دروغ بزرگ چین به جهان؛ ساخت واکسن کرونا قبل از همه گیری!

  • کد خبر : 433378
  • 19 خرداد 1400 - 8:01
دروغ بزرگ چین به جهان؛ ساخت واکسن کرونا قبل از همه گیری!

دروغ بزرگ چین به جهان همه را شوکه کرده است. حکومت کمونیستی چین به مخفی کاری معروف است و حالا خبری جدید به بیرون درز کرده است که نشان می دهد دولت چین باز هم صادقانه عمل نکرده است. با این خبر، دست ساخت بودن ویروس کرونا تقریبا قطعی است.

دروغ بزرگ چین به جهان

یک روزنامه استرالیایی مدعی شده است:  فاصله ۵ هفته‌ای میان اعلام و ثبت اختراع و دوستی نزدیک «ژو» با معاون آزمایشگاه ووهان نشان می‌دهد چینی‌ها زودتر از آنچه اعتراف کردند، از وجود ویروس اطلاع داشته‌اند. حالا روابط آنها احتمالا صحت گمانه‌زنی‌ها را در مورد نشت ویروس از آزمایشگاه و اینکه چین از گسترش آن بین انسان‌ها قبل از اینکه آنها جامعه جهانی را مطلع کنند، می‌رساند. ژو به‌طور مرموزی در ماه می‌٢٠٢٠، سه ماه بعد از ثبت اختراع خود درگذشت.

دروغ بزرگ چین به جهان

چرا به مرگ ژو پرداخته نشد؟

نیویورک‌پست مدعی است که به‌رغم برجسته بودن این دانشمند چینی، مرگ وی فقط در یک رسانه این کشور منتشر شد و چندان به آن بال و پر داده نشد. این روزنامه گزارش داد که ژو قبلا در برخی تحقیقات با نهادهای ایالات‌متحده از جمله دانشگاه مینه‌سوتا و مرکز خون نیویورک کار کرده بود.

برخی دانشمندان مدعی‌اند که این ویروس در آزمایشگاه ووهان ساخته شده و از آنجا به بیرون نشت کرده است. در هفته‌های اخیر هم بسیاری از دانشمندان برتر جهان تلاش کرده‌اند تا تشخیص دهند آیا این ویروس از آزمایشگاه ووهان نشت کرده است یا نه؟ این در حالی است که در ابتدا نظریه نشت آزمایشگاهی توسط بسیاری از رسانه‌ها و جوامع دانشگاهی رد شد.

>>>بیشتر بخوانید:

مقامات چینی از اثربخشی پایین واکسن‌های کرونا خبر دادند

دستور جو بایدن برای تحقیق تمام عیار

اما حالا جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات‌متحده آمریکا به آژانس‌های اطلاعاتی دستور داده است تحقیق کنند که آیا کووید-۱۹ ساخته دست بشر است یا خیر. بایدن به بیش از ده‌ها آزمایشگاه که توسط وزارت انرژی اداره می‌شوند، دستور داده است در یک بازه زمانی سه ماهه تعیین کنند آیا این ویروس دست‌ساز بوده است یا نه؟ این آزمایشگاه‌ها با نهادهای اطلاعاتی آمریکا، همکاری تنگاتنگی دارند.

یک مقام کاخ سفید به سی‌ان‌ان گفت: «این آزمایشگاه‌ها به‌دلیل برخورداری از ابرکامپیوترها می‌توانند اطلاعات را تجزیه و تحلیل کنند.» این مقام کاخ سفید گفت: ما می‌خواهیم بخش اعظم این کار رویکرد علمی داشته باشد. ما می‌خواهیم از تمامی منابع علمی و اطلاعاتی خود استفاده کنیم تا ته این ماجرا را به‌دست بیاوریم.»

بایدن همچنین از آژانس‌های اطلاعاتی ایالات‌متحده و متحدانش خواسته که به‌دنبال اطلاعات جدیدی باشند که می‌تواند روشن کند آیا چین نشت آزمایشگاه را پنهان کرده است یا نه؟

تام کاتن، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی از آرکانزاس می‌گوید که واکنش دولت بایدن دیر بوده اما بهتر از آن است که هرگز تحقیقاتی انجام نمی‌شد. چین اما بارها گفته است که این ویروس از آزمایشگاه نشت نکرده است و اصرار دارد که خاستگاه اولیه شیوع این بیماری، بازار دریایی یا بازار حیوانات وحشی ووهان بوده است. این بازار در نزدیکی آزمایشگاه ووهان قرار دارد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=433378

برچسب ها

ثبت نظر

-