هسته این میوه ها موجب مسمومیت شدید می شود

  • کد خبر : 434304
  • 24 خرداد 1400 - 10:04
هسته این میوه ها موجب مسمومیت شدید می شود

میوه «به» یکی از مغذی ترین میوه ها برای سلامتی است اما دانه های این میوه از خود «به» مغذی تر و مفید تر هستند.بعضی از میوه ها علاوه بر اینکه خوردن آنها فواید زیادی برای بدن دارد، هسته آنها نیز به واسطه داشتن ترکیبات خاص، برای بدن مفیدند. در ادامه به برخی از میوه ها که هسته ی آنها برای بدن مفید است اما در مقابل برخی از میوه ها هم هستند که هسته ی آن ها برای بدن مضر است و نباید خورده شود.

هسته های کشنده میوه‌

هسته این میوه‌های محبوب تابستانی کشنده است.هسته بعضی از میوه‌ها حاوی اسیدهیدروسیانیک است که موجب مسمومیت شدید می‌شود.محمد ایهاب فواد از بخش بیولوژی مرکز ملی تحقیقاتی مصر اعلام کرد که هسته بعضی از میوه‌ها حاوی اسیدهیدروسیانیک است که مسمومیت شدید را موجب خواهد شد.

هسته های کشنده میوه‌

هسته های کشنده میوه‌، به گفته او هسته‌های آلو، هلو، سیب و زردآلو و بادام تلخ خطرناک هستند. بیشترین مقدار اسیدهیدروسیانیک در بادام تلخ وجود دارد. ۱۰۰ گرم هسته زردآلو می‌تواند باعث مرگ شخص شود. تلخی مزه هسته گویای وجود اسید هیدروسیانیک و نشانه غلظت این سم است.

>>>بیشتر بخوانید:

میوه های بنفش را در برنامه‌ی غذایی خود جا دهید!

مقدار اسیدهیدروسیانیک بیشتر در هسته‌های آبدار که حاوی رطوبت زیاد است وجود دارد. دُز مهلک اسید هیدروسیانیک ۰,۲۴-۰,۹۷ میلی‌گرم در هر لیتر خون است.مطابق با داده‌های سرویس اروپایی امنیت مواد غذایی، در روز می‌توان فقط نصف هسته زردآلوی را مصرف کرد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=434304

برچسب ها

ثبت نظر

-