27 حقیقت جالب درباره باکره بودن!

  • کد خبر : 434695
  • 27 خرداد 1400 - 11:57
27 حقیقت جالب درباره باکره بودن!

باکرگی یا دوشیزگی حالتی است که شخص هیچگاه آمیزش جنسی نداشته‌ است. به این اشخاص باکره گفته می‌شود. باکرگی در برخی از فرهنگ‌ها و مذاهب از اهمیت خاصی برخوردار است و به ویژه برای دوشیزگان نشانه ی  پاکدامنی، شرافت و شایستگی آن‌ها است.

1- در طول قرن 7 پیش از میلاد، کاهنان رومی باستان که “باکره های وستال” نامیده می شدند ، موظف بودند که بکارت خود را به عنوان اثبات بکر بودن ، تا سی سالگی دست نخورده نگه دارند یا در غیر آن صورت زنده به گور می شدند.

2- گویا باکره های وستال قادر به حمل آب در الک بودند. ملکه الیزابت (ملکه باکره) الک را در دست چپ خود نگه می داشت تا باکره بودن خود را ثابت کند و این کاملا در یک عکس مشهور از سال 1579 مشهود است.

مریم مقدس

تولد حضرت عیسی

3- در سال 4 پیش از میلاد، مریم مقدس حضرت عیسی را به دنیا آورد. چندین فرقه مسیحی (کاتولیک روم و ارتدکس شرقی) به باکره بودن همیشگی حضرت مریم اعتقاد دارند. با این حال، بیشتر اعضای فرقه مسیحیان پروتستان (غیر کاتولیک ها) معتقدند که مریم فرزندان دیگری را نیز با زایمان طبیعی به دنیا آورده است.

4- مرواریدها به ویژه در زمینه ازدواج یا پرتره های مذهبی نماد باکرگی کامل و خلوص زن هستند.

5- گل ها به طور سنتی و از قدیم ها به جنسیت زنانه اشاره دارند زیرا رشد و باروری را نشان می دهند و از نظر بصری به اندام تناسلی زنان شباهت زیادی دارند.به ویژه ، زنبق رابطه تنگاتنگی با بكارت دارد. علاوه بر این، گلبرگ های سفید و طلایی آن بر این مفهوم تاکید می کند.

6-از نظر تاریخی ، بکارت مردانه به اندازه بکارت زنانه ارزشمند نبوده و نیست. در عوض، قدرت جنسی به شدت با مردانگی ارتباط داشته و دارد.

7-دو نقاشی گادفرید شالکن (1643–1706) ، “درس نخوانده در اخلاق” و “معاینه پزشکی” ، به نمادهای باکرگی در آن زمان اشاره دارند. در نقاشی اول ، زن مسنی انگشت خود را به سمت زن جوانی تکان می دهد و جلوی باز کردن جواهر (نماد باکرگی اش) توسط آن زن جوان را می گیرد.

باکره بودن در زمان قدیم

در نقاشی دوم، دختر گریه می کند در حالی که پزشک نمونه ادرار او را بررسی می کند. هر دو نقاشی نشان می دهند که یک دختر عفیف نفوذ ناپذیر است ، در حالی که یک دختر ناپاک بی اختیار و سر در گم است.

باکرگی در گذشته

باکرگی وجذابیت دختران

8- در کتاب مقدس، حضرت لوط دختران باکره خود را برای محافظت از مهمانان خود برای رابطه جنسی به مردم سودوم پیشنهاد می دهد. او معتقد بود که باکرگی دختران باعث جذابیت هر چه بیشتر آن ها می شود.

9- در کتاب مقدس ، تثنیه معتقد است مردی که به یک دختر باکره تجاوز می کند و باکرگی او را می گیرد باید با او ازدواج کند، و ضرری که قبل ازاردواج به او زده است را به صورت مالی جبران کند.

10- کلمه انگلیسی باکرگی در قرن نهم وارد زبان انگلیسی شد ، اما در ابتدا فقط در مورد زنان به کار می رفت.

11- اصطلاح “باکرگی” به ریشه لاتین virga ، به معنی “شاخه جوان” و virginem ، به معنی “دوشیزه ، دختر مجرد ، دست نخورده و بدون استفاده” مربوط است.

12- برخلاف زبان انگلیسی، در زبان آلمانی و فرانسوی کلمه های متفاوتی برای باکرگی زنان و مردان وجود دارد.

13- برخی از یهودیان ارتدکس معتقدند که ازدواج و مراسم عروسی، عروس را از “تخلفات نفسانی” حفظ می کند.

پارتنون

معبد آتنه باکرگی

معبد آتنه ی باکره

14- کلمه یونانی باکره، پارتنوس است. پارتنون معروف یونانی، معبد آتنه ی باکره در شهر آتن است.

15- ملکه الیزابت اول ملکه باکره لقب گرفته است ، اگرچه گفته می شود با ارل لستر و چند نفر دیگر رابطه داشته است.

16- طبق قانون موزامبیک ، خانواده عروس باید پارچه یا دستمال آغشته به خون را به عنوان نشانه باکره بودن دخترشان در انظار عمومی نشان دهند. اگر عروس نمی توانست ملحفه های خون آلود را به نمایش بگذارد ، او را سنگسار می كردند.

17- اسب تک شاخ از زمان های قدیم نمادی از بکارت بوده و طبق افسانه ها ، تنها باکره ها می توانند جانورهای تک شاخ را رام کنند ، یعنی فقط باکره ها می توانند عناصر جنس نر را با عناصر ماده خود آرام کنند.

18- کاترین آراگون بیش از 30 سال دستمال عروسی خونی خود را به عنوان اثبات باکره بودن خود نگه داشته و از آنها به عنوان مدرکی در هنگام طلاق استفاده کرد.

19- برخی از منتقدان شکسپیر معتقدند که الگوی قرمز مایل به سفید دستمال دزدمونا همسر اتللو نمادی از باکره بودن دزدمونا است و عدم توانایی وی در به نمایش گذاشتن دستمال خونی منجر به مرگ وی شد.

باکره بودن

تقلب در آزمایشات بکارت

20- روشهای مختلفی برای تقلب در آزمایشات بکارت وجود دارد. به عنوان مثال، در کتابی یک خدمتکار باکره با گذراندن شب در کنار داماد، از معشوقه خود محافظت می کند. زنان دیگر ممکن است از خون مرغ استفاده کنند یا حتی ممکن است دستگاه تناسلی او را خراش دهند تا دستمال را خونی کنند.

21- طبق انجمن جراحان پلاستیک آمریکا ، تقاضا برای هیمنوپلاستی یا “ترمیم پرده بکارت” در حال افزایش است.

22- گرچه بسیاری از افراد معتقدند که از بین رفتن بکارت فقط از طریق نفوذ آلت تناسلی در واژن رخ می دهد ، افراد با گرایش های جنسی مختلف به روش های دیگری نیز از جمله رابطه دهانی، رابطه جنسی مقعدی یا خودارضایی به عنوان راهی برای “از دست دادن” بکارت خود فکر می کنند.

>>>بیشتربخوانید:

باورهای غلط در سکس/۱۲ باور رایج ولی اشتباه در رابطه با سکس!

23- به گفته نویسنده هان بلانك، بكارت هیچ مزیت ضروری یا تكاملی زیست شناختی ندارد.

24- مفهوم “بكارت فنی” اصطلاحی است كه برای توصیف شخصی كه انواع دیگری از رابطه جنسی (مقعدی، دهانی) را دارد اما رابطه واژینالی را تجربه نکرده است.

25- در برخی از مناطق آفریقا این افسانه وجود دارد که رابطه جنسی با یک باکره می تواند اچ آی وی یا ایدز را درمان کند. در نتیجه بسیاری از دختران جوان و باکره مورد تجاوز قرار می گیرند.

26- در سرتاسر جهان، مردم برای اولین بار به طور میانگین در 17.3 سالگی باکرگی خود را از دست می دهند.

27- باکرگی قابل سنجش نیست. هیچ تعریف پزشکی یا بیولوژیکی از باکرگی وجود ندارد، زیرا افراد مختلف رابطه جنسی را متفاوت تعریف می کنند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=434695
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://www.factretriever.com/virginity-facts

ثبت نظر

-