مثلث برمودا را بشناسید

  • کد خبر : 433762
  • 24 خرداد 1400 - 10:20
مثلث برمودا را بشناسید

همه ما داستان‌هایی در مورد مثلث برمودا شنیده‌ایم، داستان‌هایی شگفت‌انگیز کشتی‌ها و هواپیماهایی که در این منطقه بدنام گم می‌شوند، قرن هاست که از هر طرف شنیده می‌شود. هیچ خبر رسمی در مورد مثلث برمودا وجود ندارد. این یک منطقه ثبت شده نیست، و حتی در نقشه‌ها نیز دیده نمی‌شود. اما قابل باور است که از میامی شروع شده، سپس از فلوریدا تا جزیره برمودا و تا سانخوان در پورتوریکو ادامه داشته باشد. اولین خبرهای ناپدید شدن غیرعادی در منطقه در سال 1950 به گوش رسید، و تقریباً الان که هفت دهه از آن زمان می‌گذرد، حدس هایی در مورد واقعی بودن بعضی اتفاقات زده شده است.

منطقه مثلث برمودا

تاکنون از این نوع حوادث عجیب و غریب بسیار اتفاق افتاده است

تنها بین سال‌های 1945 و 1965، نقل شده که پنج هواپیما در منطقه سقوط کرده و 10 کشتی از سال 1800 تا 1963 ناپدید شده‌اند. این منطقه معروف به طوفان‌های بسیار تند و ناگهانی است که به سرعت می‌وزند و تمام می‌شوند. به قطب نما متکی نباشید، چون مثلث برمودا تنها یکی از دو مکان کره زمین است که قطب نما به جای شمال مغناطیسی آن را شمال کره زمین نشان می‌دهد. اگر این مسئله یا خطای قطب نما درست نشود، کشتی‌ها و هواپیماهای زیادی می‌توانند دوباره ناپدید شوند.

عمیق‌ترین مکان‌های روی زمین

این منطقه یکی از عمیق‌ترین مکان‌های روی زمین است.در واقع، نقشه برداری زیر آب می‌تواند در ناپدیدشدن کشتی ها، افراد، نقش داشته باشد. همچنین یکی از عمیق ترین گودال‌های جهان در منطقه مثلث برمودا پیدا می‌شود. کشتی‌ها یا هواپیماهایی که در این گودال‌های عمیق فرو می‌روند، به احتمال زیاد هرگز پیدا نخواهند شد.

هواپیما در برمودا
دانشمندان غلظت زیادی از گاز متان را کشف کرده اند، (به دلیل تجزیه موجودات دریایی) که در کف اقیانوس محبوس شده اند. متان به صورت یخ انباشته می‌شود و در صورت ترکیدن شکاف، گاز به سرعت بر روی سطح فوران می‌کند. اگر یک کشتی در منطقه انفجار باشد، آب زیر آن ناگهان از چگالی بسیار کمتری برخوردار می‌شود.اگر کشتی غرق شود  رسوبات به سرعت آن را می‌پوشانند زیرا در کف دریا قرار می‌گیرد.

>>>بیشتر بخوانید:

کشف راز مثلث برمودا

مثلث برمودا با سازه‌های روی عرشه کشتی بازی می کند. گردابه های مغناطیسی، جریان‌های گرم و سرد می توانند ژیمناستیک الکترومغناطیسی را که بر ابزارها و وسایل نقلیه تأثیر می گذارد، ایجاد کنند.تا به حال مثلث برمودا چیزهای زیادی را ربوده، اما دلیل این پدیده هنوز نامعلوم است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=433762
  • نویسنده : مهدیه خیابانی
  • منبع : archive.theoceanrace.com

ثبت نظر

-