است حتی جزئی از مردم ايران هم دچار آن باشند. بگذريم از اين كه اين مجموعه حتی در روايت همين ماجرای غير مردمی و سرهم بندی روابط علّی و معلولی همين داستان تخيلی هم عاجز است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=434850
  • نویسنده : نرگس قوامی

ثبت نظر

-