سومین مناظره انتخاباتی ریاست جمهوری 1400 چه ساعتی است؟/آخرین نظرسنجی انتخابات 1400

  • کد خبر : 433734
  • 22 خرداد 1400 - 7:48
سومین مناظره انتخاباتی ریاست جمهوری 1400 چه ساعتی است؟/آخرین نظرسنجی انتخابات 1400

مناظره های تلویزیونی باعث شفافیت بیشتر عملکرد و دیدگاه های انتخاباتی کاندیداها می گردد و از طرف دیگر باعث آگاهی بیشتر مردم از اوضاع و احوال کشور می شود. امروز شنبه 22 خرداد سومین مناظره انتخاباتی ریاست جمهوری 1400 با حضور هفت کاندیدای تایید صلاحیت شده شورای نگهبان برگزار می شود. این برنامه تلویزیونی از ساعت ۱۷ آغاز خواهد شد.

روز گذشته اعلام شد که سومین مناظره تلویزیونی کاندیداهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با موضوع «دغدغه‌های مردم» ساعت ۱۷ روز شنبه (۲۲ خردادماه) برگزار می‌شود.

مناظره اول ریاست جمهوری 1400

مناظره اول نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری شنبه (۱۵ خرداد) با موضوع «اقتصادی» و مناظره دوم سه‌شنبه (۱۸ خرداد) با موضوع «فرهنگی، اجتماعی و سیاسی» برگزار شد و هر کدام بیش از سه ساعت طول کشید.

مناظره دوم ریاست جمهوری 1400

بر اساس قرعه‌کشی صورت‌گرفته قبل از مناظره دوم، نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری از ساعت ۱۵:۱۵ به این ترتیب وارد محوطه جام جم خواهند شد و بعد به صورت زنده و مستقیم پاسخگوی پرسش‌ها خواهند بود.

نکته مهم این است که کاندیداهای محترم بدانند نظرات، ادعاها و وعده های انتخاباتی آنها در حافظه مردم و در آرشیوها ضبط خواهد شد و برنده انتخابات ریاست جمهوری هر کس که باشد، 8 سال دیگر باید جوابگوی ادعاها و عملکرد خود باشد. بنابراین با مردم صادق باشید و ادعایی را مطرح کنید که چهار سال دیگر شرمنده نباشید.

آخرین اخبار انتخابات را در صفحه انتخابات ۱۴۰۰ دنبال کنید.

 در دو مناظره قبلی عبدالناصر همتی و بعد ابراهیم رئیسی در نظرسنجی‌ها به عنوان موفق‌ترین کاندیدا در مناظرات بودند.

پس از برگزاری اولین مناظره انتخاباتی بود که سایت‌های مختلف اقدام به نظرسنجی درباره برنده این مناظره کردند و علاوه بر این، دو نظرسنجی درباره اقبال مردم نسبت به کاندیداها منتشر شده است. نتیجه آنها تاکنون این بوده که همتی و بعد رئیسی در نظرسنجی‌ها درباره مناظره پیش هستند.

آخرین نظرسنجی انتخابات 1400

بر این اساس آخرین برآورد ایسپا از مشارکت شهروندان در انتخابات ریاست جمهوری بعد از برگزاری دومین مناظره ۴۱ درصد محاسبه شده است. این درحالی است که نرخ پاسخگویی در نظرسنجی حضوری برابر با ۵۱ درصد و در نظرسنجی تلفنی برابر با ۶۳ درصد بوده است یعنی بطور متوسط حدود 45 درصد افراد حاضر به شرکت در مصاحبه نبوده اند!

احتمال تغییر در زمان و سوالات مناظره آخر ریاست جمهوری

شنیده می شود که این احتمال وجود دارد زمان پخش مناظره ی آخر نامزد های ریاست جمهوری به ساعت 21 و نوع سوالات نیز تغییر کند و در واقع سوالات یکسان در زمان بیشتر از کاندیدها پرسیده شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=433734

ثبت نظر

-