تصویب وام ۱۰۰ میلیونی قرض الحسنه با بازپرداخت ۲۰ ساله

  • کد خبر : 433958
  • 23 خرداد 1400 - 8:29
تصویب وام ۱۰۰ میلیونی قرض الحسنه با بازپرداخت ۲۰ ساله

وام 100 میلیون تومانی تصویب شد. کارمزد این  وام ۵ درصد است و بازپرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی ۲۰ ساله است.بر اساس اظهارات مسئولان یکی از نهادهای انقلاب اسلامی وام ۱۰۰ میلیونی قرض الحسنه (با کارمزد ۵ درصد) و بازپرداخت ۲۰ ساله به تصویب رسیده است.

 وام ۱۰۰ میلیونی قرض الحسنه مذکور جدید از جمله تسهیلات مفید برای روستائیان و یا همچنین افراد متقاضی ساخت مسکن در روستاها به شمار می رود.مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که مسئولیت نوسازی و بهسازی خانه های روستایی را به عهده دارد از افزایش وام‌ساخت مسکن روستایی به ۱۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۲۰ ساله خبر داده است. اقساط این وام به صورت بلند مدت بوده و سودی به این وام تعلق نمی گیرد و تنها ۵ درصد به عنوان کارمزد از وام‌گیرندگان دریافت می شود.

حمیدرضا سهرابی اظهار کرد:‌ سقف تسهیلات بهسازی مسکن روستایی ۵۰ میلیون تومان بود که با پیشنهاد بنیاد مسکن و تصویب هیئت دولت به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

متقاضیان وام 100 میلیونی

وی با بیان این‌ که کارمزد این  وام 5 درصد است، افزود: بازپرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی ۲۰ ساله است. سهرابی  تصریح کرد:‌ توزیع بانکی و استانی این تسهیلات با همکاری بانک مرکزی تنظیم و ارسال شده است.

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن بیان کرد:‌ متقاضیان دریافت این وام از حدود ۲۰ روز دیگر می‌توانند با مراجعه به ادارات بنیاد مسکن استانی تشکیل پرونده بدهند.

با توجه به اظهارات مقام مسئول بنیاد مسکن میزان قسط ماهانه وام ۱۰۰ میلیون تومانی ۶۵۹ هزار تومان است و در مجموع سود این وام ۵۸ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان خواهد بود اما به نظر نمی رسد تسنیم میزان قسط و مجموع سود این تسهیلات را صحیح نوشته باشد چرا که در این صورت کارمزد این وام بیش از ۵ درصد خواهد بود.

ضمانت تسهیلات ۱۰۰ میلیونی

بد نیست بدانید تسهیلات مسکن روستایی تنها وام در ایران است که ضمانت آن  بسیار ساده و به صورت سفته زنجیره ای قابل انجام است. به این شکل که سه متقاضی با امضای سفته برای یکدیگر ، ضامن هم می شوند و نسبت به دریافت وام اقدام می‌کنند.

>>>بیشتر بخوانید:

وام‌ ساخت مسکن افزایش یافت/وام ۶۰۰میلیون تومانی

با این‌وام صاحب خانه شوید

اما سوال اصلی این است که با چنین وامی ، چطور می توان صاحب یک ویلا شد؟ در پاسخ باید گفت بسیاری از شهروندان تهرانی یا شهروندان دیگر شهرها اصلیتی روستایی دارند به این معنی که یا خود زاده روستاهای کشور هستند یا پدر و مادر روستایی دارند. این تسهیلات برای چنین افرادی فرصت آفرین است به این معنی که این افراد معمولا برای تملک زمین در روستای خود نیازمند پرداخت پول چندانی نیستند و حتی برخی افراد در روستای خود زمین موروثی برای ساخت خانه و ویلا دارند اما امکان پولی برای ساخت آن ندارند.

تسهیلات مذکور می تواند به کمک این افراد بیاید و با مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات مسکن روستایی مراحلی مانند دیوار کشی، فونداسیون و سفت کاری یک بنای کوچک و جمع و جور  را به پایان برسانند و بعد از آن با پس اندازهای خود به تدریج خانه را تکمیل تر کنند.

گزینه دیگر این است که یک خانه کوچک و فرسوده را در روستای خود به قیمت مناسب خریداری کنند و بعد با استفاده از تسهیلات ۱۰۰ میلیونی این خانه را بهسازی و نوسازی کنند. گزینه بعدی این است که خانه های روستایی به ارث رسیده به برخی افراد که فرسوده و به حال خود رها شده اند را می توان با این تسهیلات مرمت و قابل سکونت کرد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=433958

برچسب ها

ثبت نظر

-