صندلی۲۸ میلیون دلاری سفر به فضا به همراه جف بزوس

  • کد خبر : 434281
  • 24 خرداد 1400 - 9:18
صندلی۲۸ میلیون دلاری سفر به فضا به همراه جف بزوس

سفر به فضا آرزوی دیرینه ی بشر بوده که امروزه به لطف پیشرف بشر در زمینه تکنولوژی این امر محقق شده است.و اما ماجرای صندلی که به قیمت ۲۸ میلیون دلار فروخته شد است، چیست؟

ماجرای صندلی۲۸ میلیون دلاری

صندلی۲۸ میلیون دلاری، یک صندلی خالی در سفر ۱۱ دقیقه ای به مرز فضا همراه جف بزوس و برادرش به قیمت ۲۸ میلیون دلار فروخته شد. به نقل از گاردین، شرکت بلواوریجین (متعلق به جف بزوس) صندلی خالی در کپسول نیوشپاردی که ۲۰ جولای به مرز فضا می‌رود را به قیمت ۲۸ میلیون دلار فروخت.

در این سفر قرار است جف بزوس و برادرش نیز حضور داشته باشند. در حراجی مربوط به صندلی خالی که ۱۰ دقیقه طول کشید، ۲۰ نفر شرکت کردند و در ۳ دقیقه آخر آن قیمت‌های پیشنهادی سربه فلک کشید. البته در اصل ۷۶۰۰ نفر از ۱۵۹ کشور جهان برای شرکت در این سفر ثبت نام کرده بودند.

صندلی۲۸ میلیون دلاری سفر به فضا

سفر ۱۱ دقیقه‌ای برادران بزوس و این فرد (که نام او هنوز فاش نشده) در حقیقت شانزدهمین سفر فضایی شرکت بلواوریجین است اما در واقع نخستین پرواز سرنشین دار این شرکت به حساب می‌آید.

>>>بیشتر بخوانید:

سفر جف بزوس، ثروتمندترین فرد دنیا به فضا

البته در بخش کپسول نیوشپارد ظرفیت برای ۶ مسافر وجود دارد اما هنوز مشخص نشده دیگر مسافران چه افرادی هستند. بزوس قرار است ۱۵ روز قبل از انجام این پرواز از سمت خود به عنوان مدیر ارشد اجرایی آمازون کناره گیری کند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=434281

برچسب ها

ثبت نظر

-