هاروی واینستین/آغازگر چالش “من هم” به 23 سال زندان محکوم شد!!!

  • کد خبر : 433343
  • 19 خرداد 1400 - 13:35
هاروی واینستین/آغازگر چالش “من هم” به 23 سال زندان محکوم شد!!!

هاروی واینستین ، (متولد 19 مارس 1952 ، ایالات متحده) ، تهیه کننده فیلم آمریکایی که – به همراه برادرش ،باب – بنیانگذار و مدیر اجرایی میراماکس فیلم (1979–2005) و بعداً شرکت وینستین (17–2005) بوده است. زمانی که شخصیتی قدرتمند در هالیوود بود ، به دلیل اتهامات متعدد آزار و اذیت جنسی و حرفه ایدر کار بازیگری اش وقفه ایجاد شد.

وینستین در دانشگاه بوفالو ، نیویورک تحصیل کرد و در آنجا شروع به تبلیغ کنسرت های راک با برادرش کرد. آنها به زودی به فیلم علاقه مند شدند و به آن جهت روی آوردند و در سال 1979 برادران شرکت میراماکس فیلم (به نام پدر و مادرشان ، میریام و مکس) تاسیس و شروع به خرید حق فیلم ها و توزیع آنها کردند. وینستین با خرید فیلم هایی غالباً بحث برانگیز ثابت کرد که خطرپذیر است و در سال 1989 حقوق فیلم های سکس، دروغ و نوار ویدئویی را خریداری کرد که اولین موفقیت مهم میراماکس شد.

هاروی واینستین

فیلم های تحسین شده

حضور این شرکت در اوایل دهه 1990 با شروع تولید بیشتر فیلم ها توسط برادران ، رو به رشد بود و هاروی که از پرجنب و جوش تر و اجتماعی تر بود، چهره عمومی میراماکس شد. در سال 1993 شرکت والت دیزنی این شرکت را به قیمت تقریبی 60 میلیون دلار خریداری کرد ، اما این دو برادر به همکاری ادامه دادند.

از جمله فیلم های تحسین شده ، “داستان عامه پسند ” به کارگردانی  کوئنتین تارانتینو و “دود” (1995) ، و در سال 1997 وینستین و میراماکس اولین جایزه اسکار بهترین فیلم را برای “بیمار انگلیسی” (1996) بدست آوردند. وینستین مجموعه ای از فیلم های بسیار موفق را منتشر کرد – مهمترین آن ها ” ویل هانتینگ نابغه ” (1997) ، شکسپیر عاشق (1998 ؛ جایزه اسکار بهترین فیلم) وقوانین خانه سیدر (1999) – و در اواخر دهه 1990 فیلم های او نزدیک به 40 اسکار به دست آورده بود.

همانطور که میراماکس از یک توزیع کننده به یک وزارتخانه تبدیل شد – با دریافت سالانه بیش از 1 میلیارد دلار گیشه – هاروی واینستین شروع به تبدیل شرکت به عنوان یک مکان سرگرمی کرد. بخش تلویزیونی در سال 1998 و سال بعد مجله تاک راه اندازی شد، طوری که از آن پس دکه های روزنامه فروشی پر از مجله های تاک و هرست شد. در سال 2000 کتاب های میراکس تاک چاپ شد. هرچند که تلاش های جدید با مشکل روبرو شد ، برخی معتقد بودند که انحراف توجه وینستین باعث آسیب دیدن بخش فیلم شود و در سال 2002 میراماکس تنها یک جایزه اسکار دریافت کرد.

Harvey Weinstein

>>>بیشتر بخوانید:

ماجرای تجاوز به هانیه توسلی/به چالش “من هم” پیوست!

نامزد دریافت جایزه اسکار

در آن سال کار مجله تاک نیز پایان یافت . در سال 2003 ، فیلم های هاروی واینستین 40 بار نامزد دریافت جایزه اسکار شد – بیشترین نامزدی دریافت شده توسط یک استودیو در طول بیش از 60 سال بود – و در نهایت موفق به کسب 9 جایزه از جمله بهترین نقاشی فیلم برای شیکاگو (2002) شد. فیلم های بعدی که توسط وینستین از طریق میراماکس فیلم توزیع شد شامل ” فارنهایت 11/9 ” (2004) ، مستندی با کارگردانی مایکل مور و “در جستجوی ناکجا آباد” (2004) بود که در آن جانی دپ در نقش جیمز باری بازی کرد.

اولین انتشارات قابل توجه این شرکت شامل گرایند هاوس  (2007)بود که شامل دو فیلم بلند به کارگردانی رابرت رودریگز (ترور سیاره) و تارانتینو (اثبات مرگ) بود. من آنجا نیستم (2007) ، یک زندگی نامه غیر متعارف از باب دیلن ؛ “مناظره کنندگان بزرگ”(2007) ، دراماتیک – به کارگردانی و بازیگری دنزل واشنگتن  بود- و موضوع در مورد تیم بی عرضه ای از یک کالج آمریکایی آفریقایی تبار بود که برای قهرمانی ملی 1935 با هاروارد رقابت می کرد.

کمپانی وینستین بعداً فیلم هایی مانند “خواننده” با موضوع هولوکاست (2008) ، کمدی وودی آلن ، ویکی کریستینا بارسلونا (2008) ، حرامزاده های لعنتی با کارگردانی تارانتینو (2009)، جنگجوی زنجیر گسسته(2012) ، سخنرانی شاه (2010) ، هنرمند(2011)  و بازی تقلید (2014) را منتشر کرد که جوایز اسکار را به ارمغان آورد.

هاروی واینستین

 

روابط سیاسی هاروی

هاروی واینستین از جمله حامیان و کمک کنندگان دیرپای حزب دمکرات و کمپین‌های ریاست جمهوری باراک اوباما، هیلاری کلینتون و جان کری است. او از کمپین ریاست جمهوری ۲۰۰۸ کلینتون حمایت کرد و در خانه‌اش در وستپورت کنکتیکت برای رئیس‌جمهور اوباما در سال ۲۰۱۲ مراسم جمع‌آوری کمک مالی برگزار کرد. همسران او ایو چیلتون (۱۹۸۷–۲۰۰۴) و جورجینا چپمن (۲۰۰۷–۲۰۱۷) بوده اند. و فرزندانی به نام های لیلی واینستین، ایندیا پیرل واینستین، دشِل واینستین، اما واینستین، روث واینستین دارد.

در اکتبر سال 2017 گزارش هایی از اتهامات مربوط به آزار و اذیت جنسی و تعدی جنسی علیه هاروی وینستین منتشر شد که پرونده ها ده ها سال طول کشید. او در ابتدا از شرکت وینستین مرخصی گرفت ، اما در عرض چند روز اخراج شد. اندکی بعد، از آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اخراج شد. مقامات نیویورک تحقیق درباره وینستین را آغاز کردند و او در ماه مه 2018 به چندین جنایت از جمله تجاوز به دو زن متهم شد. وینستین نسبت به این اتهامات و همچنین سایر مواردی که متعاقباً رخ داد ، ادعای بی گناهی کرد. دادگاه وی در ژانویه سال 2020 آغاز شد و ماه بعد او به دلیل تجاوز جنسی مجرم شناخته شد و به 23 سال زندان محکوم شد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=433343
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://www.britannica.com/biography/Harvey-Weinstein

برچسب ها

ثبت نظر

-