ارتباط با فرازمینی‌ها مهر پایانی بر حیات زمین

  • کد خبر : 434367
  • 24 خرداد 1400 - 11:54
ارتباط با فرازمینی‌ها مهر پایانی بر حیات زمین

وجود فرازمینی ها، فرضیه ای که همیشه وجود داشته و دارد. اما بشر همیشه به دنبال این بوده که با بیگانگان خارج از جو زمین ارتباط برقرار کند.یک فیزیکدان و سردبیر سابق نشریه علم “نیچر” هشدار می‌دهد که ارتباط با فرازمینی‌ها می‌تواند بر تمام حیات روی زمین مهر پایان بزند و شاید ما باید قبل از اینکه خیلی دیر شود، دست از تلاش برای ارتباط گرفتن با آنها برداریم.

سال گذشته وزارت دفاع ایالات متحده از فیلم‌های مادون قرمز ضبط شده توسط نیروی دریایی این کشور که مشاهده “پدیده‌های هوایی ناشناخته” متعدد را به تصویر می‌کشید، رونمایی کرد. این اشیاء پرنده ناشناس نوعی هواپیما یا فضاپیما بودند که به نظر می‌رسید قوانین اساسی فیزیک را نقض می‌کنند. اگرچه بعید است که این اشیای پرنده ناشناس به جای روسیه یا چین متعلق به فرازمینی‌ها باشند، اما زمینی بودن آنها ممکن است برای انسان‌ها بهتر از تماس احتمالی با یک فناوری و تمدن فرازمینی باشد.

پرهیز از ارتباط با فرازمینی‌ها

یک اظهار نظر جدید از “مارک بوکانان”(Mark Buchanan) سردبیر سابق نشریه “نیچر” هشدار می‌دهد که انسان‌ها باید در مرحله تکاملی فعلی، از تماس با بیگانگان پرهیز کنند.

ارتباط با فرازمینی‌ها

وی در مقاله‌ای در روزنامه “واشنگتن پست” نوشت: همه ما باید سپاسگزار باشیم که هنوز هیچ مدرکی در ارتباط با تمدن‌های بیگانه نداریم.

بوکانان افزود: تلاش برای برقراری ارتباط با فرازمینی‌ها، در صورت وجود، می‌تواند برای ما بسیار خطرناک باشد.

“بوکانان” اینطور فکر می‌کند که اگر می‌خواهیم با نژادهای پیشرفته بیگانه تماس برقرار کنیم، باید بسیار با احتیاط عمل کنیم.

وی گفت: جستجوی بیگانگان به مرحله‌ای از پیچیدگی‌های فناوری و خطرات مرتبط با آن رسیده است که نیاز به تنظیم دقیق قوانین و مقررات در سطح ملی و بین‌المللی دارد.

از نظر وی، اقدامات نسنجیده یک فرد در این موضوع می‌تواند اثرات بسیار بزرگی را برای کل نژاد بشر ایجاد کند و حتی به طور کلی بر زندگی روی زمین پایان دهد.

به عبارت دیگر، “بوکانان” فکر می‌کند که ما نباید آینده بشریت را به مشتی ستاره‌شناس رادیویی بسپاریم که با ارسال امواج رادیویی و تلاش برای ارتباط با بیگانگان، زندگی ما را به خطر بیاندازند.

>>>بیشتر بخوانید:

موجودات فضایی و فرازمینی/آیا فرازمینی ها وجود دارند؟

از آنجا که منظومه شمسی ما در مقیاس‌های کیهانی نسبتاً جوان است، “بوکانان” فکر می‌کند تمدن‌های دیگر در کیهان ممکن است از نظر تکامل فرهنگی و فناوری میلیون‌ها سال جلوتر از ما باشند. البته او بیراه نمی‌گوید، چرا که تاریخ نشان داده هنگامی که یک تمدن پیشرفته با یک تمدن نسبتاً بدوی روبرو شده است، دومی سرانجام خوشی نداشته و با توجه به خطرات تماس اول با یک نژاد بیگانه که احتمالا بسیار پیشرفته و قدرتمند نیز هست، “بوکانان” فکر می‌کند که فعلا صبر کردن برای شناسایی زندگی فرازمینی عاقلانه‌تر است.

وی می‌گوید قبل از اینکه اقدامات بیشتری در صحنه میان‌ستاره‌ای انجام دهیم، ما به عنوان یک جامعه جهانی باید رویکردهای مشخصی را برای سناریوهای مختلف در نظر بگیریم و مقررات شایسته را تدوین کنیم.

فیزیکدان دیگری که شهرت بسیار بیشتری دارد نیز به جامعه جهانی در مورد عواقب احتمالی ارتباط زودهنگام با بیگانگان هشدار داده است. “استیون هاوکینگ”، فیزیکدان فقید در ژوئیه سال ۲۰۱۷ نگرانی‌های عمیق خود را در مورد گزاره ارتباط انسان با زندگی فرازمینی ابراز کرد.

این فیزیکدان فقید در مستندی به نام “مکان‌های مورد علاقه استیون هاوکینگ” توضیح داد: ممکن است روزی سیگنالی از چنین سیاره‌ای دریافت کنیم، اما باید مواظب باشیم و در پاسخ دادن به آن محتاط عمل کنیم. ملاقات با یک تمدن پیشرفته می‌تواند مانند رودررویی بومیان آمریکایی با “کریستوف کلمب” باشد.

البته این احتمال وجود دارد که اولین تماس با یک نژاد بیگانه کاملاً بی‌خطر باشد. شاید یک یا چند نژاد بیگانه پیشرفته وجود داشته باشد که با ما دوستانه برخورد کنند، این غیرممکن نیست، اما تاریخ نشان می‌دهد که رفتار جوامع روی زمین با یکدیگر اینگونه نبوده است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=434367

برچسب ها

ثبت نظر

-