سرهنگ مرتضی ابوطالبی رئیس پلیس فتا استان یزد در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت یک خانم جوان مبنی بر تهدید و اخاذی برای انتشار تصاویر شخصی وی در فضای مجازی توسط فردی که با وعده ازدواج با این خانم دوست شده بود موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

اخاذی یک میلیاردی به بهانه انتشار تصاویر خصوصی دختر جوان

وی افزود: شاکی در اظهارات اولیه خود بیان داشت چندی پیش از طریق کانال تلگرامی با فردی در فضای مجازی آشنا شدم و پس از مدت زمانی که از رابطه‌ مان در فضای مجازی گذشت، آن فرد که اطلاعات کاملی از وی نداشتم و خودش را به چند نام و مشخصات متفاوت معرفی کرده بود، با سوء استفاده از اعتمادم و به بهانه نشان دادن عکس های من به خواهر و مادرش و راضی کردن آنها برای خواستگاری و ازدواج، عکس و تصاویر خصوصی ام را درخواست کرد و من هم برایش ارسال کردم.

انتشار تصاویر خصوصی

دستگیری متهم

این مقام انتظامی اظهار داشت: در ادامه مشخص شد متهم پس از دریافت تصاویر خصوصی شاکی، وی را تهدید به انتشار آنها در فضای مجازی نموده و طی چند مرحله مبلغ یک میلیارد از وی اخاذی کرده وبا توجه به اطلاعاتی که از تمکن مالی خانواده دختر جوان به دست آورده بوده، بازهم طلب مبالغ بیشتری می کرده است.

سرهنگ ابوطالبی با اشاره به دستگیری متهم در تحقیقات تکمیلی پلیس اظهار داشت: متهم طی بازجویی اولیه ابتدا منکر جرم صورت گرفته شد اما در ادامه بازجویی‌های صورت گرفته و با مشاهده اسناد و مدارک موجود در پرونده راهی بجز اعتراف نداشت.

>>>بیشتر بخوانید:

تهدید به انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: شهروندان این موضوع را همیشه مدنظر داشته باشند که ایجاد ارتباط و دوستی قبل از ازدواج و اعتمادهایی که به واسطه این نوع ارتباط‌ها بین افراد صورت می‌پذیرد این امکان را به وجود می‌آورد که فرد در آینده درگیر مسائلی چون مزاحمت ، اخاذی و غیره قرارگیرد؛ لذا توصیه می‌شود که عکس‌ها و تصاویر شخصی خود را در فضای مجازی به اشتراک نگذارید.

سرهنگ ابوطالبی به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: درصورتی‌ که با چنین مواردی برخورد کردند موضوع را سریعاً از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش تماس با ما با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.