اعلام مهلت تهیه سیم کارت برای دریافت وام کرونا

  • کد خبر : 43431
  • 29 فروردین 1399 - 15:35
اعلام مهلت تهیه سیم کارت برای دریافت وام کرونا
به گزارش نیوز،

حسین میرزایی، سخنگوی ت سهیلات حمایتی کرونا  درباره تسهیلات سرپرست خانوار گفت:  از ساعت ۲۲ چهارشنبه ۲۷ فروردین ماه  وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، پیامکی را  با سرشماره v.refah به سرپرستان خانوار آغاز کرده است و این روند تا جمعه  ۳۱ فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

اخبار اقتصادی- وی تصریح کرد: پس از ارسال پیامک‌ها، سرپرستان خانوار تا روز یکشنبه ۳۱ فروردین فرصت دارند نسبت به ارسال کدملی خود به شماره اعلام شده اقدام کنند ضمن اینکه زمان اشاره شده به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد. 

میرزایی با بیان اینکه خانوار‌های یارانه بگیر، برای استفاده از تسهیلات بانکی، تقاضای خود را صرفاً با پاسخ به پیامک‌هایی که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با سرشماره v.refah ارسال می‌کند ثبت کنند افزود: تأکید می‌شود برای اعلام تقاضا، هیچگونه مراجعه به بانک‌ها و سازمان‌های دولتی نیاز نیست. پس از اتمام ارسال پیامک‌‌ها از سوی وزارت ارتباطات و پاسخ آن از سوی سرپرستان‌ خانوار، لیست نهایی در اختیار سازمان هدفمندی قرار خواهد گرفت تا نسبت به پرداخت وام یک میلیون تومانی اقدام شود.

وی  با بیان اینکه  بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در روز ۴ اردیبهشت وام یک میلیونی به حساب سرپرستان خانواری که یارانه نقدی دریافت می‌کنند، واریز خواهد شد گفت:  سرپرستان خانواری که متقاضی وام یک میلیون تومانی هستند باید از طریق سیم کارتی که به نام سرپرست است اقدام به ارسال کد کلی به شماره ۶۳۶۹ کند و در غیر این صورت پیامک ارسال شده قابل قبول نیست و سرپرستان باید نسبت به خرید سیم کارت به نام خودشان اقدام کنند.

سخنگوی تسهیلات حمایتی کرونا با بیان اینکه  طبق برنامه ریزی ۲۵ میلیون سرپرست خانوار یارانه نقدی دریافت می‌کنند که ۸۸ میلیون پیامک به این تعداد ارسال می‌شود یعنی به تعداد سیم‌کارت‌های سرپرستان‌ پیامک ارسال می‌شود گفت: برخی از سرپرستان چند سیم کارت دارند که برای تمام سیم کارت ها ارسال شده است. کل  افرادی که سیم کارت ندارند۲٫۵ میلیون سرپرست هستند. 

 وی افزود: کل کسانی که از سرپرستان خانوار سیم کارت ندارند ۲٫۵ میلیون نفر هستند. به احتمال خیلی زیاد ما برای یکی دیگر از اعضای خانواده که تلفن و سیم کارت دارند پیامک ارسال می کنیم و واریزی سرپرست برای آنها صورت می‌گیرد.

 میرزایی اظهار داشت:گروه هدف افرادی هستند که شماره تلفن همراه دارند و پیامک با v.refah دریافت می کنند و خانواده صبور باشند و پیامک ها ارسال می شود. تا جمعه شب همه پیامک v.refah را دریافت می کنند. پس از دریافت این پیامک فقط کد ملی سرپرست خانوار به سرشماره ۶۳۶۹ با سیم کارتی که به اسم سرپرست خانوار است ارسال شود. 

 وی درباره آن دسته از افرادی که سرپرست خانوارشان در زندان است گفت:  در این زمینه در حال مذاکره  هستیم که اطلاعات آنها را از سازمان زندان‌ها بگیریم . در این صورت دیگر نیازی به ارسال پیامک نیست و بر اساس اطلاعات دریافت شده وام برای سرپرست خانوار واریز می شود. 

وی گفت: درباره روستاییان، تعداد قابل توجهی از این  افراد  فوت کرده بودند ولی چون فوت آنها اعلام نشده بود، کماکان  پول به حساب آنها واریز می‌شود و معلوم نیست دست چه کسی می‌رسد. بعضاً پول رسوب می‌کند در حساب بانکی آنها که این به نفع بانک است. بنابراین یک مکانیزم احراز هویت است و ما  بتوانیم تعداد افرادی که سیم کارتی به نامشان نیست را یک مکانیزم ارتباطی و احراز هویت را فراهم کنیم تا مشخص شود فرد زنده است یا خیر، بنابراین باید یک سیم کارت داشته باشد تا ما به وی اطلاع رسانی کنیم تا خدای نکرده پول نرود در یک حسابی که به نام فرد دیگری است واریز نشود و حق فرد تضییع شود. از این‌رو گفتیم فرد به جای مراجعه حضوری به بانک، با سیم کارتی که به نامش هست یک پیغام بدهد.

وی درباره افرادی که  کهولت سن دارند و یا معلولیت شدید دارند وامکان مراجعه به دفاتر خدماتی برایشان مقدور نیست گفت:تعداد این گروه اندک است؛فقط برای این گروه اندک اگر دیدیدم سیم کارت تهیه نکردند. به سایر اعضای خانواده آنها که سیم کارت به نامشان است پیامک ارسال می کنیم اولین فردی از آنها که پیامک باز ارسال و کد ملی را پیامک  کند، به عنوان سرپرست خانوار محسوب می شود و وام یک میلیون تومانی به حساب سرپرست  واریز می شود.

* زوج های تازه ازدواج کرده هم وام یک میلیونی می گیرند

وی گفت:زوجینی که تازه ازدواج کرده‌اند و هنوز یارانه جدید نگرفته‌اند جزء مشمولان دریافت وام یک میلیونی هستند.

 میرزایی بیان کرد:حساب بانکی‌ای که یارانه به آن واریز می‌شده است اگر در حال حاضر مسدود است از عهده ما خارج است و بعد از رفع مسدودیت حساب، وام واریز خواهد شد.

وی در پاسخ به اینکه وام آن دسته از افزادی که تازه تفکیک یارانه کرده اند چه می شود؟ بیان کرد: آن دسته از افرادی که به تازگی برای تفکیک یارانه نقدی از پدر ومادر خود اقدام کرده اند، حتی اگر هنوز یک ماه هم دریافت نکرده اند، در صورتی که مشمول یارانه نقدی شوند در سازمان برنامه و بودجه وجود دارد.سازمان هدفمندی یارانه ساختار این خانواده ها را وارد پروتکل کرده و لیست را در اختیار وزارت ارتباطات قرار داده است تا با سرشماره v.refah پیامک دریافت کنند.

میرزایی گفت:آخرین لیست کلیه خانوارهای یارانه بگیر  از سوی سازمان هدفمندی یارانه ها در اختیار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفته است. از ساعت ده شب چهارشنبه بیست و هفتم فروردین ماه نود و نه تا آخر هفته با سرشماره v.refah به سرپرستان خانوار پیامک ارسال می شود. سرپرستان تا زمانی که پیامک دریافت نکرده اند نیاز به  هیچ اقدامی ندارند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=43431

ثبت نظر

-